1398/11/09 - 11 : 23
کد خبر: 19688
يک متخصص پوست، مو و زيبايي:
«ليزر مو» به هيچ عنوان رشد موهاي زائد بدن را متوقف نمي‌کند
احرار: يک متخصص پوست، مو و زيبايي گفت: ليزر مو به هيچ عنوان رشد موهاي زائد بدن را براي هميشه متوقف نمي‌کند.

دکتر محمدرضا رنجکش، با بيان اين‌که اصلاح موهاي زائد بدن با روش‌هاي مختلفي امکان پذير است، اظهار کرد: اصلاح مو از طريق اپيلاسيون، موم و استفاده از ليزر  از جمله روش‌هاي مطرح براي از بين بردن موهاي زائد بدن است.

وي با تاکيد بر اين‌که ليزر، موهاي زائد بدن را به طور کامل از بين نمي‌برد، افزود: دستگاه ليزر به عنوان آخرين تکنولوژي موجود در جهان براي از بين بردن موهاي زائد بدن مطرح است ولي اين به مفهوم از بين بردن و ريشه کن کردن موهاي زائد بدن توسط ليزر نيست.

وي با بيان اين‌که رشد موهاي بدن به مسائل هورموني ارتباط دارد، گفت: استفاده از دستگاه ليزر براي از بين بردن موهاي زائد، نمي‌تواند تاثيري روي هورمون‌هاي بدن داشته باشد، ليزر تنها براي از بين بردن موهاي موجود زائد بدن کاربرد دارد.

دکتر رنجکش ادامه داد: اگر زمينه‌ي هورموني بدن براي رشد مو مستعد باشد، طبيعتا موي بدن دوباره رشد خواهد کرد ولي در غير اينصورت رشد موهاي زائد بدن زمان بر مي‌شود.

وي بيان کرد: با توجه به اين‌که استفاده از دستگاه ليزر باعث کند شدن روند رشد موهاي زائد مي‌شود، از آن به عنوان راهکار موثري در جهان و کشور ما ياد مي‌شود ولي استفاده از دستگاه ليزر با کيفيت در اين رابطه بسيار مهم است.

اين متخصص پوست، مو و زيبايي با اشاره به اهميت انتخاب نوع دستگاه ليزر براي از بين بردن موهاي زائد، يادآور شد: برخي دستگاه‌هاي ليزر از لحاظ کيفيت ضعيف و برخي نيز قوي هستند، طبيعتا دستگاه‌هاي با کيفيت تاثير زيادي روي  موهاي زائد داشته و عوارض کم‌تري نيز دارند ولي قطعا دستگاه‌هاي ضعيف و بي کيفيت تاثير کم و عوارض بيشتري روي بدن خواهند داشت.

وي بر استفاده از دستگاه‌هاي با کيفيت براي از بين بردن موهاي زائد تاکيد کرد و گفت: افراد بايد بر حسب نوع پوست خود، در انتخاب دستگاه‌ ليزر بسيار دقت کنند.

ايسنا

وي با اشاره به استفاده‌ي غيرمجاز از دستگاه ليزر در اکثر سالن‌هاي زيبايي، گفت: ليزر موهاي زائد در سالن‌هاي زيبايي قطعا با دستگاه‌هاي ضعيف و بي کيفيت چيني انجام مي‌شود، ممکن است در ابتداي کار تاثير خوبي داشته باشند ولي به مرور زمان عملکرد آن بسيار کاهش خواهد يافت؛ به طوري‌که اگر در آينده از دستگاه خوبي نيز استفاده شود، ليزر موها به خوبي انجام نخواهد شد.

دکتر رنجکش با اشاره به توليد ليزرهاي خانگي توسط برخي شرکت‌ها، گفت: برخي از افراد با استفاده از ليزرهاي خانگي موهاي زائد خود را بدون مراجعه به متخصص در داخل خانه از بين مي‌برند ولي عملکرد و انرژي اين دستگاه‌ها بسيار ضعيف است.

وي ادامه داد: براي استفاده از دستگاه‌هاي قوي شرايط خاصي اعم از فضا و محيط مناسب و انرژي برق قوي لازم است؛ چرا که در غير اين صورت استفاده از دستگاه ليزر در شرايط نامناسب عوارض زيادي خواهد داشت.

وي با اشاره به عوارض استفاده از دستگاه‌هاي ليزر ضعيف توسط افراد غير متخصص، افزود: استفاده از دستگاه ليزر ضعيف مي‌تواند باعث سوختگي و لک در پوست شود.

اين متخصص پوست، مو و زيبايي در بخش ديگري از سخنانش گفت: دستگاه ليزر موي زائد تا سطح پوست عمق نفوذ دارد و اشعه‌ي نور آن به غدد لنفاوي نفوذ نمي‌کند.

وي با بيان اين‌که برخي از دستگاه‌هاي ليزر با پوست تماسي ندارند، افزود: در استفاده از دستگاه‌هاي ليزر مو نبايد سطح دستگاه با پوست تماس داشته باشد ولي برخي دستگاه‌هايي که با سطح پوست بدن تماس دارند، امکان آلودگي به بيماري‌ها در آن‌ها بيشتر است.

وي با بيان اين‌که افراد براي جلوگيري از عوارض دستگاه ليزر به مراکز مجاز مراجعه کنند،گفت:  اگر عمل ليزر مو به طور صحيح انجام شود، عوارضي براي فرد نخواهد داشت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.