1399/03/17 - 17 : 8
کد خبر: 20397
چند راهکار ساده براي تقويت و سريعتر بلند شدن مو
احرار: خوردن يک رژيم غذايي متعادل با مواد مغذي مناسب مي‌تواند به رشد مو کمک کند، به خصوص اگر به دليل تغذيه ضعيف دچار ريزش مو هستيد.

به گزارش احرار به نقل از انتخاب، بسياري از افراد مو‌هاي قوي و سالم مي‌خواهند، اين موضوع به خصوص با افزايش سن هميت بيشتري پيدا مي‌کند. جالب اينجاست که مو‌هاي شما در حدود.5 اينچ (1.25 سانتي متر) در هر ماه و 6 اينچ (15سانتي متر) در سال رشد مي‌کند. اما سرعت رشد آن به عواملي مانند سن، سلامتي، ژنتيک و رژيم غذايي بستگي دارد.

اگرچه شما نمي‌توانيد عواملي مانند سن و ژنتيک را تغيير دهيد، اما رژيم غذايي چيزي است که شما بر آن کنترل داريد. در حقيقت، رژيم غذايي فاقد مواد مغذي مناسب مي‌تواند منجر به ريزش مو شود. از طرف ديگر، خوردن يک رژيم غذايي متعادل با مواد مغذي مناسب مي‌تواند به رشد مو کمک کند، به خصوص اگر به دليل تغذيه ضعيف دچار ريزش مو هستيد.

اما چه خوراکي‌هايي بخوريم تا مو‌هايي قوي‌تر داشته باشيم؟

تخم مرغ منبع عالي پروتئين و بيوتين است، دو ماده مغذي که ممکن است رشد مو را تقويت کند. خوردن پروتئين کافي براي رشد مو از اهميت زيادي برخوردار است، زيرا فوليکول‌هاي مو از پروتئين‌ها ساخته شده اند. کمبود پروتئين در رژيم غذايي باعث افزايش نرخ ريزش مو مي‌شود. بيوتين براي توليد پروتئين مو به نام کراتين ضروري است، به همين دليل مکمل‌هاي بيوتين اغلب براي رشد مو به بازار عرضه مي‌شوند. تحقيقات همچنين نشان داده است که مصرف بيشتر بيوتين مي‌تواند به بهبود رشد مو در افرادي که کمبود بيوتين دارند کمک کند.

تخم مرغ همچنين منبع خوبي از روي، سلنيوم و ساير مواد مغذي سالم براي مو است. اين باعث مي‌شود تخم مرغ يکي از بهترين مواد غذايي براي رشد بهينه مو‌ها باشد. انواع توت‌ها با ترکيبات مفيد و ويتامين‌هاي خود مي‌توانند باعث رشد مو شوند. اين شامل ويتامين C. است که خاصيت آنتي اکسيداني قوي دارد.

آنتي اکسيدان‌ها مي‌توانند در محافظت از فوليکول‌هاي مو در برابر آسيب مولکول‌هاي مضر به نام راديکال‌هاي آزاد کمک کنند. اين مولکول‌ها به طور طبيعي در بدن و محيط وجود دارند. همچنين بدن از ويتامين C. براي توليد کلاژن استفاده مي‌کند، پروتئيني که به تقويت مو کمک مي‌کند تا از شکنندگي آن جلوگيري کند. از اين گذشته، ويتامين C. بدن را در جذب آهن از رژيم غذايي کمک مي‌کند. سطح پايين آهن ممکن است باعث کم خوني شود که با ريزش مو در ارتباط است.

اسفناج يک سبزي سبز سالم است که داراي مواد مغذي مفيدي مانند فولات، آهن و ويتامين‌هاي A؛ و C. است که همگي باعث رشد مو مي‌شوند. ويتامين A. به غدد پوست کمک مي‌کند تا سبوم توليد کنند. اين ماده روغني به مرطوب شدن پوست سر کمک مي‌کند تا مو‌ها را سالم نگه دارد. يک فنجان (?? گرم) اسفناج تا ?? ? از نياز‌هاي ويتامين A. روزانه شما را تأمين مي‌کند.

اسفناج همچنين يک منبع عالي آهن است که براي رشد مو ضروري است. آهن به سلول‌هاي قرمز خون کمک مي‌کند تا اکسيژن را در بدن حمل کرده و سوخت و ساز بدن شما را تقويت کرده و به رشد و ترميم آن‌ها کمک مي‌کند. ماهي‌هاي چرب مانند سالمون، شاه ماهي و ميگو داراي مواد مغذي هستند که ممکن است باعث رشد مو شوند.

آووکادو خوشمزه، مغذي و منبع خوبي از چربي‌هاي سالم است. آن‌ها همچنين منبع عالي ويتامين E. هستند که ممکن است رشد مو را تقويت کند. يک آووکادو متوسط (حدود 200گرم) 21 ? از نياز‌هاي روزانه ويتامين E. شما را تأمين مي‌کند. مانند ويتامين C. ويتامين E. يک آنتي اکسيدان است که با خنثي کردن راديکال‌هاي آزاد به مبارزه با استرس اکسيداتيو کمک مي‌کند.


آجيل حاوي انواع مواد مغذي هستند که مي‌توانند رشد مو را تقويت کنند. به عنوان مثال، يک اونس (?? گرم) بادام ?? درصد از نياز‌هاي روزانه ويتامين E. شما را تأمين مي‌کند. علاوه بر اين، آن‌ها همچنين طيف گسترده‌اي از ويتامين‌هاي گروه B. روي و اسيد‌هاي چرب ضروري را تأمين مي‌کنند. کمبود هر يک از اين مواد مغذي با ريزش مو مرتبط است.

علاوه بر رشد مو، آجيل به طيف گسترده‌اي از مزاياي سلامتي ديگري نيز مرتبط است، از جمله کاهش التهاب و خطر کمتر بيماري قلبي. لوبيا منبع عالي پروتئين گياهي است که براي رشد مو ضروري است. مطالعات نشان داده اند که ترکيبات موجود در سويا ممکن است رشد مو را تقويت کند. يکي از اين ترکيبات، اسپرميدين است که در سويا فراوان است. به عنوان مثال، يک مطالعه بر روي ??? فرد سالم نشان داد که يک مکمل غذايي مبتني بر اسپرميدين فاز رشد مو‌هاي فعال به نام فاز آناژن را طولاني‌تر مي‌کند. هرچه يک فوليکول مو در مرحله آناژن بماند، رشد آن طولاني‌تر خواهد بود.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.