1398/07/11 - 15 : 28
کد خبر: 19375
در بازديد از روستاهاي ورزقان مطرح شد؛
اکثر روستاهاي زلزله زده ورزقان مقاوم سازي شده اند ‏
احرار: مدير بنياد مسکن شهرستان ورزقان گفت: بسياري از روستاهايي که در جريان زلزله ?? ورزقان آسيب ديده بودند، هم ‏اکنون مقاوم سازي شده اند.‏

محمد الماسي قبل از ظهر پنج شنبه در جريان بازديد از طرح هاي بنياد مسکن شهرستان ورزقان گفت: روستاي شهرستان ورزقان در اثر زلزله ارسباران آسيب هاي زيادي ديده بودند که با همت مسئولين و خود مردم امروز شاهد بازسازي و مقاوم سازي بيشتر خانه هاي روستايي در اين منطقه هستيم.

وي ادامه داد: هم اکنون طرح هادي 25روستا در حال بازنگري بوده و بازنگري 15روستا با اعتبار 350ميليون تومان به اتمام رسيده است.

الماسي افزود: براي افرادي که وام بهسازي و مقاوم سازي از طريق بنياد مسکن دريافت کرده و با توجه به تورم نتوانسته اند اين وام را برگردانند که شامل اقشار کم در آمد هستند، تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته شده که تاکنون 470واحد در اين خصوص شناسايي شده و براي 220واحد وام بلاعوض پرداخت شده و مابقي در صورت تحقق اعتبار در دست اقدام بوده که يک ميليارد و 200ميليون تومان براي اين واحدها پرداخت شده است.

مدير بنياد مسکن ورزقان همچنين از اجراي سه هزار و 710متر جدول و کانيو در طول سال 97و 98در روستاهاي ورزقان خبر داد و گفت: همچنين در اين دو سال به ميزان 370مترمربع سنگ فرش و 25هزار اسفالت ريزي داشته ايم.

مقاوم سازي 100درصد خانه هاي روستاي زلزله زده زنگ آباد

وي با بازديد از روستاي زنگ اباد گفت: اين روستا در زلزله ارسباران ?? کشته داشت و بيشتر خانه هاي آن بافت قديمي و گلي و خشتي بودند اما هم اکنون روستا 110خانوار داشته و 100درصد خانه هاي آن مقاوم سازي شده اند.

الماسي ادامه داد: هم اکنون هر روستايي که قصد ساخت و ساز داشته باشد، مي تواند از وام بهسازي 40ميليوني و هشت ميليون وام بلاعوض براي برخي روستاها و وام هاي تعميري مسکن مهر به ميزان 18ميليون بهره ببرد.

90درصد خانه ها صومعه دل بهسازي و بازسازي شده اند

وي در جريان بازديد از روستاي صومعه دل نيز گفت: اين روستا داراي 557خانوار بوده و 47واحد مسکوني آن بازسازي و بهسازي شده  و 370 سند روستايي صادر شده است.

الماسي همچنين از بازنگري طرح هادي روستايي در اين روستا خبر داد و گفت: با اين بازنگري، 16هکتار به محدوده روستا اضافه خواهد شد.

وي ادامه داد: بيش از 90درصد خانه هاي روستا پس از زلزله بهسازي و بازسازي شده اند.

مدير بنياد مسکن ورزقان در ادامه با اشاره اي به روستاي ارزيل نيز گفت: اين روستا داراي ??? خانوار با جمعيت ??? نفري بوده و تمامي کوچه هاي آن اسفالت شده اند، ??? فقره سند روستايي نيز اهدا شده است.

وي افزود: براي اسفالت ريزي اين روستا 470ميليون تومان توسط دهياري و بنياد مسکن هزينه شده است.

الماسي در خصوص روستاي گل آخور نيز گفت: اين روستا از جمله روستاهايي است که داراي ظرفيت فراواني در حوزه گردشگري بوده و جزو اولين روستاهاي گردشگري محسوب مي شود.

 

وي ادامه داد: اين روستا 174خانواري بوده و 356نفر جمعيت دارد که تاکنون 25فقره وام بهسازي به روستاييان اهدا شده که البته با توجه به وضعيت منطقه و صعب العبور بودن آن، جابجايي مصالح در آن سخت بوده و مصالح، گاه با چهارپايان منتقل مي شوند اما با اين وجود و با وضع موجود اکثر مناطق روستا سنگ فرش شده و مابقي نيز به تدريج سنگ فرش خواهد شد.

روستاهاي بخش خاروانا به تلاش جدي براي مقاوم سازي خانه ها نياز دارد

بخشدار خاروانا نيز در اين بازديد گفت: در اکثريت روستاهاي خاروانا طرح هادي روستايي عملي شده و تعداد کمي از آن ها مانده که با تلاش هاي بنياد مسکن عملي مي شود.

بهنام اسماعيلي با بيان اينکه در اکثر روستاها هدايت آب هاي سطحي و بازگشايي معابر انجام شده، گفت: جدول گذاري و اسفالت ريزي 20روستا در حال انجام بوده و 15روستا کاملا تمام شده است.

وي ادامه داد: روستاهاي بخش خاروانا پلکاني بوده و تا زماني که معابر آن باز نشده، امکان حمل مصالح وجود نداشت اما با طرح هادي اجرايي، امکان بازگشايي راه ها پديد آمد.

اسماعيلي افزود: اکثر خانه هاي اين بخش خشت و گلي بوده و کار زيادي براي مقاوم سازي خانه ها نياز است که اميدواريم با همکاري دستگاه ها، تحولات زيادي را در آينده شاهد باشيم.

مهر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 4

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.