1399/04/01 - 17 : 44
کد خبر: 20522
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان شرقي:
اختصاص 2356 ميليارد تومان تسهيلات براي مشاغل آسيب ديده از کرونا در آذربايجان شرقي
احرار:سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان شرقي از اختصاص دو هزار و 356 ميليارد توماني تسهيلات ويژه کسب‌وکارهاي آسيب‌ديده از ويروس کرونا براي اين استان خبر داد. 

به  گزارش احرار به نقل از روابط عمومي اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي،حسين فتحي گفت: شيوه نامه پرداخت تسهيلات ويژه بنگاههاي به شدت آسيب ديده از ويروس کرونا در استان آذربايجان شرقي توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي ابلاغ شده و بر اين پايه، سه نوع تسهيلات به ترتيب 6 ميليون، 12ميليون و 16  ميليون توماني فراهم شده است.

سرپرست اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان شرقي درباره شرايط و ضوابط پرداخت تسهيلات به واحدهاي کسب و کار بر اساس شيوه نامه اعلامي اظهار داشت: واحدهاي مشمول بايد فهرست بيمه شاغلان مربوط به اسفند 1398را به سازمان تامين اجتماعي ارائه کرده باشند و در پرداخت تسهيلات اولويت با واحدهايي است که فهرست شاغلان مربوط به فروردين 99 را تا پايان ارديبهشت 99 به سازمان تامين اجتماعي ارائه کرده باشند.

وي اظهار کرد: در صورتي که شاغلان واحدهاي مشمول از مقرري بيمه بيکاري در ماههاي فروردين، ارديبهشت و خرداد 99استفاده کنند مشمول دريافت اين تسهيلات نخواهند شد و ثبت نام در سامانه کارا صرفا هيچ گونه حقي را براي متقاضي نخواهد کرد.
وي با اعلام ميزان تسهيلات ابلاغي براي استان آذربايجان شرقي بيان کرد : مبلغ 2356 ميليارد تومان براي تسهيلات ويژه کسب وکارهاي آسيب ديده از کرونا  سهم استان آذربايجان شرقي تعيين شده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان آذربايجان شرقي با بيان اينکه خدمات سامانه کارا  براي متقاضيان رايگان است، از متقاضيان اين تسهيلات در استان خواست به دقت نسبت به مطالعه وبررسي شرايط وضوابط اعلامي در سامانه اقدام نموده تا بدون ابهام و با داشتن آگاهي نسبت به دريافت اين تسهيلات اقدام کنند.
فتحي گفت: در اجراي مصوبات ستاد ملي مديريت بيماري کرونا با هدف حمايت و پشتيباني از کسب و کارهاي به شدت آسيب ديده از کرونا  وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي امکان ثبت نام کارفرمايان مشمول اين حمايت را در سامانه کارا به آدرس اينترنتي https://kara.mcls.gov.ir را فراهم کرده که همچنان ثبت نام در اين سامانه براي متقاضيان داراي شرايط در استان ادامه دارد.
وي با تبيين فرايند پرداخت اين تسهيلات به صاحبان واحدهاي کسب وکار خصوصي و تعاوني مشمول طرح به صورت کارفرمايي و خويش‌فرمايي گفت: آن دسته از بنگاه‌هايي که در رسته‌هاي ?? گانه اعلامي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي قرار گرفته‌اند و داراي کد بيمه نزد سازمان تامين اجتماعي هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود کرده اند مشمول اين تسهيلات هستند.
وي در خاتمه با اعلام آخرين وضيعت طرح هاي تسهيلات روستايي نهاد هاي حمايتي خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد2979 طرح به ميزان مبلغ 1125 ميليارد ريال و با پيش بيني اشتغال 3753 نفر  و همچنين عملکرد کميته فني تسهيلات روستايي مابين دو کارگروه 266طرحهاي مصوب شده به مبلغ 310 ميليارد ريال با ميزان اشتغال پيش بيني شده 319 نفر تصويب گرديده است.
فتحي افزود: عملکرد تسهيلات مشاغل خانگي استان از سهم سال 98 تا 27خرداد سالجاري براساس سهميه ابلاغي به بانک، از سوي بانک هاي عامل 72000ميليون ريال و تعداد طرحهاي ارسالي به بانک224 طرح با مبلغ 75700ميليون ريال و تسهيلات پرداختي به 185طرح با مبلغ 62600 ميليون ريال مي باشد که تاکنون 87 درصد پرداخت شده 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 3 + 5

  آخرین اخبار
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
  پربازدیدترین اخبار
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.