1399/02/02 - 18 : 43
کد خبر: 20170
وزارت خارجه پيگير مشکلات ريلي شمال‌غرب کشور است
احرار: مسئول دفتر نمايندگي وزرات امور خارجه در شمال‌غرب کشور گفت: اين مجموعه با جديت پيگير مشکلات به وجود آمده در حمل و نقل ريلي شمال‌غرب کشور است.

اکبر عيسي زاده روز سه شنبه در جلسه رفع موانع حمل و نقل ريلي آذربايجان شرقي با حضور صاحبان صنايع و بازرگانان، افزود: در حال حاضر به دليل شيوع ويروس کرونا مشکلاتي در حوزه حمل و نقل ريلي با کشورهاي همسايه حاصل شده است که تلاش مي شود با مذاکراتي اين مشکلات مرتفع شود.

وي اظهار داشت: در اين زمينه بين ارکان مختلف وزارت امور خارجه مذاکرات مستمر در راستاي حل مسائل و مشکلات اين حوزه با کشور همسايه در جريان است.

عيسي زاده ابراز اميدواري کرد اين مذاکرات مستمر بتواند بخش عمده اي از مسائل و مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل ريلي را مرتفع کند.

مديرکل راه آهن منطقه آذربايجان نيز در اين جلسه با يادآوري اينکه به خاطر شيوع ويروس کرونا مرزها از چهارم اسفند ?? به طور يک جانبه از سوي برخي کشورهاي همسايه بسته شده است، گفت: از آن تاريخ تاکنون حوزه حمل و نقل ريلي با توجه به کمبودهاي اين حوزه به تنهايي حمل و نقل کالا را در امر واردات و صادرات بر عهده گرفته است.

شاپور ارصلاني اضافه کرد: بر همين اساس بخش ريلي علاوه بر نيازهاي آذربايجان شرقي به برخي از نقاط کشور و ساير کشورهاي همسايه همچون افغانستان و ترکمنستان نيز در انتقال کالا و خدمات ارائه خدمت مي کند.

وي يکي از علل اساسي بروز وقفه واگن ها در مبادي مرزي و گمرکات را فرسودگي زيرساخت هاي راه آهن در آذربايجان و ناقص بودن اسناد گمرکي خواند.

ارصلاني اظهار اميدواري کرد با همکاري و هم افزايي تمام نهادهاي و سازمان هاي مربوطه به ويزه وزارت امور خارجه در روزهاي آتي وضعيت حوزه حمل و نقل ريلي بهبود يابد.

وي درباره نوبت دهي به بارگيري واگن هاي قطار، گفت: بر اساس پروتکل ها و تفاهم نامه هاي که بين دولت ايران و ترکيه منعقد شده است، راه آهن فقط مي تواند با تعداد ? شرکت معرفي شده، همکاري کند که در اين خصوص به دستور معاون اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي مقرر شد تفاهم نامه ها و  پروتکل هاي موجود بررسي و پيشنهاداتي در خصوص بهبود وضعيت همکاري با ساير شرکت هاي حمل و نقل ارائه شود.

رئيس کميسيون حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگاني تبريز نيز با اشاره به اينکه هم اکنون مهمترين مسئله در حمل و نقل و ترانزيت کالا، حل مسائل و مشکلات حمل و نقل ريلي است، از  وقفه قابل توجهي که در حمل و نقل ريلي در آذربايجان شرقي و استان هاي همجوار در ورود واگن به خاک کشور و توقف اين واگن ها در استان صورت مي گيرد، انتقاد کرد.

رضا کامي از مسئولان مربوطه در راه آهن و گمرک درخواست کرد با همکاري و هم افزايي، امکان مديريت زمان در بارگيري و تخليه کالاهاي وارداتي به آذربايجان و کشور را به حداقل زمان ممکن تقليل دهند.

وي ، نگاه سيستماتيک به تمام حوزه هاي اقتصادي و خدماتي با هدف توسعه اقتصادي در شرايط سخت اقتصادي را لازمه بهبود وضعيت اقتصادي خواند و يادآور شد: با سيستم سازي در حوزه هاي مختلف حمل و نقل نظم دهي بهتري مي توان به ورود و خروج واگن ها اقدام کرد.

آذربايجان شرقي به دليل نزديکي به مرز از گذرگاه هاي اصلي ناوگان حمل و نقل ريکي کشور در مبادلات بازرگاني با ترکيه محسوب مي شود. 

هر چند فعاليت قطار مسافري مسيرهاي تبريز - وان و تهران - آنکارا حدود ? سال قبل به دليل ناامني ها در خاک ترکيه متوقف شد، اما حرکت قطارهاي باري بين ايران و ترکيه همچنان ادامه دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.