1398/05/27 - 20 : 57
کد خبر: 19230
کاهش 40 درصدي تعداد دانشجويان پيام نور آذربايجان‌شرقي
احرار: رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان‌شرقي گفت: تعداد دانشجويان ورودي اين دانشگاه به تبع ساير دانشگاه‌ها نسبت به سال تحصيلي 91- 92حدود 30تا 40درصد کاهش يافته است.

بخشعلي معصومي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اينکه اين ميزان کاهش بيشتر در واحدهاي شهرستاني و در برخي رشته هاي کم متقاضي روي داده است، افزود: در برخي رشته ها به ويژه در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد متقاضي زياد است ولي امکان پذيرش بيش از حد ظرفيت وجود ندارد.

وي يادآوري کرد: هم اکنون 22هزار نفر در سطح استان دانشجوي اين دانشگاه محسوب مي شوند که از اين تعداد حدود 19هزار نفر ثبت نام کرده يا در حال تحصيل در 29مرکز و واحد دانشگاهي پيام نور استان هستند.

رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان‌شرقي گفت: در مقطع کارشناسي بيش از 100رشته محل در دانشگاه پيام نور استان وجود دارد که 85رشته در تبريز داير بوده و از اين تعداد نيز 30رشته در مقطع کارشناسي ارشد،  2رشته در مقطع دکترا و 53رشته در مقطع کارشناسي است.

معصومي، با بيان اينکه امسال 6رشته جديد به 6واحد دانشگاهي استان اضافه شده است، ادامه داد: از 29مرکز آموزشي استان ?? مرکز و واحد داراي فضاي آموزشي بوده و تنها واحدهاي خسروشاه و ايلخچي فاقد فضاي آموزشي هستند که تلاش مي شود ساختمان آموزشي خسروشاه امسال احداث شود.

وي با اشاره به اينکه هيچ واحد و مرکز آموزشي پيام نور در سطح استان تعطيل نشده است، يادآوري کرد: واحدهاي دانشگاهي خاروانا با واحد ورزقان و واحد خداجو نيز با واحد مراغه تجميع شده و تا زماني که در هر واحد دانشگاهي دانشجو وجود داشته باشد به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان‌شرقي گفت: امسال انتخاب رشته براساس سنوات آموزشي انجام مي شود و اگر نتايج آن مثبت و خوب شد برنامه آزمون سراسري حذف و معيار جديدي براي پذيرش دانشجويان در دانشگاه ها مشخص مي شود.

معصومي، با بيان اينکه دانشگاه پيام نور از جمله دانشگاه‌هايي است که بيش از 80درصد پذيرش دانشجو در آن بر اساس سنوات آموزشي انجام مي شود، افزود: سيستم آموزشي اين دانشگاه بجاي استاد محور، کتاب محور بوده و به صورت نيمه حضوري، مجازي و الکترونيکي است و اين کار موجب برقراري عدالت آموزشي در بين دانشجويان مي شود.

وي اظهار داشت: دانشگاه پيام نور يک دانشگاه دولتي بوده و بيشتر هزينه‌هاي آن از طريق پرداخت شهريه از سوي دانشجويان تامين مي‌شود و آموزش در اين دانشگاه نسبت به ساير دانشگاه ها ارزان تر است.

رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه امسال تعداد پذيرش دانشجو در پيام نور نسبت به سال‌هاي قبل افزايش نيافته است، گفت: پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد پيام نور بدون آزمون سراسري امکان ندارد و پذيرش در اين مقطع در دوره هاي فراگير نيز از طريق سازمان سنجش و شرکت در آزمون سراسري امکان‌پذير است.

معصومي، ادامه داد: اقدام هاي لازم براي تبديل دانشگاه پيام نور جلفا به مرکز بين‌المللي ارس انجام شده و ايجاد اين مرکز در مراحل پاياني است که پس از تصويب در ستاد ساماندهي مراکز دانشگاهي اين مرکز راه اندازي مي شود و رويکرد آن پذيرش دانشجو از خارج و داخل کشور است.

وي با بيان اينکه دانشگاه پيام نور داراي يک ستاد مرکزي بين‌المللي در تهران است، يادآوري کرد: 60مرکز و واحد دانشگاهي آن در خارج از کشور مانند افغانستان، دبي، لندن و نخجوان فعال است و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز مجوز ايجاد مرکز بين المللي را به شکل مجازي و الکترونيکي به اين دانشگاه داده است.

معصومي با اشاره به راه اندازي واحد دانشگاه پيام نور در زميني به وسعت 2هزار و 400متر مربع با داراي بودن آزمايشگاه هاي مجهز و گلخانه در روستاي بنيس در 5کيلومتري شبستر توسط يک خير، ادامه داد: هم اکنون ? مرکز نوآوري در آذربايجان‌شرقي وجود دارد که تلاش مي شود در آينده واحد بنيس نيز به مرکز رشد تبديل شود.

وي با اشاره به اينکه بيشتر فعاليت هاي اين دانشگاه در رشته هاي علوم انساني و علوم پايه است، گفت: براي برقراري ارتباط با صنعت نيز تفاهم نامه هايي با سازمان هاي فني و حرفه اي، صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنفي کارفرمايان امضا شده است تا امکان لازم براي اشتغال و کارآفريني دانشجويان اين دانشگاه فراهم شود.  

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.