1399/02/07 - 19 : 1
کد خبر: 20202
قصد شهرداري تبريز براي فعاليت مجدد ناوگان اتوبوسراني
احرار: شهرداري تبريز قصد دارد پس از تعطيلي حدود 45 روزه ناوگان اتوبوسراني اين شهر بار ديگر نسبت به فعاليت اين ناوگان اقدام کند که اين موضوع نيازمند تصويب ستاد مقابله با کروناي آذربايجان‌شرقي دارد.

در حالي که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بارها بر تعطيلي ناوگان اتوبوسراني درون شهري تاکد کرده و به طور رسمي اعلام شده است عامل افزون بر 26 درصد انتقال ويروس کرونا مربوط به استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري است، اين اقدام شهرداري و شوراي اسلامي شهر تبريز جاي تامل دارد.

بر اساس آمارهاي ارايه شده توسط شهرداري تبريز، روزانه افزون بر ??? هزار نفر از شهروندان اين کلان شهر توسط ناوگان شرکت واحد اتوبوسراني تبريز و حومه جابجا مي شوند که کارشناسان بهداشتي و سلامت عقيده دارند، اگر اين ناوگان شروع به فعاليت کند، آمارهاي مربوط به مبتلايان به ويروس کرونا به شدت افزايش خواهد يافت.

موضوع فعاليت دوباره ناوگان اتوبوسراني تبريز يکي از دستور جلسات مهم نشست علني امروز /يکشنبه/ شوراي اسلامي شهر تبريز بود که طي آن پيشنهاد مزبور توسط قائم مقام شهردار ارايه شد و با اشاره به مشکلات اقتصادي ناشي از تعطيلي اين ناوگان بر آغاز فعاليت ها تاکيد شد.

رسول موسايي با بيان اينکه لايحه مزبور توسط شهرداري آماده شده است، گفت: با توجه به شرايط فعلي کشور، در لايحه فوق فعاليت اتوبوس هاي بخش خصوصي با همکاري اتوبوس‌هاي ملکي شهرداري براي مسيرهاي پرتردد و کمک‌ براي بخش خصوصي مد نظر شهرداري تبريز است.

وي اظهار داشت: ما قصد داريم با رعايت موارد بهداشتي و مقررات مربوط به پروتکل هاي وزارت بهداشت، اتوبوس‌هاي شرکت واحد مربوط به بخش خصوصي تبريز شروع به کار کنند.

رييس کميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر تبريز نيز با تاکيد بر اينکه سياست هاي مديريت شهري در خصوص مقابله با ويروس کرونا بايد مشخص شود، گفت: اين سياست ها نبايد منجر به ضررهاي اقتصادي شود که تا مدت ها جبران ناپذير باشد.

عبدالله تقي پور اضافه کرد: در بحث حمايت از اقشار آسيب پذير جامعه مقرر شد براي حدود يکهزار نفر از شاغلين بخش خصوصي شرکت واحد اتوبوسراني تبريز و حومه بسته‌هاي کمک معيشتي و مبلغي نقدي کمک معيشتي تخصيص يابد.

وي ادامه داد: با توجه به شرايط کنوني شيوع ويروس کرونا و بازگشايي تعداد زيادي از کسب و کارها، چنانچه ناوگان حمل و نقل درون شهري نيز فعاليت خود را آغاز کند، آسيب چنداني به شرايط بهداشتي وارد نخواهد شد.

تقي پور با اشاره به انيکه رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهري تبريز در زمان عادي بخش عظيمي از بار حمل و نقل شهر را کنترل مي کنند، يادآوري کرد: بازگشايي اين ناوگان مي تواند بار ترافيکي هسته مرکزي شهر را کاهش دهد.

وي با بيان اينکه بايد بررسي شود که فعاليت اتوبوس‌ها براي رانندگان سوددهي خواهد داشت يا خير، گفت: نبايد با توجه به کاهش مسافرت با حمل و نقل عمومي به دليل ويروس کرونا، موجب متضرر شدن صاحبان اتوبوس هاي بخش خصوصي شويم.

تقي پور افزود: اينکه اعلام کنيم ناوگان اتوبوسراني درون شهري تبريز فعاليت داشته باشند، اما اين فعاليت به صرفه رانندگان به ويژه فعالان بخش خصوصي نباشد، به هيچ عنوان قابل قبول نيست.

نايب رييس شوراي اسلامي شهر تبريز نيز در اين جلسه، گفت: حمايت از رانندگان اتوبوس‌هاي بخش خصوصي کار بسيار مهمي است و لازم است از آنها حمايت شود اما بايد نحوه و شيوه هاي ان مورد کنکاش قرار بگيرد.

سونيا انديش اضافه کرد: افراد بسياري از اين رانندگان براي دريافت بسته‌هاي حمايتي رحمت تاييد شده اند تا در اين شرايط سخت تا حدي معيشت آنها تامين شود که در کنار اين اقدام، تهيه مواد ضدعفوني براي رانندگان نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي گفت: با اعطاي حداقل 3 ماه بسته معيشتي به رانندگان بخش خصوصي بايد اين اين قشر زحمت کش حمايت کنيم.

به گزارش ايرنا، يکي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تبريز نيز اين نشست گفت: اتوبوس‌هاي بخش خصوص به صورت اسمي بخش خصوصي است وگرنه کساني تعداد زيادي اتوبوس خريداري کرده اند و بدون رعايت قانون کار، آنها را به رانندگان اجاره داده اند و با شهرداري قرارداد بسته اند.

محمدباقر بهشتي افزود: ‌بايد همزمان با هفته کارگر که پيش روي است به اين نکته توجه کرد و قرارداد رانندگان بر اساس قانون کار تنظيم شود.

 

 

ايرنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 9 + 6

  آخرین اخبار
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
اطلاعيه سپاه درباره حمله به اسرائيل
هشدار جاري شدن رواناب و آبگرفتگي معابر در آذربايجان شرقي
سپاه، مسلمانان جهان را خوشحال کرد
تحقق 110 درصدي برنامه و بودجه شهرداري تبريز در سال 1402
  پربازدیدترین اخبار
اطلاعيه سپاه درباره حمله به اسرائيل
هشدار جاري شدن رواناب و آبگرفتگي معابر در آذربايجان شرقي
سپاه، مسلمانان جهان را خوشحال کرد
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
تحقق 110 درصدي برنامه و بودجه شهرداري تبريز در سال 1402
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.