1399/06/16 - 15 : 4
کد خبر: 20930
بعد از شکست پروژه مربي خارجي
اعتماد به مربي جوان و بومي، کليدواژه موفقيت تراکتور
احرار: مديران تراکتور با انتخاب ساکت الهامي به عنوان سرمربي، نشان دادند که مي شود در يک تيم بزرگ نيز به مربي جوان اعتماد کرد و مي توان گفت پاسخ اعتمادشان را نيز گرفتند.

تراکتور بعد از فراز و نشيب هاي فراوان در اين فصل توانست با کسب عنوان قهرماني در جام حذفي تا حدود زيادي تلخي عدم کسب قهرماني در ليگ‌برتر را که چندين سال است هواداران اين تيم در حسرت اين عنوان هستند، به شيريني تبديل کند.

بعد از اينکه مالکيت اين تيم تبريزي به بخش خصوصي واگذار شد، مالک اين باشگاه با دادن وعده هاي جذاب و اميدوارکننده، هواداران پرتعداد اين تيم را براي دستيابي به همه آرزوهاي بر باد رفته قبلي اميدوارتر کرد اما خيلي زود همه اين وعده‌ها رنگ باخت و تي تي ها در اولين سال مالکيت زنوزي با وجود خريدهاي گرانقيمت خود، تنها توانستند رتبه دهم فصل ??-?? را به پنجم در فصل97-98 برسانند و در واقع در سال اول واگذاري اين تيم به بخش خصوصي، نه خبري از قهرماني در ليگ بود و نه کسب سهميه آسيايي.

فصل جاري فوتبال ايران که به تازگي با قهرماني سرخ‌هاي تبريزي در بازي فينال جام حذفي به پايان رسيد نيز چندان فصل خوبي براي پرشورها نبود و اين هواداران دوست داشتني همانند فصل گذشته شاهد به خدمت گرفتن يک سرمربي  بازنشسته شدند.

همانطور که جان توشاک نامدار نتوانست در فصل 97-98انتظارات را برآورده کند و در نيمه راه کنار رفت و حتي حضور ژرژ ليکنز نيز دردي را دوا نکرد، امسال نيز زنوزي با به خدمت گرفتن دنيزلي کارکشته درصدد تحقق وعده‌هاي خود به هواداران بود اما همانطور که پيش بيني مي‌شد، مصطفي پاشا نيز رفيق نيمه راه از آب درآمد و گويا از ترس زلزله تبريز ساکش را بست و راهي استانبول شد!

اما شايد انتخاب ساکت الهامي به عنوان سرمربي تراکتور، شجاعانه ترين و درست ترين تصميم مديران تراکتور در بحث کادر فني اين تيم باشد. شجاعانه به اين دليل که الهامي تاکنون تجربه سرمربي‌گري در تيم‌هاي ليگ برتري را نداشته بود و همواره به عنوان دستيار فعاليت مي‌کرد که انتخاب او به عنوان نفر اول کادر فني تراکتور، کاري بسيار شجاعانه بود که مديران تراکتور اين خطر را به جان خريدند.

در درستي اين انتخاب نيز همين بس که بالاخره مديران باشگاه با تغيير نگرش خود در انتخاب سرمربي -که قبلا معتقد بودند که هدايت تراکتور تنها بايد بر عهده يک مربي نامدار خارجي(ولو پير و سالخورده) قرار گيرد- با الگو گرفتن از ساير تيم هاي ليگ برتري و با اعتماد به يک مربي جوان و با انرژي نشان دادند که زمان به کارگيري بازيکنان چند سال گذشته و مربيان فعلي فوتبال ايران فرا رسيده است.

الهامي به خوبي مي‌دانست که نيمکت تيم‌هاي تحت مالکيت زنوزي خيلي لرزان است و اين موضوع در تيم ماشين سازي، ديگر تيم تبريزي که زنوزي مالک آن تيم نيز بود، به خوبي اثبات شده بود. به همين دليل ساکت با آگاهي از اين موضوع، نهايت استفاده را از فرصت داده شده از طرف مديران باشگاه ‌کرد و با کسب نتايج درخشان علاوه بر اينکه جايگاه خود را در نيمکت تراکتور مستحکم کرد، تيم اول آذربايجان را نيز دوباره به جمع مدعيان بازگرداند.

الهامي در طول مدتي که سکان دار هدايت تي‌تي‌ها بود توانست با کسب ? برد، ? باخت و ? مساوي توانايي خودش را به رخ کشيده و مديران تراکتور را مجاب به تمديد قرارداد کند.

حال مديران  باشگاه خود را براي تشکيل تيمي قدرتمند در فصل آينده آماده کرده اند؛ چرا که تراکتوري‌ها بايد در سه جبهه ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا به ميدان بروند و قهرماني در جام حذفي باعث شد تا آن‌ها سهميه مرحله گروهي فصل آينده رقابت‌هاي آسيايي را به دست آورند.

البته نبايد در باد اين قهرماني خوابيد، چرا که بايد بپذيريم تراکتور در اين فصل از بابت گلزني توسط مهاجمينش بسيار اذيت شد و اگر شمّ گل زني بازيکنان ساير خطوط اين تيم نبود، چه بسا تراکتور بيش از اين متضرر مي‌شد. لذا يکي از اصلي ترين نقاط ضعف اين تيم عبارت بود از گلزني و استفاده از توپ‌هاي نهايي که مي‌بايست براي فصل آينده اين نقطه ضعف تقويت شود.

موضوع بعدي حفظ ستاره‌ها و خريد نفرات جايگزين براي آنهاست. تراکتور اين فصل در سه تورنومنت دشوار و سنگين حضور خواهد داشت و طبق استانداردهاي باشگاهي، بايد در هر خط لااقل دو بازيکن هم سطح و آماده داشته باشد تا در صورت مصدوميت بازيکنان اصلي، بازيکن جانشين وجود داشته باشد و هم اينکه الهامي بتواند با ترکيب متنوع ضمن حفظ آمادگي بازيکنان براي هر سه تورنومنت، دست بازي در انتخاب ترکيب مورد علاقه خود داشته باشد.

ساکت الهامي اميدوار است با جذب نفرات مد نظرش در تراکتور بتواند با تيمي پرقدرت‌تر از فصل اخير وارد ليگ بيستم شود؛ تراکتور در دور برگشت فصلي که با الهامي به پايان رساند، تعداد بازيکنان بزرگسال کمي نسبت به ساير تيم‌هاي ليگ برتري و به ويژه مدعيان داشت ولي با اين وجود توانست جزو بالانشينان جدول باشد و قهرمان جام حذفي شود که اکنون سعي دارد با تيمي بهتر به استقبال فصل جديد برود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.