1399/04/09 - 18 : 13
کد خبر: 20582
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي:
در سال گذشته، 27 هزار فرصت شغلي ايجاد شد
احرار: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي گفت : بر اساس تحليل کارشناسان، براي تک رقمي کردن نرخ بيکاري استان بايد 50 هزار فرصت شغلي در سال ايجاد شود که در سال گذشته، 27هزار شغل جديد در استان ايجاد شد و براي سال‌جاري نيز ايجاد 28هزار فرصت شغلي هدف گذاري شده است

به گزارش احرار،  حسين فتحي در نشست مشترک تشکل هاي بازنشستگي استان و مديران ادارات و سازمانهاي تابعه وزارت در استان با مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت توجه به اهليت و تخصص و تعهد در واگذاري واحدهاي مشکل دار اظهار کرد: در واگذاري واحدهاي توليدي و صنعتي، که در راستاي سياست هاي اصل 44قانون اساسي صورت مي گيرد موضوع اهليت و تخصص فرد ناديده گرفته مي شود و اين امر موجب کاهش در روند توليد و تنش کارگري مي شود که با تغيير در سيستم مديريت مي توان به چرخه توليد و بهره وري بر گردد و موجب ارزش آفريني شود.

وي به موضوع مالکيت شرکت ماشين سازي تبريز اشاره نموده بيان کرد: علي رغم اين که داراي مديريت توانمند، متعهد و تلاشگر در عرصه صنعت مي باشد بايد در خصوص مالکيت شرکت اقدام شود تا فعاليت هاي موثرتري انجام يابد.
 فتحي با اشاره به وجود 36شهرک صنعتي در استان، گفت: 17ناحيه صنعتي در تبريز وجود دارد و 25هزار کارگاه نيز در استان فعاليت مي کنند.

وي افزود: بر اساس تحليل کارشناسان، براي تک رقمي کردن نرخ بيکاري استان بايد 50هزار فرصت شغلي در سال ايجاد شود که در سال گذشته، 27هزار شغل جديد در استان ايجاد شد و براي سال‌جاري نيز ايجاد 28هزار فرصت شغلي هدف گذاري شده است.وي با بيان اين‌که يکي از ويژگي‌هاي بازار کار، وجود فارغ التحصيلان دانشگاهي است، گفت: بر اساس آمار مربوط به اوايل سال 98، 265هزار نفر فارغ التحصيل در استان وجود دارد که 61هزار نفر از آن‌ها معادل 18.7 درصد بيکار بودند؛ اين رقم از متوسط کشوري بيشتر بوده و در اين رابطه نيازمند بازبيني سيستم آموزشي و تکيه بر مهارت آموزي هستيم.
وي با بيان اين‌که سه ميليون و 222هزار نفر معادل بيش از 75درصد جمعيت استان عضو تعاوني‌ها هستند، گفت: اگر سياست گذاري‌ها و حمايت‌ها از تعاوني‌ها افزايش يابد، مي‌تواند رضايت عمومي بين مردم ايجاد کند.
 وي ادامه داد: شعار ما اين است که با تعاون مي‌توان اشتغال و با اشتغال مي‌توان رفاه ايجاد کرد. فتحي در خصوص اقدامات اداره کار استان در حوزه اشتغال، تشريح کرد: 49 مجموعه کاريابي از سوي وزارت کار مجوز دريافت کرده‌اند و در سال گذشته، با استفاده از تسهيلاتي که براي ايجاد مشاغل خانگي، روستايي و مبارزه با کرونا در سال گذشته، 22هزار و 200نفر شغل جديد ايجاد کردند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان متذکر شد: نيروي بازار کار از مدرک تحصيلي بالا برخوردار بوده اما از نظر مهارت، سطح پاييني دارند.
وي افزود: دنياي کار و بازار کار هر لحظه در حال تغيير است، نيروي کار فراملي ظهور يافته و سيستم‌هاي حمايتي از نيروي کار در حال شکل گيري هستند، پس بايد بازار کار نيز تغيير يابد.
وي متذکر شد: بازار کاري که اکنون براي جوانان کشور وجود دارد، متناسب نياز آينده کشور نيست و اين امر بايد در مجلس پيگيري شود.فتحي گفت: بيش از 80درصد تنش‌هاي کارگري مربوط به بحث مديريتي بوده و حتي شاهد تغييرات مديريتي در چندماه گذشته بوديم.وي با اشاره به اهميت مديريت، اظهار کرد: نيروي کار شرکت بلبرينگ سازي تبريز با تغيير مديريت نه تنها تثبيت شد، بلکه حقوق معوقه کارگران پرداخت و حتي 53نفر نيز به اين مجموعه اضافه شدند.وي افزود: شرکت‌هاي ديگري چون توسعه و گسترش آذربايجان و ماشين آلات صنعتي تراکتور نيز با تغيير مديريت و با وجود همان تجهيزات وضعيت مطلوب‌تري پيدا کردند؛ اين امر نشان مي‌دهد که در بحث مديريت دچار غفلت شده‌ايم.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.