1399/01/24 - 18 : 48
کد خبر: 20086
مهرباني رنگ نمي‌بازد/ از ساخت سرپناه تا توزيع بسته معيشتي
احرار: اين روزها که شيوع ويروس کرونا، کل کشور را به خود آغشته کرده، هنوز هم افرادي هستند که رفع نيازهاي اقشار ضعيف جامعه را دغدغه اصلي خود قرار داده‌اند.

آناهيتا رحيمي: مي‌نويسم مهرباني، مي‌خوانم ايثار؛ آن هم در روزهايي که بايد بيشتر به فکر همديگر بود و تا جايي که در توان داشت، بي منت بخشيد. بچه که بوديم سخاوت را در بخشيدن آن چيزي که بيشتر از همه دوست داشتيم مي‌ديديم اما بزرگ‌تر که شديم فهميديم، سخاوت دريايي است که بايد دل به آن داد و بي منت بخشيد تا ايثار، ماندگار شود.

اين روزها که شيوع ويروس کرونا، جهان و حتي کشور ما را نيز به خود آغشته کرده است گروه‌هاي جهادي و حتي خيريه‌ها ميدان را خالي نگذاشتند و براي رفع نيازهاي هم‌نوع خود سخت در تلاش هستند؛ تلاشي که در نهايت خانواده‌اي را دور يک سفره جمع مي‌کند و لبخندي بر روي لب مي‌نشيند.

همه مي‌دانيم در روزهايي که شيوع ويروس کرونا، تمام اصناف و مشاغل را به تعطيلي کشاند، قشرهاي ضعيف جامعه نيز با مشکلات بسياري مواجه شدند؛ ويروس کشنده‌اي که سفره اقشار ضعيف جامعه را نسبت به گذشته کوچک‌تر کرد، اما افرادي در جاي‌جاي اين ديار هستند که تنها به فکر خود نيستند و با توکل بر خدا، براي رفع نيازهاي هم‌نوعان خود، يا علي گفته و دست به دست هم مي‌دهند؛ آنها مي‌بخشند تا دنيا از مهرباني خالي نباشد.

خيريه و افراد خير بسياري وجود دارند که هر کدام در جبهه‌اي مشغول به فعاليت بودند و اکنون نيز با شيوع کوويد 19 ، در جبهه‌اي ديگر براي مقابله با اين ويروس به ميدان آمده‌اند.

از ساخت سرپناه تا توزيع بسته معيشتي

اين بار نيز حکايتي از جنس ايثار و همدلي؛ از ساختن آجر به آجر يک سرپناه براي اقشار ضعيف جامعه و حال نيز، تهيه بسته‌هاي معيشتي در روزهاي بحراني کشور. يک مؤسسه خيريه که بعد از ساخت سرپناه گرم و ايمن براي خانوارها، اکنون نيز در راستاي رفع نيازهاي اساسي خانوارها، اقدام کرده است. اولين مؤسسه خيريه تخصصي که در زمينه تعميرات، بهسازي مسکن اقشار نيازمند و کم درآمد جامعه، گام‌هاي مهمي را برداشته است.

 

اجاره، رهن، مرمت و ساخت واحدهاي مسکوني براي اقشار کم درآمد جامعه

مديرعامل مؤسسه خيريه ابرار قائم تبريز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مؤسسه خيريه ابرار قائم، فعاليت خود را از سال 1386 آغاز کرده که حوزه فعاليت اين مؤسسه شامل تعمير، احداث، رهن و خريد مسکن براي مددجويان و اقشار کم درآمد جامعه است.

خليل ساعي ادامه داد: از عمده‌ترين فعاليت اين مؤسسه مي‌توان به مرمت و رهن و اجاره واحدهاي مسکوني براي اقشار ضعيف و کم درآمد اشاره کرد. با توجه به شيوع ويروس کرونا و همکاري خيرين با اين مؤسسه، بسته‌هاي حمايتي براي مددجويان عضو اين خيريه در نظر گرفته شد.

حوزه فعاليت اين مؤسسه شامل تعمير، احداث، رهن و خريد مسکن براي مددجويان و اقشار کم درآمد جامعه مي‌باشد.

ساعي خاطرنشان کرد: جلسات مختلفي در راستاي تهيه بسته‌هاي معيشتي انجام گرفت و قيمت اقلام معيشتي از تمامي توليد و پخش کنندگان اخذ و کالاهايي با کيفيت بالا خريداري، بسته بندي و توزيع شد.

وي بيان کرد: اقلام موجود در اين بسته‌هاي معيشتي شامل قند، چاي، پنير، برنج، روغن ماکاروني رب و مواد شوينده مي‌باشد که به مناسبت نيمه شعبان در اختيار خانوارها قرار گرفته است.

عضويت 1500نفر در مؤسسه خيريه ابرار قائم تبريز

ساعي با توجه به وجود يک هزار و 500 پرونده مددجو در مؤسسه خيريه ابرار قائم،  گفت: اکنون وضعيت جامعه به گونه‌اي است که برخي از اقشار جامعه به حمايت نياز دارند و ضرورت دارد تا تمام مردم با يکديگر همدلي داشته باشند.

 

اهداي 700 بسته معيشتي

وي با تأکيد بر اهداي 700 بسته معيشتي به خانوارهاي نيازمند، اضافه کرد: در صورتي‌که خيران دوباره نسبت به تأمين منابع مالي اقدام کنند، بسته معيشتي براي 800 نفر مددجوي ديگر، در دستور کار مؤسسه خيريه قرار خواهد گرفت، البته در تعيين نفرات، تلاش شده که بسته فعلي براي افرادي که بيشتر نيازمند هستند اهدا شود که ارزش ريالي هر بسته حدود 230 هزار تومان استد و تلاش شده تا اقلام خريداري شده از کيفيت بالايي برخوردار باشد.

مديرعامل مؤسسه خيريه ابرار قائم تبريز گفت: رسانه‌ها همواره فرصت خوبي را فراهم مي‌آورند تا از تمامي خيراني که با اين مؤسسه همکاري داشته و همچنين افرادي که به صورت داوطلبانه در بسته بندي اين اقلام، در کنار ما حضور داشتند قدرداني مؤسسه خيريه را اعلام کنم.

ساعي متذکر شد: توصيه ائمه اطهار (ع) هميشه اين بوده که همگان بايد در تأمين نيازمندي‌هاي نيازمندان جامعه تلاش کنند و اين مؤسسه با همکاري خيران تلاش دارد که به فرمايش ائمه اطهار (ع) پاسخ مثبت دهد.

تا کنون بيش از 1500 واحد مسکوني را مرمت و اجاره و رهن و احداث کرده است، البته امسال با کمک خيران نسبت به ساخت واحدهاي مسکوني اقدام خواهد کرد

وي در ادامه بيان کرد: با شيوع ويروس کرونا و محدود شدن فعاليت‌ها در جامعه و کاهش درآمد خانوارها و از طرفي مددجويان اين مؤسسه که از افراد کم در آمد جامعه هستند و در حال حاضر نيز در سختي هستند بتواند، نسبت به تأمين نيازهاي اوليه خانواده‌هاي زير پوشش اقدام کند.

ساخت 1500 واحد مسکوني

وي اضافه کرد: اين مؤسسه اولين خيريه تخصصي مرمت، اجاره، رهن و ساخت واحدهاي مسکوني است که تاکنون بيش از يک هزار و 500 واحد مسکوني را مرمت، اجاره، رهن و احداث کرده است، البته در سال جاري نيز با کمک خيران نسبت به ساخت واحدهاي مسکوني اقدام خواهد کرد و حوزه فعاليت خود را بيش از پيش توسعه خواهد داد.

ويروس کرونا شيوع پيدا کرد، اما مهرباني و ايثار، رنگ نباخت و بيشتر از گذشته نمود پيدا کرد؛ بايد گفت همه پاي کار هستند و هيچ سنگري خالي نمانده است؛ افرادي در خط مقدم مبارزه با اين ويروس سينه سپر کرده‌اند و افرادي هم شب و روز تلاش مي‌کنند تا نيازهاي خانوارهاي آبرومند را رفع کنند؛ چه زيبا است وقتي در روزهايي که يک ويروس کشنده همه را به خود مشغول کرده، هنوز هم مهرباني هست، ايثار هست و زندگي جريان دارد.

 

منبع:خبرگزاري مهر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.