1399/02/08 - 16 : 5
کد خبر: 20210
کرونا گرفتي؟ اخراجي!
احرار: ماجراي پزشک اروميه‌اي که قراردادش به علت ابتلا به بيماري کوويد - 19 با بانک مسکن لغو شده، سوژه روز شبکه‌هاي اجتماعي است و حکايتي غريب و سوالاتي بي‌پاسخ را پيش‌رو مي‌گذارد.

اواخر سال گذشته بود که برخي از رسانه‌ها از لغو قرارداد يکي از پزشکان اروميه‌اي به خاطر ابتلا به کرونا به علت آنچه که کتمان ابتلا عنوان شده، خبر دادند و ادعا کردند که بانک مسکن استان در حالي اين کار را انجام داده است که بسياري از پزشکان در دنيا به خاطر اداي وظيفه ذاتي خود براي درمان بيماران کرونايي، مورد تفقد نهادهاي مختلف قرار ‌مي‌گيرند.

با مرخص شدن اين پزشک اروميه‌اي از بيمارستان و طي شدن دوره درمان او، اين خبر بار ديگر طي روزهاي اخير نيز به صدر اخبار درگوشي شهروندان و برخي رسانه‌ها به ويژه در فضاي مجازي کشيده شد و بحث پيرامون آن بالا گرفت.

البته برخي نهادهاي نظارتي نيز در راستاي بررسي چند و چون ماجرا پاي کار آمده‌اند از جمله سازمان نظام پزشکي که وظيفه اصلي آن احقاق حقوق پزشکان در اينچنين مواردي است و همچنين استانداري آذربايجان‌غربي که به گفته اين پزشک، موضوع را پيگيري مي‌کند.

اين پزشک عمومي‌ اروميه‌اي در خصوص اين ماجرا به خبرنگار ايرنا گفت: طي اواسط اسفند امسال به خاطر انجام وظيفه ذاتي خود و در راه درمان بيماران به کوويد - 19 مبتلا شدم که به همين خاطر، سرپرستي بانک مسکن قراردادم را لغو کرد.

دکتر فرهاد حيات افزود: با توجه به اظهارات سرپرستي بانک مسکن، آنان به علت اينکه من 15 اسفند بيمار بوده‌ام و به اصطلاح بيماري خود را کتمان کرده‌ام، قراردادم را لغو کرده‌اند در حالي که من روز هفدهم اسفند به بيماري مبتلا شده بودم.

وي اضافه کرد: بنده بلافاصله پس از مشخص شدن علايم بيماري به بيمارستان مراجعه کردم و در راستاي جلوگيري از شيوع بيشتر بيماري، با وجود اصرار پزشکان براي درمان در منزل، در بيمارستان بستري شدم.

وي با اشاره به اينکه پزشکان در هيچ جاي دنيا به خاطر ابتلا به کوويد - ?? و از طرف هيچ نهادي لغو قرارداد نشده‌اند، بيان کرد: در اروميه نيز من هم با درمانگاه فارابي و هم با بيمه دي قرارداد همکاري دارم که هيچ کدام قرارداد خود را با من لغو نکرده‌اند.

وي با تاکيد بر اينکه هنوز بيش از هفت ماه از قرارداد من با بانک مسکن باقي مانده، اظهار کرد: بانک مسکن با وجود درخواست بنده براي دريافت يک نسخه از قرارداد، آن را به من ارائه نکرد و همين امر نيز نشان‌دهنده وجود قرارداد بين من و اين بانک است.

اين پزشک اروميه‌اي از وجود اسناد پرداختي طي ماه‌هاي گذشته براي اثبات وجود قرارداد با بانک مسکن خبر داد و گفت: اين در حالي است که آنان منکر هر قراردادي هستند.

رييس سازمان نظام پزشکي اروميه نيز در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: دکتر حيات رسيدگي به اين مشکل را درخواست کرده است و ما بنا به وظيفه ذاتي، پيگير اين قضيه هستيم.

دکتر ناصر عبايي افزود: طي 2 روز گذشته طبق اين درخواست، نامه‌اي را به بانک مسکن ارسال کرده و ارجاع قرارداد اين پزشک اروميه‌اي را خواستار شده‌ايم که هنوز جوابي از بانک دريافت نشده است و در صورت دريافت اين پاسخ، بررسي‌هاي لازم انجام ‌مي‌شود.

پس از اين اظهارات، به دنبال بررسي دقيق‌تر موضوع با روابط‌عمومي ‌سرپرستي بانک مسکن در اروميه نيز تماس گرفتيم و پاسخگويي آنان را نيز خواستار شديم که روابط عمومي ‌اين بانک با اشاره به اينکه بايد اجازه از مقام‌هاي بالاتر دريافت شود، تاکنون پاسخي به سوالات خبرنگار ايرنا نداده است.

 

منبع ايرنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.