1399/01/12 - 19 : 52
کد خبر: 20024
«خانه نشيني» بهترين انتخاب مردم آذربايجان شرقي در روز طبيعت
احرار: 13 فروردين امسال متفاوت‌ترين «روز طبيعت» براي مردم استان آذربايجان شرقي است، زيرا بسياري از مردم اين استان سلامتي خانوادگي و درخانه ماندن را به بردن سوغات مرگ به دل طبيعت ترجيح داده‌اند.

فردا 13 فروردين، روز طبيعت است و طبق رسمي ديرينه و حکيمانه مردم هر ساله در اين روز به ميهماني طبيعت مي‌روند تا رمز و راز و جلوه‌هاي نو بهار را حس کنند اما در روز طبيعت امسال با توجه به شرايط بحراني خاص بايد همه اعضاي خانواده در کنار هم سبزه‌هاي محبت و عشق را به هم گره بزنند.

يکي از مهم‌ترين راه‌هاي کنترل بيماري کرونا، پرهيز از تجمعات است و در اين راستا از ابتداي اسفندماه سال گذشته تمام برنامه‌هاي عمومي از جمله نمازهاي جمعه و جماعت، اعتکاف، هيئت‌هاي مذهبي، مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، مسابقات ورزشي و حتي برنامه‌هاي ويژه تحويل سال و جشن‌هاي اعياد رجبيه و شعبانيه تعطيل شده و با تاکيد ستاد ملي مبارزه با بيماري کرونا شمار مسافرت‌ها و ديد و بازديدهاي نوروزي نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار کاهش يافته و حضور کارمندان در ادارات نيز به يک‌سوم رسيده و بسياري از امور به صورت دورکاري انجام مي‌شود.

در ادامه تدبير مسئولان براي پيشگيري از شيوع گسترده و کنترل بيماري کرونا، طرح فاصله‌گذاري اجتماعي از بامداد جمعه  هشتم فروردين در کل کشور به اجرا درآمده و از ورود خودروهاي غيربومي به شهرها جلوگيري مي‌شود و تاکيد شده که مردم از تجمعات خودداري کرده و جز در موارد خيلي ضروري از منزل خارج نشوند. از اين رو انتظار مي‌رود تمام شهروندان با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي امسال سيزده خود را در زير سقف خانه خود بدر کنند و پس از فروکش کردن بيماري با خيلي آسوده و ماه‌هاي آتي از طبيعت بهره‌مند شوند.

با توجه به اهميت در خانه ماندن مردم و تاکيد و توصيه مسئولان بر اين امر، خبرنگار تسنيم با جمعي از مردم و مسئولان در راستاي اهميت در خانه ماندن مردم در روز سيزده فروردين به گفت وگو پرداخته است.

روز طبيعت در خانه مي‌مانيم

علي اسماعيلي يک شهروند تبريزي است که در گفت‌وگوي مجازي و واتساپي با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال نوروز را در خانه مانديم تا از شر اين ميهمان کشنده در امان بمانيم و فردا در روز طبيعت نيز در خانه مي‌مانيم تا زنجيره انتقال اين ويروس را قطع کنيم.

وي افزود: مردم بايد اين بحران را جدي‌تربگيرند تا اين ويروس زودتر برچيده  شود و روزهاي شاد دوباره  به جامعه برگردد.

اين شهروند تبريزي در ادامه عنوان کرد: به نظر من، مردم با در خانه ماندن و خودداري از حضور در تجمعات، بزرگ‌ترين کمک را در قطع زنجيره انتقال ويروس کرونا انجام مي‌دهند.

بعد از پيروزي بر کرونا، انشالله سيزده را بدر خواهيم کرد

سامان قلي‌پور ديگر شهروند آذربايجان شرقي است که در فضاي مجازي پاسخگوي سوالات خبرنگار ما شد، قلي پور به خبرنگار ما مي‌گويد: همه مردم بايد اصول اوليه بهداشتي را رعايت کنند تا به سرنوشت کشورهايي که کرونا در آن‌ها شعله‌ور است دچار نشويم.

قلي‌پور ادامه داد: اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي از جمله راه‌هاي بسيار مؤثر در کنترل بيماري کرونا محسوب مي‌شود و اميدواريم همه مردم با خانه ماندن مانع انتقال اين ويروس به ديگران شوند. يکي از مهمترين ايامي که براي مراعات توصيه‌هاي بهداشتي از اهميت ويژه اي برخوردار است، روز طبيعت است. مردم اگر مراعات کنند، بعد از پيروزي بر کرونا، انشالله روز طبيعت را جشن خواهيم گرفت و سيزده را بدر خواهيم کرد.

اين شهروند آذربايجان شرقي در پايان گفت: وضعيت تبريز به نسبت جمعيت آن در وضعيت خطرناکي قرار دارد و مسئولان استان محله ما را نيز از کانون‌هاي کرونا عنوان کردند ولي متاسفانه مردم اين بيماري را همانند يک بيماري سرماخوردگي مي‌پندارند.

تعطيلي همه پارک‌ها و تفرجگاه‌هاي آذربايجان شرقي؛ افزايش ميزان مشارکت مردم

عليار راستگو معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت:در روزهاي 12 و 13 فروردين توقيف خودرو در حاشيه اتوبان‌ها و جاده‌ها ممنوع است و پليس اعمال قانون خواهد کرد.

وي افزود:در طول ايام تعطيلات نوروزي تاکنون نسبت به مدت مشابه سال 98 ترددها 67 تا 70 درصد کاهش يافته است.

 معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان شرقي در ادامه خاطر نشان کرد: هدف ما سخت گيري نيست بلکه با فاصله گذاري اجتماعي درصدد افزايش ميزان مشارکت مردم هستيم و از همکاري آنها در طول اين مدت نيز قدرداني مي‌کنيم.

راستگو يادآور شد: در صورتي که براي قطع زنجيره انتقال همه اراده نکنند، پاياني براي کرونا متصور نيست و هزينه‌هايي که تحميل خواهد کرد نيز غيرقابل تخمين است.

معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اجراي موفق غربالگري در استان نيز گفت: بسيج ملي غربالگري در شهرستان‌هاي استان 98 درصد پيشرفت داشته است و در کلان شهر تبريز هم 68درصد محقق شده است و همچنان ادامه دارد به همين دليل آذربايجان شرقي جزو استان‌هاي سبز به حساب مي‌آيد.

برخورد پليس با تردد خودروها در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در روز طبيعت

سرهنگ هاشم شعفي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي اظهار داشت: ورودي تمامي تفرجگاه‌ها و پارک‌هاي استان مسدود شده و هيچ فردي حق ورود ندارد و اين محدوديت‌هاي تردد تا زمان رفع ويروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وي در ادامه با اشاره به اين‌که برابر اعلام ستاد ملي مبارزه با ويروس کرونا از مورخه هشتم فروردين تا پايان 15 فروردين ماه هرگونه تجمع ممنوع است، بيان کرد: مهم‌ترين اولويت پليس استان در مأموريت نوروزي 99 پيشگيري از جرائم به ويژه سرقت بوده که با تلاش و جديت زياد و با اجراي صحيح طرح‌هاي انتظامي در اين زمينه توفيقات خوبي حاصل شده است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي در ادامه تصريح کرد: با توجه به شرايط  و وضعيت جامعه امسال روز طبيعت تمامي تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌هاي داخل شهرها و بيرون شهرها تعطيل بوده و از ورود گردشگران با توجه به هشدارهاي پزشکي و بهداشتي جلوگيري خواهد شد.

سرهنگ شعفي با بيان اين‌که اجراي طرح کاهش زنجيره انتقال بيماري کرونا که مطالبه عمومي بوده مستلزم مشارکت و همکاري هموطنان عزيز است، گفت: پليس آذربايجان شرقي در اجراي طرح کاهش زنجيره انتقال بيماري کرونا با قاطعيت عمل خواهد کرد.

ممنوعيت استقرار در کمپ‌هاي گردشگري استان در روز طبيعت

مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي از ممنوعيت ورود و استقرار در پارک‌ها و کمپ‌هاي گردشگري استان طي روزهاي 12 و 13 فروردين خبر داد.

احمد حمزه ‌زاده با اشاره به تصميمات ستاد ملي مبارزه با کرونا و انجام طرح فاصله‌گذاري اجتماعي اظهار داشت: با توجه به شرايط حاکم بر کشور به دنبال شيوع بيماري کرونا، هرگونه تجمع در محيط‌هاي شهري و طبيعي، ورود و برپايي چادر در پارک‌ها و کمپ‌هاي گردشگري‌هاي استان در روزهاي 12 و 13 فروردين همزمان با روز طبيعت ممنوع خواهد بود.

مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي در ادامه عنوان کرد: تدابير انجام گرفته به منظور کنترل و مقابله با اين بيماري و حفظ سلامتي هموطنان است، لذا از تمام هموطنان خواهشمنديم با استقرار در خانه‌هايشان به قطع زنجيره انتقال کمک کنند تا پس از گذر از اين شرايط بحراني به سلامت راهي طبيعت شده و از زيبايي آن لذت ببريم.

 وي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به اين‌که مبادي استان و شهرستان‌ها مسدود شده، لذا از تمام هموطنان خواهشمنديم از هرگونه تردد بين شهري خودداري کرده و سفرهاي غير ضروري خود را به ساير شهرها به بعد از شرايط فعلي موکول کنند.

 

منبع : تسنيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.