1399/07/02 - 8 : 49
کد خبر: 20982
مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي خبرداد:
پرداخت 190 ميليارد تومان تسهيلات کرونايي به بخش توليد در استان
احرار:مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي از پرداخت 190 ميليارد تومان تسهيلات کرونايي به بخش توليد در آذربايجان شرقي خبر داد.

حسين فتحي گفت: 595 ميليارد تومان تقاضا به بانک ها ارسال شده است که از اين ميزان 190 ميليارد تومان براي 10 هزار و 97 کارگاه پرداخت شده است.

وي اعتبار اوليه ابلاغي به اين منظور را 2 هزار و 356 ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: اين رقم به يک هزار و 146 ميليارد تومان کاهش يافت.
فتحي ادامه داد: 16 درصد اعتبار ابلاغي پرداخت شده که معادل 33 درصد پرونده هاي ارجاعي به بانک ها است.
مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي اظهار کرد: در اجراي مصوبات ستاد ملي مديريت بيماري کرونا با هدف حمايت و پشتيباني از کسب و کارهاي به شدت آسيب‌ديده از کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي امکان ثبت‌نام کارفرمايان مشمول اين حمايت را در سامانه کارا به آدرس اينترنتي https://kara.mcls.gov.ir را فراهم کرده و همچنان ثبت‌نام در اين سامانه براي متقاضيان داراي شرايط در استان ادامه دارد.
حسين فتحي گفت:آذربايجان‌شرقي با حدود چهار هزار واحد توليدي از جمله استان‌هاي آسيب ديده از کرونا است که دولت به رغم دشواري‌هاي مالي تاکنون 190 ميليارد تومان تسهيلات براي بنگاه‌هاي اقتصادي آسيب ديده از کرونا در آن پرداخت کرده است. 
پس از شيوع کرونا و تعطيلي کسب و کارها، دولت تصميم گرفت براي حمايت از مشاغل آسيب ديده و تثبيت اشتغال، تسهيلاتي را به بنگاه‌ها پرداخت کند.
با دستور رييس‌جمهوري در ماه هاي اخير دستگاه‌هاي مختلف همچون موسسات اعتباري مالي و وزارت تعاون بسيج شدند تا پرداخت تسهيلات به کسب و کارها تسريع شود.
براساس اعلام وزارت تعاون حدود 6 ميليون شغل آسيب ديده از کرونا در کشور وجود دارد که يا به دستور دولت براي ملاحظات بهداشتي تعطيل شده‌اند يا فعاليت آنها در کرونا متوقف شد؛ اين 6 ميليون نفر در دو گروه دسته بندي شدند. گروه اول شامل سه ميليون و 200هزار نفر بودند که بيمه تامين اجتماعي و کد کارگاهي داشتند و گروه دوم شامل 2 ميليون و 800 هزار نفر مي‌شوند که تحت پوشش هيچ بيمه اي قرار ندارند.
حال دولت براي کمک به خروج واحدهاي توليدي و اصناف آذربايجان شرقي از تاثيرات منفي کرونا، وارد گود شده و به رغم تنگدستي هاي مالي ناشي از تحريم، اعتباري معادل يکهزار و 146 ميليارد تومان را براي برون رفت اقتصاد استان از وضعيت کرونايي اختصاص داده است.
کارشناسان با اشاره به غافلگيري اصناف و توليدکنندگان آذربايجان شرقي از کرونا، همانند هر جاي ديگر، مي گويند که با توجه به تجربه نشدن وضعيت موجود، بديهي است که هم افزايي سازمان هاي درگير در اعطاي تسهيلات براي ضررديدگان از کرونا با مشکلاتي مواجه شود، اما متقاضيان بايد با در پيش گرفتن صبر و حوصله، پرداخت تسهيلات را تسهيل کنند.
محمدرضا پورمحمدي، استاندار آذربايجان شرقي
تاکيد استاندار آذربايجان شرقي بر جذب 100 درصدي تسهيلات کرونا
استاندار آذربايجان شرقي گفت: دولت براي حمايت از مشاغل آسيب ديده از کرونا تسهيلات 12 درصدي در نظر گرفته است که بايد تلاش کنيم تمام اعتبار تخصيص يافته به استان را جذب کنيم.
محمدرضا پورمحمدي با بيان اينکه مشکل عمده اي که از سوي توليدکنندگان با بانکها بيان مي شود مشکل دريافت تسهيلات است، خاطرنشان کرد: بايد تمام بانکها و دستگاه هاي مسوول تلاش کنند تا واحدهاي توليدي متقاضي دريافت تسهيلات در سريعترين زمان مبلغ مورد درخواست خود را دريافت کنند.
وي با بيان اينکه اکنون در شرايط سخت جنگ اقتصادي قرار داريم، گفت: در جنگ اقتصادي واحدهاي توليدي و واحدهاي اداري و مالي بيشتر تحت فشار قرار خواهند گرفت.
پورمحمدي افزود: اينکه امروز در جنگ اقتصادي با وجود تمام هجمه هاي دشمنان خم به ابرو نمي آوريم براي آنان باورنکردني است.
وي اظهار کرد: با وجود اينکه در اقتصاد تنگناها و مشکلاتي داريم ولي با نايابي و کميابي منابع مواجه نيستيم و بايد از منابع موجود به خوبي بهره مند شويم.
استاندار آذربايجان شرقي ادامه داد: مجموعه دولت و حاکميت به جد مسائل و مشکلات را پيگير هستند، گفت: دولت با ورود نقدينگي هاي کوچک به بازار بورس مي خواهد مسائل را حل کند.
وي خاطرنشان کرد: به گفته نخبگان و صاحبان فکر در شرايط نامتعارف و غير عادي نبايد با افکار متعارف و عادي جلو رفت در اين صورت نمي توان موفق عمل کرد.
استاندار آذربايجان شرقي گفت: براي توسعه نيازمند سرمايه هاي مادي، انساني و اجتماعي هستيم که منشا سرمايه اجتماعي اعتماد است

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 7

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.