1398/07/22 - 21 : 19
کد خبر: 19407
بدترين گزينه ها براي صبحانه
احرار: مطالعات نشان مي دهد خوردن صبحانه موجب افزايش توانايي حل مساله و تمرکز بيشتر در فرد مي شود. سلامت نيوز: بدترين گزينه ها براي صبحانه

به گزارش احرار به  نقل از آواي سلامت ،البته اين جمله معني آن را نمي دهد که روز خود را بايد با غذاهاي پر شده از قند، چربي و کربوهيدرات آغاز کنيد. در اينجا بدترين گزينه هاي غذايي که بايد از خوردن آنها در وعده صبح پرهيز کنيد، معرفي شده اند.


غلات بدون سبوس: اين نوع غلات داراي کربوهيدرات و قند فراوان است در حالي که فيبر کمي دارد و باعث افزايش ناگهاني قند خون و افت ناگهاني آن مي شود. توصيه به انتخاب غلات صبحانه حاوي سبوس است که حداقل 3 گرم فيبر در هر وعده داشته باشد. شما مي توانيد فيبر اضافه را از طريق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه کتان يا بادام خرد شده در وعده صبحانه به دست بياوريد.


غلات شيرين شده: سازمان غذا و داروي آمريکا متذکر شده است که رنگ هاي مواد غذايي مورد استفاده در اين غلات در کودکان منجر به بيش فعالي مي شود. اين نوع مواد غذايي همچنين با شيرين کننده هاي مصنوعي و طعم دهنده هايي که مي تواند باعث چاقي شود، بسته بندي شده است. اگر شما ترجيح مي دهيد که اين نوع غلات را براي صبحانه بخوريد، سعي کنيد که آنها را با فيبر بالا و قند کم امتحان کنيد و يا اين که به آنها ترکيبات پروتئين و چربي هاي سالم بيفزاييد.


ماست بدون چربي: مصرف تنها يک فنجان ماست بدون چربي در هنگام صبح باعث احساس گرسنگي در اواسط روز مي شود. بسته به سطح فعاليت بدني و وزن، هر فردي بايد حداقل 250 تا 500 کالري در هنگام صبح دريافت کند. بنابراين مي توانيد از مصرف ماست بدون چربي به تنهايي اجتناب کرده و به آن بلغور جو که يک وعده غذايي کامل تر است و به انرژي شما اضافه مي کند، بيفزاييد.


يک ليوان آب ميوه: برخي از افراد قادر به هضم قند موجود در ميوه و سبزيجات نيستند و زماني که اين قندها به صورت مايع نوشيده مي ‌شوند با سرعت بيشتري به روده مي ‌رسند. اين قندها که فودمپ‌ ناميده مي ‎شوند، کربوهيدارت‌ هاي کوچکي هستند که در برخي از مواد غذايي وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشي مانند نفخ، درد معده، اسهال و يبوست مي ‌شوند. بعلاوه هيچ دليل منطقي يا سندي وجود ندارد که نشان بدهد مايع کردن ميوه و سبزيجات از خوردن جامد آنها بهتر است.


قهوه شيرين: يکي از انتخاب هاي محبوب در ميان افرادي که ميل به خوردن صبحانه کامل ندارند، قهوه است. اما بسياري از افزودني ها به قهوه از جمله کربوهيدرات و قند، تنها به ميزان کالري دريافتي مي افزايد و بدون فيبر و پروتئين است. اين نوع قهوه اگرچه انرژي شما را به طور موقت افزايش مي دهد به همان ميزان نيز مي تواند آن را سرکوب کند.


دونات: به خاطر داشته باشيد که دونات ها مملو از قندهاي تصفيه شده، چربي هاي ترانس، روغن هيدروژنه و آرد سفيد فرآوري شده اند و فايده تغذيه اي ندارند.


نان شيريني حلقوي: از نشاسته سفيد و نان شيريني حلقوي اجتناب کنيد؛ چرا که اين نوع شيريني ها با آرد گندم تصفيه شده که حاوي هيچ مواد مغذي و فيبر نيستند، درست مي شوند. اکثر شيريني ها در حال حاضر حاوي مقادير بالايي از قند و سرشار از پنير خامه اي و کره و چربي هاي اشباع شده هستند و منجر به افزايش قند و سطوح انسولين در بدن مي شوند.


بيکن و سوسيس: گوشت هاي فراوري شده مضرترين نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که هر 1.8 اونس گوشت فراوري شده، خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را تا 42 درصد بالا ميبرد. بعلاوه سديم بيش از حد موجود در اين گوشت ها مي تواند باعث يک افزايش ناگهاني در فشار خون شود و آن همچنين ممکن است احتمال سکته مغزي در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزايش دهد.


پن کيک: پن کيک ها مواد غذايي محبوبي براي صبحانه محسوب مي شوند و امروزه با مخلوط هاي آماده در فروشگاه ها موجود هستند که حتي راحت تر درست مي شوند. پن کيک ها غني از کربوهيدرات ها هستند که بطور حتم معده شما را پر مي کند، اما به سرعت نيز ميل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگي زودرس تشديد مي کند. به علاوه انتخاب چاشني هاي روي غذا، مانند شربت، پودر شکر و ... منجر به چاقي و اضافه وزن مي شود.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 9 + 6

  آخرین اخبار
14شرکت و واحدصنعتي آذربايجان‌شرقي وارد بورس مي‌شوند
تداوم ناکامي‌هاي ماشين‌سازي/ شاگردان مهاجري در خانه شکست خوردند
آمار جانباختگان کرونا در آذربايجان غربي رکورد زد/20 فوتي در 24 ساعت
محدوديت هاي کرونايي در آذربايجان غربي يک هفته ديگر تمديد شد
مراقب باشيد؛ ويروس کرونا روي هوا هم هست
ماشين درپي تضمين بقا در ليگ/ تلاش پرسپوليس براي قهرماني زودهنگام
مقاومت يک ماهه براي مقابله با کرونا ضروري است
ثبت رکورد جديد با فوت 221 نفر در 24 ساعت گذشته
افزايش 37 درصدي مصرف آب همزمان با شيوع کرونا/در هر شست‌وشوي 20ثانيه‌اي دست 6 ليتر آب هدر مي‌رود
مردم از تجمع و اتراق در پارک‌ها و اماکن تفريحي اجتناب کنند
  پربازدیدترین اخبار
محدوديت هاي کرونايي در آذربايجان غربي يک هفته ديگر تمديد شد
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در راستاي صيانت و حفظ اقشار مولد جامعه نقش خطيري دارد
مقاومت يک ماهه براي مقابله با کرونا ضروري است
مراقب باشيد؛ ويروس کرونا روي هوا هم هست
ماشين درپي تضمين بقا در ليگ/ تلاش پرسپوليس براي قهرماني زودهنگام
تداوم ناکامي‌هاي ماشين‌سازي/ شاگردان مهاجري در خانه شکست خوردند
آمار جانباختگان کرونا در آذربايجان غربي رکورد زد/20 فوتي در 24 ساعت
کرونا همبازي استقلال و تراکتور
روزانه 180کرونايي بيمارستان‌هاي آذربايجان‌شرقي بستري مي‌شوند
14شرکت و واحدصنعتي آذربايجان‌شرقي وارد بورس مي‌شوند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.