1399/03/31 - 17 : 21
کد خبر: 20509
رئيس کل دادگستري استان آذربايجان شرقي خبر داد؛
کشف 100عدد مهر جعلي از عضو شوراي اسلامي شهر
احرار:رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي از کشف صد مهر جعلي ازيکي از اعضاي شوراي اسلامي شهرستانهاي  استان خبر داد و افزود:اين شخص دستگير شده پرونده در حال طي مراحل قانوني است.

به  گزارش احرار، موسي خليل‌اللهي روز شنبه در نشست خبري  که  به مناسبت هفته قوه قضاييه برگزار شد  با اشاره به اينکه برخورد با متخلفان و مفسدان اقتصادي در دوره جديد رياست قوه قضائيه با  وسواس بيشتري اغاز شده و با قدرت ادامه دارد، اظهار کرد: عملکرد چند ماهه اين قوه در برخورد با مفسدان نشان مي دهد که حرکت در اين مسير با قدرت پيش مي رود و هيچ اغماضي با متخلفان  صورت نخواهد گرفت.

وي با ذکر اين نکته که  علمکرد دادگستري استان بر اساس برنامه هاي تحول  که رياست قوه قضائيه  به آن تاکيد دارند استوار است افزود:  حضور  حجت الاسلام رئيسي در راس قوه قضائيه باعث تحولي شگرف در سطح کشور و همچنين سبب  جلب اعتماد مردم به دستگاه قضايي شده است ؛ اقداماتي که هم در راستاي مبارزه با فساد و هم درراستاي احقاق حقوق عامه صورت گرفته است  از اولين اقدامات اوبود.

اختلاس 200 ميلياردي  براي واردات کالا در تبريز

  خليل الهي با بيان اينکه در سال گذشته چهار پرونده در حوزه ارز و يک پرونده در حوزه ارز و يک پرونده در حوزه طلا  داشتيم که در نوع خود کم نظير است  افزود :  الان  نيز پرونده اي درحوزه ارز داريم که بر اساس آن، ارز 200 ميليارد توماني براي واردات کالاهاي اساسي گرفته شده، اما کالايي وارد نشده است و در جاي ديگري به مصرف رسيده است . در اين رابطه يک نفر بازداشت شده و تحقيقات دراين خصوص ادامه دارد .

 پرونده اي در حوزه ي  فساد زمين خواري

اين مقام ارشد قضايي استان با بيان اينکه پرونده اي هم در حوزه زمين  خواري داريم تشريح کرد: تعاوني زميني خريداري کرده و تغيير کاربري داده است، متاسفانه در اين پرونده تعاوني مذکور در يکي از ادارات دولتي استانتباني‌ کرده و نقشه جابجا شده است که که درنتيجه آن حقوق شهرداري ضايع شده است که افزون بر 10 هکتار است که بايد به عنوان سرانه‌هاي عمومي  به منظور ايجاد فضاي سبز بايد در اختيار قرار شهرداري  مي گرفت  شرکت به نفع خود تملک کرده است اين پرونده در حال طي مراحل قانوني است

کشف صد مهر جعلي ازيکي از اعضاي شوراي اسلامي شهرستانهاي  استان

خليل اللهي همچنين از دستگيري يکي از اعضاي شوراي اسلامي يکي از شهرهاي آذربايجان شرقي خبر داد که از وي تعداد 100 عدد مهر جعلي کشف شده است اين فرد دستگير شده و پرونده نيز در حال طي مراحل تحقيق بوده و به محض حصول نتيجه، اطلاع رساني خواهد شد.

تحقيقات در خصوص  فساد شهرداري و شوراي شهر تبريز در دست بررسي است

وي به دستگيري‌هاي اخير در شوراي شهر و شهرداري تبريز اشاره کرد و ادامه داد :شهرداري يک مجموعه بزرگ و با حوزه فعاليتي گسترده است و معتقدم اکثريت کارکنان و مديران مجموعه صادق، سالم و خدمتگزار هستند اما هرگز نمي‌توان گفت که تخلفي توسط افراد صورت نمي‌گيرد. در مورد قضاياي اخير در مورد شهرداري هم بازپرس تشخيص داده که کسي را احضار کند و تحقيقات هم در حال انجام است. دادسري‌هاي کيفري مراحل دارند و در هر مرحله نيز امکان تغيير وجود دارد. مبناي ما نيز در مورد تمامي انسان‌ها راي قطعي صادر شده بوده و فعلا پرونده در مرحله تحقيقات قرار دارد .

آمار جرائم خشن در استان بسيار  پايين است

خليل‌اللهي در ادامه با بيان اين‌که خوشبختانه جرايم خشن مثل آدم ربايي، سرقت مسلحانه و… در استان  بسيار کم است ، گفت: در مورد آتش‌سوزي‌هاي جنگل‌ها نيز دو نفر که عمدا اقدام به آتش‌سوزي کرده بودند، دستگير شده و محکوم به زندان شده‌اند.

وي در ادامه به پيگيري‌هاي انجام شده در مورد معدن اندريان اشاره کرد و گفت: معدن طلاي اندريان از چند نظر مسائل زيست محيطي، تخلفات انجام شده و بايد بررسي شود که ما نيز از تمام جهات وارد شده‌ايم و پيگير امور هستيم؛ براي جلوگيري از تخلفات انجام شده نيز اقدامات گسترده‌اي به همراهي نيروي انتظامي انجام داده‌ايم و احتمالا  تا يک ماه ديگر نتيجه را اعلام  خواهيم کرد

اعطاي مرخصي به 54 درصد از زندانيان در اوايل شروع کرونا

وي با اشاره به اعطاي مرخصي براي 54 درصد از زندانيان استان در اوايل شيوع کرونا، اظهار کرد: در دوران کرونا، اقدام مهمي در کشور انجام شد که در سطح دنيا بي‌نظير بود و 100 هزار نفر از زندانيان به مرخصي فرستاده شدند؛ در آذربايجان شرقي نيز 54 درصد محکومان به مرخصي رفتند و بخشنامه‌اي ابلاغ شد که در بازگشت بخشي از افراد مشمول مرخصي در قالب آزادي مشروط و...، بازنگري شود، بر اين اساس 23 درصد از افرادي که به مرخصي رفته بودند آزاد شدند .و تنها 6نفر از اين افراد در کل استان مرتکب جرم شدند.

وي با بيان اينکه 100هزار از محکومان در کل کشور به مرخصي کرونا رفتند، تصريح کرد: موضوع حبس زدايي  که شروع شده که در حال حاضر به غير از حبس‌هاي درجه يک به تمام محبوسان مي‌توان چنين مجازاتي داد. 

امسال حبس زدايي افزايش خواهد يافت

رئيس کل دادگستري استان گفت: 4 هزار و 900 جايگزين حبس در سال 97و  8 هزار و 884 مجازات جايگزين حبس در سال 98 را داشتيم که امسال انشالله افزايش خواهد يافت .

وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو پرونده امنيتي در استان داريم که  در دست بررسي است

دو محور فعاليت ستاداقتصاد مقاومتي: حمايت از واحد هاي توليدي مشکل دار و ورشکسته

وي، حمايت از واحدهاي توليدي مشکل‌دار و ورشکسته را دو محور فعاليت‌هاي ستاد اقتصاد مقاومتي اعلام کرد و گفت: در نتيجه پيگيري‌ها و حمايت‌هاي انجام شده 24واحد توليدي مشکل‌دار استان با حمايت دادگستري فعال هستند؛ همچنين براي جلوگيري از تعطيلي 17کارخانه ورشکسته استان نيز پيگيري‌ها و حمايت‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم.

حفظ حقوق عامه اولويت دادگستري استان

موسي خليل الهي ، حفظ حقوق عامه را از ديگر اولويت‌هاي دادگستري استان ذکر کرد و ادامه داد: در قالب قانون جامع حدنگار، تمامي ارگان‌هاي دولتي متولي زمين مکلف هستند که تمامي اراضي خود را ثبت کنند که در اين رابطه کارگروهي در استان تشکيل داديم و درنتيجه آن سال گذشته 277هزار هکتار اراضي دولت تثبيت شده است.

رئيس دادگستري  استان  با بيان اين‌که سال گذشته با پيگيري‌هاي انجام شده 948هکتار اراضي تصرفي به دولت بازگردانده شد، گفت: همچنين حدود 885حلقه چاه غيرمجاز در استان مسدود شد.

77 درصد پرونده هاي معوقه مختومه شده است

وي با اشاره به اين‌که در رسيدگي و تعيين تکليف پرونده‌هاي معوقه يکي از استان‌هاي با عملکرد موفق هستيم، اظهار کرد: سال گذشته 77درصد  که افزون  بر 21 که بالغ بر 21 هزار پرونده بود، مختومه شده است. يک روز در هفته هم ملاقات عمومي برگزار مي شود  و در مساجد نيز ملاقات هاي عمومي برگزار مي کنيم تا مستقيما مردم بتوانند مشکلات و مطالبات خود را مطرح کنند.رونده‌هاي معوقه استان تعيين تکليف شد.

او  در بخش ديگر سخنانش با بيان اين‌که در ‌انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اولويت دستگاه قضا بر پيشگيري از وقوع تخلف بود، افزود: خوشبختانه با کمترين مشکل انتخابات در استان برگزار شد.

رئيس کل دادگستري استان به پيگيري‌هاي انجام شده در مورد زمين‌هاي وقفي صوفيان نيز اشاره کرد و گفت: با اهالي منطقه صحبت کرديم و از اعتمادشان به دستگاه قضا سپاسگزاريم؛ موضوع را پيگيري مي‌کنيم تا با راهکارهاي قانوني اين مشکل حل شود.

 


 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.