1399/08/14 - 17 : 14
کد خبر: 21056
حوزه سلامت در مبارزه با بيماري کرونا تنها مانده است
احرار: رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز با اشاره به اينکه در فاز اول شيوع کرونا همه پاي کار بودند، اظهار داشت: اکنون با گذر از برهه هيجاني شيوع اين بيماري در جامعه، کمک هاي ساير ارگان ها و دستگاه ها ضعيف شده و حوزه سلامت در مبارزه با اين بيماري تنها مانده است.

سعود فقيه دينوري، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اينکه در حال گذر از بحران جديد و مرحله سوم شيوع کرونا در جامعه هستيم، گفت: در اين برهه افزايش تعداد مبتلايان و شدت بيماري از مهمترين چالش هاي پيش روي حوزه سلامت است.

وي، افزود: اکنون چالش هاي اين برهه با چالش روزهاي اول شيوع ويروس که مربوط به مسايل پايه اي مديريت و کمبود ماسک و مواد ضدعفوني کننده بود، فرق کرده و از بخش هيجاني عبور کرده است.

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز گفت: بعد از گذشت 10ماه از شيوع ويروس کرونا با وجود مشکلات اقتصادي، تحريم و مسايلي که گريبانگير مردم و جامعه و حوزه سلامت شده اند، کادر درمان و پرستاري همچنان در اين راه انجام وظيفه مي کنند.

دينوري، ادامه داد: بيمارستان امام رضا(ع) داراي 2هزار و 500نفر پرسنل بوده که از روز اول شيوع اين ويروس کادر درماني، پرستاري و پشتيباني براي ارايه خدمت بهتر به مردم و بيماران تلاش مي کنند.

وي يادآوري کرد: با توجه به وضعيت حاکم در حوزه سلامت و کمبود نيرو به ويژه در بخش پرستاري با مرور زمان نيروها مستهلک شده و از انرژي و توان آن ها کاسته شده است.

حوزه سلامت براي تامين دستگاه هاي اکسيژن ساز با چالش جدي مواجه است

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز گفت: در کنار کمبود نيروي انساني، عدم تامين تجهيز پزشکي مورد نياز نيز مشکلات عديده اي بر حوزه سلامت وارد کرده است.

دينوري، با اشاره به اينکه حياتي ترين ماده براي بيماران کرونايي اکسيژن است، افزود: حوزه سلامت براي تامين دستگاه هاي اکسيژن ساز با چالش جدي مواجه بوده و نوسانات قيمت وسايل و تجهيزات درماني و بهداشتي مانع از تحويل اين دستگاه ها به دانشگاه علوم پزشکي تبريز و بيمارستان امام رضا(ع) شده است.

وي با تاکيد بر اينکه در اين استان تامين کننده مطمئني براي اکسيژن وجود ندارد، يادآوري کرد: اکسيژن مورد نياز حوزه سلامت استان از استان هاي همجوار مانند زنجان، اردبيل و در برخي مواقع اصفهان تامين مي شود.

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز گفت:  دانشگاه علوم پزشکي تبريز براي تامين اکسيژن مورد نياز بيمارستان ها اقدام به خريد اکسيژن ساز از يک شرکت توليدي در تهران کرده و پول آن را نيز پرداخت کرده است ولي اين شرکت به بهانه نوسانات قيمت حاضر به عمل به تعهد خود و تحويل اين دستگاه ها نيست.

دينوري، با اشاره به اينکه اقدام اين شرکت در زمان کنوني خيانت محسوب مي شود، افزود: گفته مي شود که 80دستگاه اکسيژن ساز در انبار اين شرکت دپو شده و تلاش هاي دانشگاه علوم پزشکي براي گرفتن اين دستگاه ها نتيجه بخش نبوده است.

وي يادآوري کرد: اين بيمارستان براي تامين نياز اکسيژن خود اقدام به خريد تانک اکسيژن کرده که در روزهاي آتي آن را تحويل مي گيرد ولي استفاده از آن نياز به پر کردن آن دارد.

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز با تاکيد بر اينکه بيماري کرونا درمان خاص و ويژه‌اي ندارد، گفت: نوسانات قيمت، مسايل اقتصادي کشور و منافع فردي توليد کنندگان منجر شده تا حوزه بهداشت در تهيه برخي وسايل ضروري و مورد نياز از جمله دماسنج و سرساکشن با چالش مواجه شود.

دينوري، بدترين جاهاي داراي مشکل در مبارزه با کرونا را مربوط به حرف و اصناف اعلام کرد و ادامه داد: در اين اماکن ابتدايي ترين اصول بهداشتي در مبارزه با کرونا رعايت نمي شود.

وي حمل و نقل درون شهري، عدم حذف پول نقد در خريد و فروش، عدم دفع اصولي زباله و افزايش بي رويه زباله گردها را از ديگر چالش هاي حوزه بهداشت و درمان در مبارزه با بيماري کرونا اعلام کرد.

ارايه 22هزار تخت‌روز خدمت به بيماران کرونايي در بيمارستان امام رضا(ع) تبريز

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز گفت: از زمان شيوع ويروس کرونا 18هزار و 500نفر به اين بيمارستان مراجعه کردند که 22هزار تخت‌روز به آنان خدمت ارايه شده است. 

دينوري افزود: از اين تعداد مراجعه کننده 6 هزار و 200نفر بستري شدند که 2 هزار و 100  نفر از آن ها در بخش ويژه (آي سي يو) بستري بودند و اين تعداد حدود يک سوم بيماران کرونايي را شامل مي شود.

وي با بيان اينکه براي بيماران بستري در بخش ويژه 15هزار و 374 تخت‌روز خدمات ارايه شده است، اظهار داشت: براي بيش از ?? هزار مراجعه کننده نيز خدمات سرپايي ارايه شده و هم اکنون 220بيمار کرونايي در اين بيمارستان بستري و ?? نفر نيز در اورژانس منتظر بستري شدن هستند.

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز با اشاره به اينکه اين بيمارستان 800 تخت بستري دارد، گفت: با توجه به سياست گذاري دانشگاه علوم پزشکي تبريز از اين تعداد ??? تخت براي بيماران کرونايي تخصيص يافته است که در صورت نياز و سياست گذاري جديد اين دانشگاه مي توان تخت هاي بيشتري به اين بيماران اختصاص داد.

دينوري، ادامه داد: به علت استراتژيک بودن اين بيمارستان و داشتن بخش هاي منحصر به فرد مانند دياليز، پيوند و جراحي ها در سطح استان و شمالغرب کشور پذيراي بدحالترين بيماران بوده و در اورژانس اين بيمارستان 3 استاد متخصص طب اورژانس مستقر هستند.

هزينه بستري روزانه بيماران کرونايي در بيمارستان امام رضا(ع) روزانه از 500 هزار تا يک ميليون تومان است

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز گفت: هزينه هر تخت‌روز بستري بيماران کرونايي در اين بيمارستان بسته به نوع بيماري و محل بستري شدن در بخش عادي و ويژه از 500هزار تا يک ميليون تومان است.

دينوري، با بيان اينکه درمان بيماري کرونا رايگان نيست، افزود: هزينه درمان آن براي بيماران ثابت نبوده بلکه نسبت به شدت بيماري متفاوت است ولي تخفيفات ويژه اي نيز براي افراد نيازمند و محروم جامعه لحاظ مي شود.

وي با اشاره به افزايش 10 برابري هزينه اکسيژن براي اين بيمارستان، يادآوري کرد: هزينه هاي سرباري بيمار از جمله شامل لباس و لوازم حفاظتي است که در ليست هزينه هاي بيماران درج نمي شود.

823 نفر از کارکنان بيمارستان امام رضا(ع) به کرونا مبتلا شدند

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز گفت: از زمان شيوع ويروس کرونا 823 نفر از کارکنان اين بيمارستان که غالب آن ها پرستاران هستند، به بيماري کرونا مبتلا شده و تست آزمايش آن ها مثبت بوده است.

دينوري، با بيان اينکه از تعداد مبتلايان اين بيمارستان 500 نفر پرستار هستند، ادامه داد: مبتلايان پس از مراقبت هاي ويژه درمان شده اند و تنها يک نفر « فرزاد نامي» نخستين شهيد راه سلامت مرکز آموزشي و درماني بيمارستان امام رضا ( ع) در راه خدمت به مردم و در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را از دست داد.

وي اظهار داشت: هم اکنون بيمارستان امام رضا (ع) نيز به تبع ساير بخش هاي بهداشتي و درماني با کمبود پرستار مواجه بوده ولي در حوزه کمک بهياري و خدمات اين کمبود تا حدودي مرتفع شده است.

استوديو کوييد در بيمارستان امام رضا(ع) راه اندازي شد

رييس مرکز آموزشي و درماني امام رضا(ع) تبريز گفت: به منظور انتقال تجارب، يافته ها و دانش اساتيد اين بيمارستان استوديو کوييد در اين بيمارستان راه اندازي شده است.

دينوري، با بيان اينکه هم اکنون برنامه هاي آن در حال ضبط است، افزود: برنامه هاي آن از 26 آبان از ساعت 22 تا 22.30دقيقه در فضاي مجازي پخش مي شود.  

ايرنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.