1399/09/12 - 15 : 32
کد خبر: 21120
رنگ کرونا در آذربايجان‌شرقي نارنجي شد
احرار: رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز با اعلام اين‌که استان آذربايجان‌شرقي در وضعيت «نارنجي» کرونايي است، گفت: پنج شهرستان در وضعيت زرد و بقيه شهرستان‌ها در وضعيت نارنجي قرار دارند .

محمدحسين صومي روز چهارشنبه در اولين جلسه استاني بررسي روند اجراي طرح «شهيد حاج قاسم سليماني» در شهرستان اهر با بيان اينکه آذربايجان شرقي از لحاظ بستري بيماران کرونايي در بيمارستان‌ها در رتبه ?? کشور قرار دارد، گفت: در اجراي طرح شهيد حاج قاسم سليماني در آذربايجان شرقي نيازي به آمارسازي نداريم؛ بلکه بايد همت کنيم تا ريشه کرونا را در استان با اين طرح و مشارکت بسيج و سپاه بخشکانيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز از توزيع 100هزار کيت تشخيصي سريع ويروس کرونا در استان اذربايجان شرقي خبر داد، افزود: در مرحله نخست 1000کيت تشخيصي سريع کرونا به شهرستان اهر تعلق مي‌گيرد و به طور ميانگين روزانه 4500 کيت تشخيصي سريع کرونا براي استان سهميه در نظر گرفته شده است.

وي با تاکيد بر اينکه گروه‌هاي پُر خطر از جمله افراد بالاي 65 سال و افراد داراي بيماري زمينه‌اي در آذربايجان شرقي حداقل تا چهار ماه از حضور در اجتماعات خودداري کنند، اعلام کرد: تاکنون نزديک به 70 هزار نفر از جمعيت استان به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند و پنج درصد از مجموع مبتلايان کرونايي در استان جان‌باخته‌اند.

صومي؛ شناسايي بيماران کرونايي و اطرافيان، قرنطينه خانگي و معکوس، درمان خانگي و تامين نيازهاي بيماران کرونايي و سالمندان از محورهاي طرح شهيد حاج قاسم سليماني عنوان کرد و گفت: در حدود 3000 تيم مراقبتي با حضور مراقبين سلامت و بهورزان در راستاي اجراي طرح شهيد حاج قاسم سليماني در آذربايجان شرقي تشکيل شده است.

 

بسيج و سپاه در جبهه مقابله با کرونا قرار دارند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا بابيان اين‌که طرح «شهيد حاج قاسم سليماني» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکي تبريز و سپاه عاشورا در آذربايجان شرقي اجرا مي‌شود؛ اظهار کرد: نيروهاي بسيج در مقابله با ويروس کرونا همپاي کادر درمان و پاي‌کار است.

الياس گل‌محمدزاده گفت: يکي از محورهاي طرح «شهيد حاج قاسم سليماني» اين است که بيماران کرونايي در منزل تحت درمان قرار گرفته و تا حد امکان از مراجعه به بيمارستان جلوگيري شود و در اين راستا تيم‌هاي درماني در شهرستان‌ها تشکيل شده است.

وي افزود: نيروهاي تيم‌هاي درماني قبل از حضور در منازل بيماران کرونايي به طور کامل آموزش ديده‌اند و مسئول فني اين تيم‌ها از سيستم بهداشت و درمان است.

گل‌محمدزاده اضافه کرد: بسيجيان در بحث مقابله با کرونا و قطع زنجيره انساني به جهت خدمات‌رساني به مردم درگير با کرونا در جبهه سلامت به دفاع خواهند پرداخت و خريدهاي خانه بيماران کرونايي تا درمان و رعايت اصولي قرنطينه بر عهده بسيجيان خواهد بود.

وي اظهار کرد: از زمان اجراي طرح «شهيد حاج قاسم سليماني» در مدت 10 روز؛ خريدهاي ارزاق و داروي منازل 42 نفر از بيماران کرونايي توسط بسيجيان اهري تامين و تحويل شده است تا براي انجام خريدهاي خانه از منزل خارج نشوند و قرنطينه را نقض نکنند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا با اشاره اينکه 10 هزار عدد ماسک به صورت رايگان توسط بسيج و سپاه اهر توزيع مي‌شود، خاطرنشان کرد: 100 پزشک بسيجي و 1600 پايگاه مقاومت بسيج شهري و روستايي در طرح شهيد حاج قاسم سليماني در آذربايجان شرقي مشارکت مي‌کنند.

گروه هاي درمان خانگي کرونا در اهر تشکيل شد

فرماندار شهرستان اهر افزود: سه گروه درمان خانگي بيماران کرونايي در قالب طرح «شهيد حاج قاسم سليماني» تشکيل شده است و تيم پزشکي و درماني؛ درمان بيماران را در منزل به جهت کاهش بار مراجعات به بيمارستان اهر با جديت شروع کرده اند و 62 تيم مراقبتي مشتکل از بسيجيان و کادر درمان در اين شهرستان تشکيل شده است.

رسول خدابخش اظهار کرد: فرمانده سپاه اهر و مدير شبکه بهداشت و درمان پيگير اجراي طرح «شهيد حاج قاسم سليماني» هستند و بسياري از اقدامات را انجام داده‌اند و اميدواريم اجراي اين طرح موجب کاهش بار مراجعه به بيمارستان شود.

وي از بلوک‌بندي شهر اهر به هشت منطقه در راستاي اجراي طرح «شهيد حاج قاسم سليماني» خبر داد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 2

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.