1398/05/22 - 18 : 53
کد خبر: 19205
نوشيدني خوش‌طعم براي داشتن پوست زيبا
احرار: شربت گلابي يکي ازشربت‌هاي مفيد و پر فايده است؛ خوردن يک گلابي متوسط بخش عمده‌اي از نياز ويتامين C، ويتامين K و مقداري از کلسيم، آهن، منيزيم، ريبوفلاوين، ويتامين B? و فولات بدن را تأمين مي‌کند همچنين براساس مطالعات دانشمندان گلابي و سيب بيشترين مقدار فلاونول‌ها را دارند.

صرف يک عدد گلابي تنها 18درصد از نياز روزانه‌ ما به فيبر را تأمين مي‌کند اما مي‌تواند تأثير چشمگيري در بهبود عملکرد دستگاه گوارشي داشته باشد.

تصور غلطي درباره قند‌هاي طبيعي موجود در ميوه‌ها و کالري آن‌ها وجود دارد؛ ميوه‌اي مثل گلابي از ميوه‌هاي کم‌کالري محسوب مي‌شود؛  يک عدد گلابيِ متوسط حدود 100کالري دارد که فقط 5درصد از کالري مورد نياز روزانه در يک رژيم غذايي سالم را تامين مي‌کند؛ مواد مغذي و فيبر بالايي که در اين ميوه وجود دارد مي‌تواند براي مدت طولاني‌تري شما را سير نگه دارد.

يکي از مهمترين خواص گلابي، بهبود سيستم گردش خون است. گلابي به دليل مس و آهن بالايي که در آن وجود دارد مي‌تواند به رفع مشکل کم‌خوني يا کمبود مواد معدني کمک کند.

فوليک‌اسيد از جمله مواد مغذي است که ارتباط مستقيمي با کاهش نقص‌هاي لوله‌ي عصبي در نوزادان دارد و در اين ميوه خوشطعم يافت مي‌شود؛ ترکيبات آنتي‌اکسيداني و «فلاونوئيدي» موجود در گلابي هم باعث درمان التهابات بدن و کاهش درد‌هاي ناشي از التهاب مي‌شود.

حيدر عظمايي، محقق و پژوهشگر طب سنتي در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلينيک  اظهار کرد: شربت گلابي حاوي ويتامين A، گروه ويتامين‌هاي B، B1، B2، B3، B5، B6، C، E، K، کربوهيدرات، سديم، پتاسيم، فيبر، پروتئين، قند فروکتوز، گلوکز، فراکتوز، ساکاروز، کلسيم، آهن، منيزيم، فسفر، منگنز، روي، مس ، سلنيوم ، فلامينوئيدها و غيره است.

او ادامه داد: از مهمترين خواص اين شربت مي‌توان به تقويت سيستم ايمني بدن اشاره کرد؛ وجود ويتامين‌هاي A، E، C و فلامينوئيدها و آنتي‌اکسيدان‌هايي که در اين شربت وجود دارد مي‌تواند با راديکال‌هاي آزاد موجود در بدن  مبارزه کند.

عظمايي تصريح کرد: راديکال‌هاي آزاد موجود در بدن از جمله عوامل موثر بر ايجاد سلول‌هاي سرطاني هستند؛ تامين اين ويتامين‌هاي بدن و مقابله با راديکال‌هاي آزاد مي‌تواند سلول‌هاي سرطاني را از بين برده و با تقويت سيستم ايمني بدن احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها، مخصوصا سرطان روده بزرگ را به حداقل برساند.

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي گفت: از ديگر خواص شربت گلابي  مي‌توان به وجود اسيد فوليک اشاره کرد؛ استفاده از اين شربت براي حفظ سلامت  زنان باردار و جنين بسيار مفيد است و جالب است بدانيد که استفاده از اين شربت توسط مادران باردار  به زيبا شدن چهره نوزاد کمک مي‌کند.

او تاکيد کرد: شربت گلابي براي افراد کم خون بسيار مفيد است و به بيماران قلبي و عروقي کمک مي‌کند، همچنين گلابي تأثير زيادي در بهبود عملکرد روده‌ها، هضم غذا و رفع يبوست دارد. شربت گلابي بر کنترل قند، فشار و چربي خون تاثير دارد و موجب تقويت استخوان‌ها و دندان‌ها مي‌شود.

عظمايي با تاکيد بر تاثير استفاده از گلابي بر پيشگيري از  پوکي استخوان گفت: نوشيدن شربت گلابي موجب بهبود عملکرد کيسه صفرا و رفع التهاب روده بزرگ مي‌شود همچنين اين شربت براي افراد مبتلا به آرتيت بسيار مفيد است و مي‌تواند براي رفع  التهابات مفاصل مفيد باشد يا به افراد مبتلا به نقرص کمک کند.

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي تصريح کرد: نوشيدن شربت گلابي موجب کنترل گرمازدگي‌ مي‌شود و براي افراد مبتلا به تنگي نفس هم مفيد است. شربت گلابي بينايي را بهبود مي‌بخشد و به کاهش وزن کمک مي‌کند.

او ادامه داد: اگر شربت گلابي يک ساعت قبل از غذا خورده شود، مي‌تواند اشتها را کنترل کرده و حتي موجب جوان‌سازي و زيبايي پوست و مو مي‌شود.

عظمايي گفت: براي تهيه اين شربت به حدود يک کيلو گلاب رسيده، 200گرم عسل، 4تا 5ليوان آب و آب ليمو ترش تازه احتياج داريد. کافي است گلابي‌ها را خوب بشوييد و هسته ها‌ي آن را جدا کنيد؛ ميوه‌ها را با پوست خورد کنيد چرا که پوست گلابي حاوي مواد مؤثري در حفظ سلامتي است.

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي مقدار مناسب استفاده از اين شربت را دو تا سه ليوان در روز دانست و افزود: ميوه‌ها را داخل مخلوط‌کن بريزيد و عسل و آب را به آن اضافه کنيد؛ مقداري از مواد را داخل ليوان ميريزيم و چند تکه يخ درون آن بي‌اندازيد؛ مقداري ليمو ترش تازه به آن اضافه کنيد.

 باشگاه خبرنگاران جوان

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 3 + 2

  آخرین اخبار
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
  پربازدیدترین اخبار
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.