1399/04/03 - 23 : 5
کد خبر: 20539
رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز:
3.8 درصد مبتلايان به کرونا در استان جان باخته اند
احرار:رئيس دانشگاه علوم پزشکي در خصوص آمار مبتلايان به کوييد 19 در استان اعلام کرد: تاکنون 15هزارو 756 فرد مبتلا در استان شناسايي شده اند و 607 نفر انها جان باخته اند که 3.8 درصد مبتلايان را شامل مي شود

محمد حسين صومي درنشست خبري در خصوص  وضعيت کرونا در استان اظهارکرد:آذربايجان شرقي جز استان هايي بوده که از روزهاي اول شيوع بيماري موارد مثبت کوييد 19 را دارا بوده ، به طوريکه اولين بستري هاي ما يک و دوم اسفند اتفاق افتاده است. 
وي افزود: باتوجه به روند بيماري کرونا در کشور به اين نتيجه رسيده بوديم که در اسفند ماه شاهد اوج گيري ويروس در استان خواهيم بود اما با همت همگاني و همراهي مردم اين اوج صورت نگرفت و ويروس به آرامي گسترش يافت.که در اواخر فروردين وارديبهشت شاهد کاهش ميزان بيماري بوديم که محصول محدوديت هاي فيزيکي بوده است.
صومي بيان کرد:با مطالعاتي که اواخر ارديبهشت ماه انجام يافته مواجهه ي مردم آذربايجان شرقي با بيماري 8درصد بوده است؛ اين درحالي است که دربرخي استان ها مواجهه ي 80 درصدي داشته ايم.
وي مطرح کرد: به دليل اهميت وضعيت معيشت مردم در همه دنيا محدوديت ها کم شد ودر طول دو هفته گذشته ما شاهد افزايش گسترش ويروس در استان هستيم.
در هر 1000نفر 400مورد مثبت کوويد 19 شناسايي مي شود
رييس دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: اکنون تعداد افراد بيمار افزايش يافته وروزانه از بين 1000نفر مورد آزمايش قرار گرفته متوسط 400مورد مبتلا به کوويد 19 شناسايي مي شوند و ميزان اشتغال تخت ها که تا يک ماه قبل نزديک 500 در روز بود روزانه 5تا10درصد افزايش دارد و تعداد فوتي ها هم که به2و3 نفردر روز کاهش يافته بود به متوسط 6 نفررسيده است.
صومي تاکيد کرد: اکنون بيش از صد نفر تحت تهويه مکانيکي هستند و اين نشان مي دهد که ويروس ضعيف نشده است. 
3.8درصد مبتلايان به کرونا در استان جان باخته اند
رئيس دانشگاه علوم پزشکي در خصوص آمار مبتلايان به کوييد 19 در استان اعلام کرد: تاکنون 15هزارو 756 فرد مبتلا در استان شناسايي شده اند و 607 نفر انها جان باخته اند که 3.8 درصد مبتلايان را شامل مي شود
صومي درمورد اينکه وضعيت استان قرمز، نارنجي زرد يا سفيد است، توضيح داد: تعريف واضحي از استان قرمز يا سفيد نداريم و اين مختص شهرستان ها است که انواع مختلف شاخص هابراي قرمز بودن شهرستان وجوددارد که مورد بررسي قرار مي گيرد و در رابطه بااستان اين اصطلاح را نداريم و در ستاد هم تاکيد شد تا در مورد استان به کار برده نشود.
وي يادآورشد: اوجي که درخصوص بيماري انتظارش را داشتيم صورت نگرفته است و استان اوج بيماري را تجربه نکرده است و همچنان در دامنه به طرف قله حرکت مي کنيم و برخي مواقع کاهش اندکي  داشته ودوباره آمار رو به افزايش بوده است. 
يکي از معضلات کرونا،بدآموزي ها و شبه دانش هاست
رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز يکي از معضلات ويروس کوويد 19 را بد آموزي ها و شبه دانش ها عنوان کرد و گفت: اين بي علمي ها در مورد پيشگيري، درمان و مدت پايايي ويروس مطرح مي شدکه خوشبختانه خيلي از اين اطلاعات نادرستي که به علت ناآگاهي ها در مورد مسائل بهداشت و درمان وجود داشت حذف شده است.
وي در مورد تاثير داروي دگزا متازون بر روي ويروس کوويد 19 هم تاکيد کرد: اين دارو به هيچ عنوان اثر پيشگيري کننده ندارد و حتي مي توانند موجب تشديد ابتلاي به ويروس شودو فقط براي افراد بستري شده مورد استفاده قرار مي گيرد.
صومي مطرح کرد: استان در ميزان رعايت پروتکل ها در حوزه بهداشت نسبت به کل کشوردر وضعيت خوبي قرار دارد و ميزان مشارکت مردم بيش از 55 درصد است اما ما انتظار داريم تا اين مشارکت به 80درصد برسد.
وي ادامه داد: مراسم عروسي و عزا از جمله جاهايي است که باعث افزايش مبتلايان به ويروس مي شود؛ دريکي از شهرستان ها در عروسي 40 نفر مبتلا شده اند و 3نفر فوتي هم داشته ايم. 
روزبه رجايي معاون درمان علوم پزشکي ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان بيماران کرونا گفت: در حال حاضر 637 مورد بستري داريم که 90درصد مبتلايان بهبود يافته و مرخص مي شوند 
وي هچنين در خصوص پلاسما درماني توضيح داد: باهمکاري سازمان انتقال خون پلاسما درماني انجام مي گيرد اما در حد وسيع نبوده است و متاسفانه برخي افراد تمايلي براي اهداي پلاسما ندارند.

 

خبر نگار:نگار محمدي
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 6

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.