1391/11/23 - 12 : 06
کد خبر: 20
خاتمي به احمدي نژاد و لاريجاني هشدار داد:
تداوم بد اخلاقي هاصد در صد خلاف خط ولايت مي باشد
امام جمعه موقت تهران در جمع راهپيمايي کنندگان 22 بهمن تبريز ضمن هشدار به رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تداوم بداخلاقي هايي که ديده شد صد در صد خلاف خط ولايت است.

 

به گزارش احرار نيوز، آيت الله سيد احمد خاتمي در جمع راهپيمايي کنندگان تبريزي در ميدان نماز اين شهر افزود:
در کشور شاهد بد اخلاقي برخي مسئولان ارشد نظام بوديم که  اين حرکتها صدر صد مخالف با خط ولايت بود.
وي با بيان اينکه  آنچه در مجلس گذشت پيروزي هيچ يک از طرفين را ثابت نکرد و  تنها موجب لبخند دشمن شد.
خاتمي اضافه کرد: به دنبال قضاوت نيستيم اما انتظار داريم مسئولان مربوطه هر چه زودتر به رهبري نامه نوشته و از محضر رهبر و مردم عذر خواهي کنند.
وي تاکيد کرد: مسئولان بدانند ادامه اين روش ضديت بارهبري بوده و از چشم مردم به کلي خواهند افتاد.
خاتمي افزود: در حالي که وحدت نياز اصلي کشور بود ، نبايد اين اتفاق مي افتاد و اميدواريم هر چه زودتر آقايان به اشتباه خود پي ببرند.
 
آيت الله سيد احمد خاتمي با اشاره به تحريم هاي دشمنان اظهار کرد: آن ها با فشار تحميلي مي خواستند که ملت را عليه نظام اسلامي به خيابان ها بکشانند که راهپيمايي 22بهمن امسال تعامل دشمنان را با ملت ايران عوض خواهد کرد، اگر تا الان نفهميده اند خواهند فهميد که با يک ملت 75 ميليوني مقاوم و شجاع طرف هستند و آنها را از پاي درخواهند آورد.
وي ادامه داد: گزارش هاي غير رسمي مي گويد دشمنان به دليل اين که به آنچه مي خواستند نرسيدند در پي جمع کردن سفره تحريم هستند، ان ها مي خواستنند ملت را از پا درآورند و اميد داشتند از 11 تير تا 11 مرداد کار تمام شود، اما زمستان تمام خواهد شد و روسياهي براي دشمنان باقي خواهد ماند.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: ان ها از يک طرف از مذاکره سخن مي گويند و از طرف ديگر تحريم مي کنند و در اين ميان برخي از ساده لوحان در گوشه و کنار مي گويند اين فرصت، فرصت طلايي است تا مشکل خود را با آمريکا حل کنيم.
وي ادامه داد: چنين تصوري از اين رو ساده لوحي است که مذاکره در شرايط مساوي جواب مي دهد و تا وقتي آمريکا خوي اسکتباري دارد و خود را يک سر و گردن از تمام ملت ها بالا مي داند طرح مساله مذاکره فريب است.
وي گفت: سلام و درود خدا بر رهبر که اين توطئه را تشخيص دادند و تا آمريکا خوي استکباري دارد جوابش نه مذاکره که شعار الهي مرگ بر آمريکاست.
آيت الله خاتمي تاکيد کرد: در مساله آمريکا يگانه بزرگي که تصميم گيرنده است، فقط ولي فقيه بوده و هيچ کس ديگر در اين عرصه حق ندارد وارد شود و پيام راهپيمايان امروز اين است تا زنده ايم با جهان استکبار و خوي استکباري کنار نمي آييم.
امام جمعه موقت تهران گفت: هفته گذشته در کشور شاهد بد اخلاقي برخي مسوولان نظام اسلامي بوديم که صد درصد مغاير با خط ولايت بود، در آنچه در مجلس گذشت هيچ طرفي پيروز نبود و فقط لبخند را بر لب هاي دشمنان گذاشتند.
وي ادامه داد: اينجا محکمه نيست که بگوييم تخلف چه کسي بيشتر و چه کسي کمتر است هر چه هست خروجي اين قصه در شان اين ملت نبود.
آيت الله خاتمي اضافه کرد: بشر جايز الخطاست و اميد مي رود تا دير نشده مسوولان نقش آفرين در اين عرصه نامه اي به رهبري نوشته و از معظم له و ملت عذرخواهي کرده و پوزش بطلبند.
وي گفت: اگر بخواهند اين خط و روش را ادامه دهند اين يعني ضديت با ولايت فقيه و از چشم مردم به کلي خواهند افتاد، در شرايطي که عقل و شرع مي گويد وحدت ضروري است اميد است اين آخرين خطاي آقايان باشد.
آيت الله خاتمي همچنين با اشاره به انتخابات آتي رياست جمهوري در 24 خرداد سال آينده اظهار کرد: انتخابات در نظام اسلامي ما جشن مردمسالاري است، در شرايطي که در 57 سال حکومت سياه پهلوي پدر و پسر و قبل از آنها در دوره قاجار مردم به حساب نمي آمدند و صاحب خانه هيچ کاره و بيگانگان همه کاره بودند با پيروزي انقلاب اسلامي مردم همه کاره اند و در انتخابات حماسه ديگري خواهند آفريد.
وي حماسه 22 بهمن امسال را مدخل حماسه 24 خرداد آينده دانست و افزود: انشاءالله رييس جمهوري کارا و خستگي ناپذير و ولايت مدار را برخواهيد گزيد.
آيت الله خاتمي توجه دادن به پيروزي بزرگ انقلاب اسلامي در ديپلماسي خارجي را ديگر پيام راهپيمايي امروز عنوان و اضافه کرد: بداخلاقي هاي هفته هاي گذشته نگذاشت شيريني اين پيروزي به کام مردم برسد.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: دو سال بود که آمريکا و همپيمانانش در عرصه سوريه مي گفتند فقط ترور و برکناري بشار اسد و به چيزي کمتر از اين قانع نبودند اما اين ايران اسلامي بود که به صراحت مي گفت راه حل مشکل سوريه مذاکره است و بيگانگان حق دخالت ندارند.
وي اضافه کرد: انها دو سال آدم کشتند، مرد و زن و پسر جوان خانه را کشتند، کودک سه ساله را بر دار کشيدند و مقابل ديدگان مردم به نمايش گذاشتند اما بعد از دو سال جنايت به اين نتيجه رسيدند که راه حل مذاکره است.
آيت الله خاتمي گفت: رييس مخالفان از وزير خارجه ما تقاضاي ملاقات داشته و التماس مي کند بياييد مشکل را حل کنيم، اين پيروزي بزرگ در ديپلماسي خارجي بود که در دهه فجر اتفاق افتاد و گوياي آن است که ايران منزوي نيست و در صحنه بوده و در مسايل مهم جهاني تاثيرگذار و نقش آفرين است.
وي با تاکيد بر ضرورت حفظ هوشياري ملت افزود: مبادا برخي از دعواهاي داخلي و بداخلاقي ها باعث شود مردم فتنه گران را فراموش کنند، فراموش کنند آنهايي را که تشنه قدرت بودند و براي رسيدن به آن سرمايه حضور 85درصدي و 40ميليوني مردم را به آتش کشيدند و امروز تاکنون ندامتي از انها نديديم.
آيت الله خاتمي ادامه داد: انتظار دارين نادم و پشيمان باشند، ملت ما توبه را مي پذيرد.
وي اضافه کرد: برخي گزارش ها مي رسد که انها چيزهايي در سردارند اما پيام اين راهپيمايي آن است که ملت ما هوشيارند و تا وقتي که فتنه گران توبه نکنند آنها را نخواهند بخشيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: معناي حضور مردم در راهپيمايي امروز اين است که ما نظام اسلامي را دوست داريم چرا که پرچم پرافتخار اسلام ناب محمدي را در جهان به اهتزاز درآورده است، امروز در جهان هر جا نام اسلام ناب مطرح است آنجا نام جمهوري اسلامي ايران مي درخشد.
وي گفت: امروز بيداري اسلامي که امان استکبار را بريده برخاسته از انقلاب بزرگ شماست، 35 سال پيش شما فرياد احياي اسلام را سر داديد بعد از حدود 30سال اين پيام به جهان رسيده و اينجا هم متوقف نخواهد شد.
آيت الله خاتمي گفت: آمدن در اين جمع معنايش اين است که تا آخرين نفر و نفس و قطره خونمان پاي اين نظام اسلامي ايستاده ايم و با جان و دل از آن حمايت مي کنيم.
وي اضافه کرد: پيام دوم اين حضور بيعت با آرمان امام و شهداست، اين امت مصمم است با جان و تمام هستي اش پاي اين علم برافراشته اسلام ناب محمدي که شهدا برافراشته اند با هر نوع فداکاري که لازم باشد بايستند.
وي گفت: آن روز جنگ تحميلي و فشار آنچناني بود اين مردم جان نثاري و بهترين عزيزانشان را قرباني دادند و امروز فشار تحميلي اقتصادي همانند آن جنگ تحميلي است، آفرين بر شما مردم که اسلام و قرآن را سربلند کرديد.
آيت الله خاتمي ادامه داد: آنها مي گفتند يک ماه بعد مردم به خيابان ها ريخته و فرياد عليه نظام سر مي دهند امروز شش ماه از تحريم گذشته و اوباما مي گويد بي نظيرترين تحريم در يکصد سال اخير بود و اين مردم به جاي اين که کمترين بي مهري را نشان دهند امسال باشکوهتر از سال هاي گذشته به صحنه آمدند و با شکوه تمام شعار مرگ بر آمريکا سر مي دهند.
وي گفت: سومين پيام راهپيمايي بيعت با ولايت فقيه است که قطره اي از درياي ولايت اميرالمومنين و راهش راه امام و خطش خط امام است.
آيت الله خاتمي استقامت و خستگي ناپذيري ملت را ديگر پيام راهپيمايي امروز خواند و گفت: جهان استکبار مي خواهد ايران را به عقب نشيني وا دارد که کور خوانده و بايد بداند در مقابل ملتي که با تمام هستي اش آماده است نتوانسته و نمي تواند هيچ غطلي بکند، اين ملت 35 سال است که با تحريم ها مواجه است و نه تنها خستگي ناپذير شده و فرسوده شدني نيست و به ياري خدا جهان استکبار را فرسوده خواهد کرد.
وي اضافه کرد: انقلاب اين مردم ديني و نظامشان ديني است، با انگيزه ديني در صحنه بوده و با اين انگيزه در صحنه مي مانند، رهبرشان را تنها رهبر سياسي نمي دانند بلکه نايب امام زمانشان مي دانند و تمام عشقي که به يوسف گمشده فاطمه حضرت وليعصر(عج) دارند را نثارش مي کنند و تا اين انگيزه ديني است به ياري خداوند انقلاب مانده، مي ماند و خواهد ماند.
آيت الله خاتمي گفت: اوباما به صراحت گفته تا ايران ديني است نخواهيم توانست بر آن غلبه کنيم و بايد ايران را به سمت بي ديني و لامذهبي ببريم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار کرد: ايران اسلامي به آذربايجان افتخار مي کند چرا که ولايي بوده، هست و خواهد ماند و راهپيمايي امروز ملت بزرگ ايران و عزيزانمان در آذربايجان شرقي، در تبريز و ديگر شهرهاي استان نماد بيعت با اسلام و قرآن است.
وي اضافه کرد: به تعبير امام راحل(ره) آذربايجان دين خود را به اسلام ادا کرد، آذربايجان و تبريز مايه افتخار بوده و در پيشينه خود مواضع افتخارآميز داشته و در مشروطيت و بيرون راندن کمونيست ها نقش آفرين بود.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 2

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.