1398/11/07 - 22 : 0
کد خبر: 19683
مدير کل صدا و سيماي استان آذربايجان شرقي خبر داد/
توليد و تامين 155ساعت برنامه در شبکه سهند ويژه ايام الله دهه فجر/سريال جلال مهمترين برنامه سيماي استان
احرار:مدير کل صدا و سيماي استان آذربايجان شرقي از توليد و تامين 155ساعت برنامه در ايام الله دهه فجر از شبکه سهند خبر داد و افزود :در تمام اين برنامه ها ايجاد شور و نشاط اجتماعي لحاظ خواهد شد.

به گزارش احرار، مرتضي صفري روز دوشنبه در نشست هم انديشي با اصحاب رسانه استان با تشريح برنامه‌هاي صدا و سيماي مرکز استان در خصوص ايام دهه فجر و انتخابات مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: ما اکنون در خط مقدمي قرارگرفتيم که حتي عمليات نظامي و ترور  و يا هر اتفاق خاصي، براي استفاده رسانه اي اتفاق مي افتد و به نوبه خود هدف نيست ؛ با نگاهي به اتفاقات يکسال اخير در مي يابيم که هدف اصلي،  استفاده رسانه اي و کار روي افکار عمومي است و اينکه چه برداشتي از اين جريان داشته باشند، تا افکار عمومي را نسبت به آينده و نسبت به  کليت حاکميت بدبين کنند.

وي ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و مسائلي که در جامعه وجود دارد و بخش اعظمي از اين مشکلات مربوط به تحريم ها و اقداماتي است که برعليه کشور است و بخشي نيز  به سو مديريت ها بر مي گردد، اما واقعيت موجود جامعه ايراني، تشييع ده ها ميليوني پيکر سردار شهيد سپهبد سليماني بود.

صفري اظهار کرد : موضوع ديگر که ما با آن روبرو هستيم واقعيتي است که  توسط فضاي مجازي  و شبکه هاي اجتماعي، در سطح افکار عمومي جامعه بازنمايي مي کنند و در اين زمينه نقش رسانه ها براي تبيين  پشت صحنه شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي پر رنگ تر است  و نکته ديگر اينکه خود ما مرعوب اين پروپاگانداهاي رسانه اي نشويم.

صفري به فضاي رسانه اي ايجاد شده، توسط رسانه هاي معاند بعد از سقوط هواپيماي اوکريني اشاره کرد و افزود : بايد خط تبليغي رسانه هاي معاند را بررسي کنيم که اين امر در آينده به درد ما خواهد خورد ، مهمترين هدف گذاري دشمن،  افکار عمومي است که بايد آمادگي کافي  داشته باشيم  

وي از مرجعيت هنر پيشه ها در جامعه انتقاد کرد و افزود: امروزه در جامعه ما از مرجعيت اقشار فرهيخته کاسته شده و هنرپيشه ها بخاطر موضوعات ظاهري هدايتگر افکار عمومي شده اند که با اظهار نظر در خصوص تمام مسائل مختلف چالش هاي زيادي در اجتماع کرده اند و اين مساله به ضعف رسانه بر مي گردد.

وي تاکيد کرد: تمام رويکرد هاي در رسانه ها به اميد افريني درجامعه  بايد ختم گردد.

صفري  خاطر نشان کرد: يکي از اتفاقات مهم که در سال 96 در منطقه اتفاق افتاد اين بود که آمريکا و عربستان در خصوص پيمان راهبردي تحت عنوان شراکت راهبردي قرن 21 آمريکا و عربستان به توافق رسيدند که طرحي بلند بود و بخش مهمي از آن مواجهه آمريکا و عربستان با جمهوري اسلامي بود. 

و در مقطع ميان مدت برنامه که اکنون در آن قرار داريم ما با جنگ تمام عيار ترکيبي رو برو هستيم.

وي ادامه داد: در بحث جنگ ترکيبي، موضوع جنگ اقتصادي، حملات سايبري ،  موضوعات ديپلماسي مطرح جنگ اطلاعاتي و پروپاگانداي رسانه اي، نيروهاي نظامي نامنظم و حمايت از نارضايت و آشوب هاست که همه اين اقدامات در خصوص جمهوري اسلامي اعمال مي شود.

مدير کل صدا و سيماي استان آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه مهمترين مساله در برنامه مذکور ، بحث جنگ اقتصادي است افزود: درپيمان راهبردي، بحث تورم ،گراني، تضعيف اقتصاد داخلي، بيکاري، رکود و استفاده از اين بستر براي  ايجاد نارضايتي عمومي و ايجاد اغتشاشات است.

توليد و تامين 155 ساعت برنامه در شبکه سهند در ايام الله دهه فجر

صفري در ادامه به تشريح برنامه هاي صدا و سيما پرداخت و افزود:  مهمترين برنامه اي که توسط سازمان براي اين ايام تدارک ديده شده است، پخش سريال «جلال» از شبکه يک سيما خواهد بود که به عنوان سريال اصلي شبکه اول از دوازدهم بهمن به روي آنتن خواهد رفت.

در سيماي استان برنامه« ايران» 12 بهمن با دکور و طراحي جديد بر روي انتن خواهد رفت

وي ادامه داد: برنامه «انقلابميز» در 10 قسمت 30 دقيقه اي،  برنامه «دستاوردهاي انقلاب» 22 برنامه 45 دقيقه اي  با حضور مسوولان استاني  که برنامه ها و دستاوردهاي  حوزه خود را به سمع و نظر مردم خواهند رساند.

صفري افزود:ويژه برنامه «کنديميز» دستاوردهاي نظام در روستاها و بخش ها مورد بررسي قرار خواهد گرفت .وي افزود:در  سيماي استان، برنامه هاي توليد و تاميني 155 ساعت خواهد بود و در اين برنامه ها ايجاد شور و نشاط اجتماعي حتما لحاظ خواهد شد.

8 عنوان برنامه توليديدر راديو توليدي متنوع  درساختار هاي مختلف تدارک ديده شده است که از آن جمله مي توان به « صداي انقلاب» ،« قانلي قيام» «يک پيام يک سرود» و ويژه برنامه هايي که در داخل  برنامه هاي روتين شبکه پخش خواهد شد.

وي  ادامه داد :در راديو در مجموع 130 ساعت توليد و تامين از آنتن پخش خواهد شد

او در ادامه رويکرد هاي جديد خبري مرکز را اتفاقي بديع در کشور دانست و افزود: بر اين اساس از ساعت 9 صبح به بعد هر ساعت  يک فراورده و محصول  خبري شبکه سهند در قالب با خبرنگاران ، زير نويس 360 درجه ،در صد ثانيه توليد و پخش مي شود.

وي ادامه داد: در حوزه خبر با حضور در شهرستانها12مورد گزارش خبري در خصوص دستاوردهاي انقلاب اسلامي توليد و پخش خواهد شد.

 همچنين عوامل مرکز فضاي مجازي مرکز صدا و سيما، در قالب هاي مختلفي از جمله؛ توليد پوستر،  عکس نوشته، اينفوگرافيک و کليپ سعي خواهد نمود در اين ايام رسالت خود را انجام دهد.

95 برنامه به صورت مستقيم به اين مساله  انتخابات خواهند پرداخت

صفري  برنامه هاي سازمان صدا و سيماي استان آذربايجان شرقي در ايام انتخابات را اينگونه تشريح کرد : در سيما برنامه هاي انتخاباتي از ماه آبان آغاز شده است و تا  دو هفته بعد از انتخابات نيز ادامه خواهد داشت  در اين راستا ، توليد و پخش برنامه «اخلاق انتخاباتي» در قالب  70 برنامه 5 دقيقه اي با حضور  علما،  اساتيد و چهره هاي شاخص خواهد بود .برنامه« انتخاب»25 برنامه 45 دقيقه اي که يک قسمت آن پخش شده است. ويژه برنامه« يول بير» با طراحي جديد که در داخل ون ضبط مي شود و موضوع آن مطالبات مردم ازيک نماينده مجلس است.

-بحث برنامه« منيم انتخابيم» در خصوص شاخص هاي نماينده اصلح و «بيرنجي انتخاب» براي راي اولي هاست که در 15 قسمت  توليد و پخش خواهد شد

-برنامه«ايرانميز» 15 برنامه90 ثانيه اي مردم تشويق براي حضور در انتخابات و ويژه برنامه روز انتخابات که جز طولاني ترين برنامه هاي سازمان خواهد بود .

 در سيما  تا انتخابات مجلس 95 برنامه به صورت مستقيم به اين مساله خواهند پرداخت

وي ادامه داد: همچنين  در راديو،  برنامه «ملت اراده سي» 40 برنامه 30 دقيقه اي ، برنامه« دانيشيق» 20 برنامه 30 دقيقه اي و ويژه برنامه روز انتخابات خواهد بود. در راديو تا زمان انتخابات 140 ساعت به موضوع انتخابات پرداخت خواهد شد

توليد235  ساعت خبر در سيماي  استان در ايام انتخابات

صفري ادامه داد :درقسمت خبر بخش گفتگوي ويژه خبري ،برنامه سايه روشن، به مساله انتخابات خواهيم پرداخت

وي افزود: برنامه«اائوميز»به عنوان برنامه اي  که در کنار مردم حضور خواهند داشت و ميز گفتگو  با حضور نخبگان و فرهيختکان برقرار خواهد شد.

 و 16 گزارش به موضوع انتخابات ورود خواهند نمود.  و در کل در صدا و سيما 235 خبر و خبر و  فضاي مجازي350 ساعت پرداخت انتخاباتي خواهد بود

وي  حوزه موسيقي مرکز را موفق عنوان کرد و افزود:  براي ايام انتخابات قطعه «اتنخاب گوني » و قطعه «بيرلشک گرک» و همچنين به مناسبت ايام  دهه فجروهمچنين قطعه اي  به نام «ايلک دا بهار»و  «کوچه خوشبختي» تهيه و تدارک ديده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.