1399/06/02 - 14 : 34
کد خبر: 20878
نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس:
همکاري بين قوا لازمه کارآمدي نظام و دولت است
احرار: نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بيان اينکه مجلس در قبال عملکرد دولت تعارف ندارد و مواظب منافع مردم است، گفت: لازمه کارآمدي نظام و دولت همکاري سه قوه است.

روح الله متفکر آزاد شنبه شب در يک گفت و گوي خبري با اشاره به اينکه شرايط کاري مجلس به گونه‌اي شده که آغاز به کار مجلس يازدهم همزمان با سال آخر دولت است، اظهار کرد: مطالبات زيادي از مجلس وجود دارد، دولت هم تاکنون داشته‌هاي خود را عرضه کرده است و بر اين اساس تلاش مي‌کنيم فعاليت‌هاي دولت متوقف نشود.

وي با تاکيد بر اينکه ما در مجلس بايد مواظب باشيم تا اختلاف و نزاع بين دولت و مجلس رخ نداده و اين تنش به جامعه کشيده نشود، افزود: اگر اين مجلس زمان خود را به نزاع و تنش با دولت صرف کند، منافع مردم در اين ميان پايمال مي‌شود، در حالي که اولويت رفع مشکل مردم با تحرک بخشي به دولت در سال پاياني خود است تا امورات مردم تعطيل نشده و دچار نزاع سياسي نشود.

نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي، لازمه کارآمدي نظام و دولت را همکاري دولت، مجلس و قوه قضائيه دانست و گفت: مجلس در کنار همکاري براي رفع مشکلات مردم، از ابزارهاي نظارتي از قبيل استيضاح، سوال، کميسيون اصل 90 و ديوان محاسبات استفاده مي‌کند تا کوتاهي‌ها کاهش يابد و دولت در اين سال پاياني کارآمدتر باشد.

وي با بيان اينکه مجلس، اين منطق را که نمي‌توانيم نفت بفروشيم و کشور دست بسته باقي مانده، قبول ندارد، اظهار کرد: اتفاقاً کشور اين توان را دارد که بتواند اين فضاي تحريم را به نفع خود عوض کند؛ معتقديم مبادلات تجاري ما با همسايگان مي‌تواند حداقل تا ?? ميليارد دلار عايدي براي کشور داشته باشد چون که ايران و همسايگانش بازار مصرف ??? ميليون نفري دارند و اين جمعيت فرصت بزرگي براي افزايش صادرات و بي اثر کردن تحريم است.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اينکه ?? کشور تحريم شده توسط آمريکا وجود دارد که در صورت تشکيل باشگاه تحريمي‌ها يک بازار بيش از 2 ميليارد نفري را براي صادرات ايران مي‌توانيم باز کنيم، گفت: 18.5  هزار ميليارد دلار توليد ناخالص داخلي اين کشورهاي تحريمي است که معادل کل اتحاديه اروپاست، لذا اين يک فرصت بزرگ براي ايران است که حتي اگر فروش نفت را متوقف کنيم، باشگاه تحريمي‌ها مي‌تواند به فرصت بزرگ اقتصادي ايران تبديل شود.

وي با انتقاد از استفاده نکردن از ابزارهاي فشار در دسترس عليه کشورهاي تحريم کننده ايران، افزود: ايران 4.5 ميليارد دلار واردات کالاهاي اساسي از کشورهاي همراه با آمريکا در تحريم ايران دارد که مي‌تواند از کشورهاي همراه با ايران براي اين واردات، خريد انجام دهد.

متفکرآزاد همچنين گفت: مجلس يازدهم براي اولين بار به سرعت و در يک ماه کميسيون‌ها را تشکيل داد و بر خلاف دوره‌هاي گذشته، فقط يک کميسيون ما پر نشد و آن کميسيون حقوقي و قضائي بود، اين در حالي است که اين مجلس16 نماينده کم دارد که 11 نفر در دور دوم اضافه مي‌شوند، ? نماينده هم به دليل رد اعتبارنامه و مدرک تحصيلي به صحن نيامدند و ? نفر هم به دليل ابتلاء به کرونا متأسفانه فوت کردند.

وي افزود: اينکه مجلس با سرعت خوبي کميسيون‌ها را تشکيل داد، بايد از مجلس دهم هم تشکر کنيم که امتيازبندي را براي انتخاب در کميسيون‌ها باب کرد و توانستيم به اين موضوع مهم سرعت بخشيم تا کارها بر زمين نماند.

متفکر آزاد با اشاره به اينکه برخي از کميسيون‌ها مانند برنامه و بودجه و سياست خارجي از قبل شلوغ بودند و متقاضي زياد داشتند چون که متخصصان اين عرصه زياد و ارتباط مستقيم با مردم دارد، ادامه داد: اما کميسيون‌هاي مهم ديگر از جمله کشاورزي و اصل 90 که قبلاً کمتر مورد استقبال بودند، اين بار بيش از ظرفيت، متقاضي داشت و با امتياز بندي اعضاي اصلي را انتخاب کرديم.

وي ديگر کميسيون پرمتقاضي را در اين مجلس که در دوره‌هاي قبل به سختي تکميل مي‌شد، کميسيون اصل 90 به عنوان کميسيون مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: اين کميسيون هشت عضو اصلي دارد و بقيه به عنوان نماينده ديگر کميسيون‌ها در آن حضور دارند که اين بار براي 8 کرسي اين کميسيون، 24 نفر متقاضي وجود داشت که رويکرد و اهميت فسادستيزي در اين مجلس را نشان مي‌دهد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.