1399/06/22 - 14 : 11
کد خبر: 20958
بزرگداشت روز ملي سينما با تماشاي فيلم «کومور»
احرار: پرديس سينمايي «قدس» تبريز شاهد ميزباني اهالي فرهنگ و هنر و نيز شهروندان تبريزي براي نمايش فيلم سينمايي «کومور» (ذغال) به بهانه روز ملي سينما بود.

پرديس سينمايي «قدس» حوزه هنري آذربايجان شرقي ديشب ساعات خوشي را تجربه کرد؛ 2 سالن پرديس با گنجايش حدود 650 نفر با علاقه مندان به هنر هفتم پر شده بود؛ حاضران همه ماسک داشتند، لحظات نيکي بود و اين جمعيت نشان مي داد که خوش سليقگي در انتخاب فيلم سازگار با ذائقه مخاطب، مي تواند مردم را با سينما و پرده نقره اي آشتي دهد. 

انتخاب فيلم «کومور» براي نمايش در سانس ساعت 18 بسيار هوشمندانه بود و از اشراف مديريت سينمايي حوزه هنري آذربايجان شرقي به ذائقه مخاطبان محلي هنر هفتم در تبريز حکايت مي کرد؛ فروش بليط فيلم نيز که آنلاين عرضه مي شود، ساعت 12:30  ظهر پايان يافته بود و اين تاييد ديگري براي ظرفيت هاي مغفول مانده پرده نقره اي در کشيدن پاي مردم به سينما براي نمايش فيلم خوب است. 

وقتي مجري برنامه از «روز ملي سينما» و پيشرو بودن تبريز و تبريزيان در اين زمينه با فعاليت نخستين سينماي ايران به نام «سوِلي» (خورشيد) در ??? 110 قبل گفت، سالن ترکيد و همه کف زدند. 

عوامل تهيه فيلم «کومور» نيز در سالن نمايش حضور داشتند و وقتي مجري برنامه از تعدادي از آنان براي حضور بر روي سن دعوت کرد، تشويق هاي ممتد حاضران، خستگي را از تن گروه بيرون کرد. 

مدير سينمايي حوزه هنري آذربايجان شرقي در اين آيين با تبريک روز سينما به حاضران گفت: سينما و تئاتر از معدود صنوفي هستند که از ابتداي شيوع کرونا در کشور تعطيل شده اند.

فرهاد باغشمال افزود: اين در حالي است که سهم سينماها در شيوع کرونا هفت صدم درصد است. 

وي خطاب به حاضران اظهار کرد: استقبال پرشور امروز نشان داد که اگر فيلم خوب باشد، مردم به سينماها روي خواهند آورد و صندلي هاي سينماها پر خواهد شد.

وي از سينما به عنوان يکي از زيرشاخه هاي فرهنگ و هنر به مثابه بستري براي تربيت فکري و روحي شهروندان نام برد و گفت: افزايش مخاطب پذيري سينما با تکيه بر انتخاب و نمايش فيلم هاي فاخر و خوب، گامي در راستاي تربيت نسل هاي تاثيرگذار و فرهيخته براي آينده ايران اسلامي است. 

فريد ادهمي، بازيگر فيلم «کومور» نيز گفت: وقتي فيلم «کومور» براي نمايش به تبريز آمد، من تلاش بسياري را براي تبليغ آن کردم، اما به هر اداره و نهادي براي اين منظور رفتم، به در بسته خوردم. 

وي با اشاره به ناکامي اش در جلب حمايت شهرداري براي تبليغ «کومور» افزود: در نهايت اين مردم تبريز بودند که با حمايت خود از اين فيلم، زمينه ساز شناسانده شدن هر چه بهتر و بيشتر آن شدند.

وي از اينکه سينماي محلي آذربايجان شرقي در سال هاي اخير رشد چشمگيري کرده و در عرصه ملي و بين المللي موفقيت هاي قابل توجهي کسب کرده، ابراز خوشحالي کرد و خواستار حمايت بيشتر مردم و نهادهاي مسوول از اين روند شد.

بازيگر فيلم «کومور» از ابتکار مديريت امور سينمايي حوزه هنري آذربايجان شرقي در انتخاب اين فيلم براي اکران در روز سينما قدرداني کرد.

امين حاج اکبري، بازيگر ديگر فيلم «کومور» نيز با اشاره به تعطيلي درازمدت سينما به دليل شيوع کرونا، گفت: ما غير از سينما و تئاتر کاري ديگري از دست مان بر نمي آيد.

حاج اکبري تاکيد: بدون شک رشد و اعتلاي سينماي شهرستان ها از تمرکز فعاليت هاي سينمايي در تهران و ناگزير شدن سينماگران براي ترک شهر و ديار خود جهت حضور در فيلم هاي سينمايي ساخته شده در پايتخت جلوگيري مي کند.

وي ابراز اميدواري کرد که با اتخاذ تدابير لازم براي برون رفت سينما از محدوديت هاي ناشي از شيوع کرونا، فعالان عرصه سينما نيز از مشکلات مبتلابه معيشتي و مالي تا حدي رهايي يابند. 

در پايان اين آيين نيز فيلم سينمايي «کومور» به عنوان يکي از آثار ارايه شده در جشنواره فيلم فجر پارسال به نمايش درآمد.

«کومور»، فيلمي ?? دقيقه اي به نويسندگي و کارگرداني اسماعيل منصف و بازي هادي افتخارزاده است که نخستين نمايش جهاني‌اش را در سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر تجربه کرد. 

اين فيلم نامزد جايزه خلاقيت و استعداد درخشان (بهترين فيلم اول) به اسماعيل منصف در سيزدهمين جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران شد.

اسماعيل منصف کارگردان فيلم «کومور» در جايي گفته است: من مي‌خواستم {در اين فيلم} تحقير در انسان را نشان دهم، زيرا تحقير در نهايت مردم را وادار به انتقام خواهد کرد. و دوست دارم که در ابتدا فيلم را کساني ببينند که هم‌زبانم هستند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.