1391/12/1 - 09 : 46
کد خبر: 202
با حضور استاندار آذربايجان شرقي انجام شد
بهره‌برداري از 8 پروژه عمراني در شهرستان تبريز
با حضور استاندار آذربايجان‌شرقي، هشت پروژه عمراني با 220 ميليارد ريال اعتبار در شهرستان تبريز به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش احرارنيوز براي اجراي اين پروژه‌ها که شامل سه طرح ورزشي، سه طرح عمران روستايي و دو طرح در حوزه انرژي بود بالغ بر 220 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
 
سالن ورزش‌هاي باستاني پورياي ولي در باسمنج نخستين پروژه‌اي بود که با حضور عليرضابيگي مورد بهره‌برداري قرار گرفت. اين سالن 850 متر مربعي که در زميني به مساحت دو هزار متر مربع و در مدت 15 ماه احداث شده، 5.5 ميليارد ريال هزينه در بر داشته است.
 
همچنين يک واحد مسکن روستايي مقاوم‌سازي شده در قالب طرح ويژه بهسازي و نوسازي 470 واحد مسکن روستايي شهرستان تبريز به صورت نمادين در روستاي نعمت‌آباد افتتاح شد. براي اجراي اين طرح که از ابتداي سال جاري انجام شده بيش از 58 ميليارد و 700 ميليون ريال تسهيلات بانکي بلندمدت به متقاضيان پرداخت شده است. تاکنون شش هزار و 577 واحد مسکن روستايي شهرستان تبريز در قالب طرح‌هاي بنياد مسکن انقلاب اسلامي، بهسازي و مقاوم‌سازي شده است.
 
تصفيه‌خانه جديد آبرساني از سد نهند به تبريز ديگر پروژه‌اي بود که با حضور استاندار آذربايجان شرقي مورد بهره‌برداري قرار گرفت. اين تصفيه‌خانه که در 1.5 کيلومتري تبريز واقع شده، به منظور جابجايي تصفيه‌خانه، ايستگاه پمپاژ و بخشي از خط انتقال موجود آبرساني از سد نهند به تبريز اجرا شده و با بهره‌برداري از آن ظرفيت تصفيه آب سد نهند از 1000 به 1200 ليتر در ثانيه افزايش مي‌يابد. طرح تصفيه‌خانه جديد آبرساني از سد نهند به تبريز در زميني به مساحت 3.5 هکتار و با 100 ميليارد ريال اعتبار اجرا شده و منبع تامين آب آن، سد مخزني نهند در 28 کيلومتري شمال شرق تبريز است که حجم تنظيمي آن 32 ميليون متر مکعب مي‌باشد. همچنين ايستگاه پمپاژ و خط انتقال اين طرح با 160 ميليارد ريال اعتبار در دست اجراست که با اتمام آن آب شرب بخشي از شهروندان تبريزي تامين خواهد شد.
 
استاندار آذربايجان‌شرقي در ادامه افتتاح پروژه‌هاي عمراني شهرستان تبريز، يک سالن ورزشي چندمنظوره را در روستاي سفيدان جديد افتتاح کرد. اين طرح که از مصوبات دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت به آذربايجان شرقي است، در زميني به مساحت 1400 متر مربع احداث شده و براي تکميل و تجهيز آن شش ميليارد ريال از محل اعتبارات وزارت نفت هزينه شده است.
 
طرح توسعه خط 400 کيلوولت برق در پست نيروگاه تبريز ديگر پروژه‌اي بود که به دست استاندار آذربايجان شرقي مورد بهره‌برداري قرار گرفت. اجراي اين پروژه که در قالب طرح انتقال نيروي برق آذربايجان و به منظور اتصال نيروگاه تبريز به نيروگاه خوي از نيمه دوم سال 89 شروع شده بود بالغ بر 20 ميليارد ريال هزينه در بر داشته و با بهره‌برداري از آن امکان فروش 450 مگاوات انرژي به کشور ترکيه از طريق خط انتقال تبريز- خوي- ترکيه فراهم شده است. از ديگر مزاياي اين طرح مي‌توان به انتقال انرژي توليدي نيروگاه خوي به شبکه سراسري، افزايش قابليت اطمينان شبکه انتقال در شمال غرب کشور و تغذيه پست برق جلفا اشاره کرد. استاندار آذربايجان شرقي پيش از افتتاح اين پروژه از مرکز ديسپاچينگ يا اتاق کنترل عمليات توليد و انتقال برق در سه استان شمال غرب کشور بازديد کرد.
 
پروژه آبرساني به روستاي اسفهلان يکي ديگر از پروژه‌هايي بود که با حضور عليرضابيگي افتتاح شد. اين طرح شامل يک باب ايستگاه پمپاژ، سه کيلومتر خط لوله و يک سوله 120 متري است و با صرف 8 ميليارد ريال اعتبار توسط شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي اجرا شده است.
 
ساختمان آکادمي جودو در تبريز آخرين پروژه‌اي بود که با حضور استاندار آذربايجان شرقي به بهره‌برداري رسيد. اين ساختمان که به نام جانباز بيرقي مزين شده، شامل امکانات اقامتي، دو سالن بدن‌سازي و رزمي و قسمت اداري است و هزينه احداث و تجهيز آن بالغ بر 13 ميليارد و 850 ميليون ريال بوده که عمده آن از محل مشارکت‌هاي مردمي تامين شده است.
 
در ايام دهه فجر سال جاري، 112 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر سه هزار و 800 ميليارد ريال در شهرستان تبريز به بهره‌برداري رسيد که 50 پروژه آن مربوط به پروژه‌هاي شهري شهرداري تبريز بوده است.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.