1399/02/30 - 19 : 51
کد خبر: 20310
شهردار تبريز: رفع حاشيه نشيني نيازمند تغيير در قوانين کشوري است
احرار: شهردار تبريز برداشتن گام بزرگ در رفع حاشيه نشيني را با بخشنامه‌ها، قوانين و اختيارات استاني ناممکن دانست و گفت: رفع حاشيه نشيني نيازمند تغيير در قوانين کشوري است.

ايرج شهين‌باهر روز سه شنبه در جلسه کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تبريز افزود: قوانين و بخشنامه‌هاي موجود در کل کشور موجب شده گام‌هاي اساسي در ساماندهي حاشيه نشيني برداشته نشود، از اين رو در پي تدوين تعدادي بخشنامه و قوانين از طريق نمايندگان مجلس هستيم تا به صورت مصوبه مجلس و دستورالعمل هيات وزيران ابلاغ شود.

وي گفت: هر چند شهرداري تبريز وظيفه اصلي ساخت و ساز را بر عهده ندارد ولي از محل منابع خود در حال احداث يک هزار واحد در شمال تبريز و شهرک انديشه است.

شهردار تبريز اعلام کرد: تلاش ما آماده سازي واحدهايي در راستاي جابجايي و ساماندهي ساکنين اين بافت هاي حاشيه نشين است.

وي از وجود ??? هزار واحد مسکن حاشيه‌نشين و بدمسکن در بافت حاشيه نشين تبريز خبر داد و گفت: تا زماني که ??? هزار واحد در بافت حاشيه نشين نوسازي و احداث نشود، کماکان با معضل حاشيه نشيني مواجه هستيم.

شهين‌باهر با تاکيد بر لزوم مشارکت و پاي کار آمدن دولت در رفع اين مشکل، اظهار کرد: سياست‌هاي شوراي شهر و اراده شهرداري تبريز براي حل اين مشکل کافي نيست و نيازمند تغييراتي در قوانين دولتي هستيم به گونه‌اي که دولت پاي کار بيايد و بتوانيم به صورت اساسي بحث حاشيه نشيني را حل کنيم.

شهردار تبريز از اجراي ? کيلومتر پله گذاري در مناطق حاشيه نشين خبر داد و افزود: تلاش داريم شهروندان ساکن در اين مناطق حداقل به راحتي رفت و آمد کنند.

وي با بيان اينکه اين اقدامات مسکن بوده و درمان اساسي نيست، گفت: حال که نمي‌توانيم به طور اساسي مشکل حاشيه نشيني را برطرف سازيم، حداقل مي توان وضع موجود را براي زندگي آسوده تر مطلوب کرد.

شهين‌باهر خاطرنشان کرد: براي رفع حاشيه نشيني، نيازمند تغيير در قوانين موجود و ايجاد ارزش افزوده در اين مناطق هستيم تا سرمايه گذاري‌هاي کلان در آن ها انجام شود.

حاشيه نشيني از مشکلات اصلي تبريز است

رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز هم در اين جلسه بافت حاشيه نشيني را يکي از مهم ترين دغدغه هاي اين شهر دانست و گفت: ورود به موضوع بافت حاشيه نشيني وظيفه مستقيم شهرداري نيست و فقط به دليل دغدغه شورا و شهرداري است.

شهرام دبيري ظهار کرد: به رغم سياست گذاري هايي که در خصوص بافت حاشيه نشيني شده است، اما اقدامات عملي قابل توجهي انجام نشده است.

وي گفت: حجم حاشيه نشيني و مساکن ناکارآمد در تبريز زياد است و لازم است تا با زمان بندي مناسبي پيش برويم و حجم اين بافت را کاهش دهيم.

وي ادامه داد: بافت حاشيه نشيني در خيلي از شهرها وجود دارد و با اين حال شهرداري تبريز از جمله شهرداري هايي است که به اين موضوع ورود کرده است.

دبيري با اشاره به پروژه هاي در حال ساخت در بافت حاشيه نشين تبريز، گفت: پيش بيني ما احداث 13 هزار واحد در قالب 10 پروژه است.

وي اعلام کرد: تعدادي از اين پروژه ها پيشرفت 2 تا 20 درصدي دارند که در سه پروژه 20 درصدي 1900واحد مي توان احداث کرد و البته بايد مشخص شود که اين سه پروژه در چه مدت زماني تکميل مي شود.

دبيري همچنين به مشکل واگذاري زمين به شهرداري اشاره کرد و افزود: در بعضي موارد واگذاري زمين مشکل دار است و بايد با نمايندگان مجلس صحبت کنيم و بعضي قوانين در اين خصوص تغيير پيدا کند تا با برنامه ريزي پيش برويم.

رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز افزايش مشارکت بخش خصوصي و مردم را در اين خصوص باعث عملکرد بهتر در کاهش ميزان حاشيه نشيني عنوان کرد.

در کلان شهر تبريز 2 هزار و 500 هکتار بافت حاشيه نشين وجود دارد که جمعيت آن از جمعيت بسياري از مراکز استان هاي کشور بيشتر است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.