1399/03/12 - 14 : 57
کد خبر: 20376
توليد بيش از 558هزار تن شير در آذربايجان‌شرقي
احرار: رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي با اشاره به توليد 558هزار و 900تن شير در استان در سال گذشته اعلام کرد: اين رقم سال قبل از آن 557هزار تن بود.

اکبر فتحي امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با مناسبت روز جهاني شير افزود: توليد شير آذربايجان شرقي در سال جاري نيز به اندازه سال قبل برنامه ريزي شده است.

وي، سهم دام سنگين استان از توليد شير را در سال 1397 برابر 531 هزار و 231 تن و در سال 1398 برابر 532 هزار و 798 تن اعلام نمود و گفت:  سهم دام سبک استان از توليد شير نيز در سال 1397 برابر 25 هزار و 769 تن بوده که در سال 1398 به 26 هزار و 1001  تن افزايش يافته است .

وي قيمت تمام شده شير در واحدهاي توليدي اعم از صنعتي، نيمه صنعتي و روستايي را با توجه به ظرفيت و بهره مندي از تسهيلات از 24000 تا 30000ريال متغير دانست و گفت: با افزايش ظرفيت در واحدهاي توليدي اين ارقام تقليل مي يابد.

رئيس سازمان جهادکشاورزيآذربايجان شرقي، ميانگين روزانه توليد شير در دامهاي اصيل استان را حدود ?? کيلوگرم در روز اعلام نمود و گفت: اين رقم در دام هاي آميخته ?? کيلوگرم و دامهاي بومي ?? کيلوگرم مي باشد.

وي با اشاره به سرانه پايين مصرف شير در کشور گفت: متوسط جهاني مصرف شير ??? کيلوگرم در سال است که اين رقم در کشور ما ?? تا ?? کيلوگرم يعني نصف متوسط جهاني است؛ اين در حالي است که در کشورهاي غربي اين آمار حتي به ??? تا ??? کيلوگرم در سال مي رسد.

وي اضافه کرد: اميد مي رود جامعه ايراني با مصرف شير و انواع محصولات لبني به ميزان لازم و کافي، سلامت خود را با تقويت سيستم ايمني بدن در پيشگيري و مقابله با ويروس کرونا تضمين کند.

فتحي با بيان اينکه کشورمان يکي از پيشروترين کشورها در برنامه‌هاي ترويجي مصرف شير به عنوان غذاي کامل و متضمن سلامت جامعه بوده است گفت: سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي همواره با برگزاري برنامه ها ، جلسات ، کارگاه ها و جشنواره هاي همگاني تغذيه سالم و جشنواره‌هاي شير و سلامت همواره در ارتقاي فرهنگ و دانش تغذيه‌اي جامعه پيشگام بوده و حفظ و تداوم اين برنامه‌ها و سياستهاي افزايش دسترسي به شير و تضمين امنيت غذايي جامعه را در سياست‌هاي اجرايي خود همواره مدنظر قرار داده است.

وي با بيان اينکه اميد مي‌رود جامعه ايراني با مصرف شير و انواع محصولات لبني به ميزان لازم و کافي، سلامت خود را با تقويت سيستم ايمني بدن در پيشگيري و مقابله با ويروس کرونا تضمين نمايند ادامه داد: متاسفانه سرانه مصرف شير طي سالهاي اخير به علل مختلف کاهش يافته و از استانداردهاي جهاني بيش از پيش فاصله گرفته است و همين امر مي تواند زمينه ساز شيوع بيماري‌هاي زيادي شود.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان شعار امسال روز جهاني شير را «شير سالم بنوش؛ با کرونا بجنگ» عنوان نمود و افزود:

وي ميزان توليد شير استان آذربايجان شرقي را در سال 1397 برابر 557 هزار تن و در سال 1398 برابر 558 هزار و 900 تن اعلام نمود و گفت: در سال 1399 نيز ميزان توليد شير استان 558900 تن هدف گذاري گرديده است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه گاهي اخبار کذب از سوي افراد غيرمسئول در شبکه هاي مجازي منتشر مي شود گفت:  وقتي اين اخبار کذب دست به دست مي چرخد بر روي ميزان مصرف مواد لبني در جامعه تاثير منفي مي گذارد که در نهايت اين اخبار کذب به سلامت مردم لطمه مي زند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.