1398/03/11 - 19 : 51
کد خبر: 18852
چوب مشکلات لاي چرخ صنايع کوچک / چرخ صنايع کوچک هم‌چنان مي‌چرخد
احرار:اهالي شهرک صنعتي مدني تبريز از وجود پاره‌اي از مشکلات به تنگ آمده و انتظار توجه ويژه از مسئولان در سال رونق توليد را دارند.

راه خاکي است و ناهموار، نبود آب اهالي را مجبور به استفاده از آب غير بهداشتي کرده و در فصل زمستان به دليل نبود گاز مجبور به سوزاندن گازوئيل، پارچه و چوب هستند تا بلکه قدري سوز و سرماي زمستان را تاب بياورند و دست و دلشان گرم به کار شود. با بارش برف و باران نيز گل و لاي از سر و روي شهرک مي‌بارد و تردد وانت بارها را براي حمل با مشکل روبرو مي‌سازد.

اينجا با چنين مشکلات طاقت فرسا، روستايي دورافتاده نيست؛ بلکه شهرک صنعتي مدني است که با قدمتي 36ساله فاقد هرگونه امکانات رفاهي و يا بهداشتي است. صنعتگران شهرک شهيد مدني با وجود محروم بودن از ساده‌ترين امکانات، چنان کمر به همت بسته‌اند که آدمي انگشت به دهن مي‌ماند بايد بگويم اينجا کار و فعاليت هم‌چنان ادامه دارد اما سالي که رونق توليد نام بگيرد قطعاً بايد شرايط مطلوب در شهرک صنعتي مدني براي توليدکنندگان فراهم باشد اما متأسفانه اين شهرک، با چنين قدمت و صنعتگراني که توليد ايراني را دست به دست مي‌کنند تاکنون با چنين مشکلاتي دست و پنجه نرم مي‌کند.

 

اينجا با چنين مشکلات طاقت فرسا، روستايي دورافتاده نيست؛ بلکه شهرک صنعتي مدني است که با قدمتي 36ساله فاقد هرگونه امکانات رفاهي و يا بهداشتي است. مشکلات ورد زبان همه مي‌چرخد يکي از آسفالت نامناسب گله مي‌کند که چرا تا به حال اقدامي در اين مورد صورت نمي‌گيرد و ديگري از نبود گاز گله مند هست که چرا يک شهرک صنعتي نبايد گاز داشته باشد و ما در فصل زمستان بايد سختي بکشيم و حال چشم دوخته‌اند به اقداماتي که براي حفاري گاز در دست انجام است.

 

هرنوع مشکلي داريم

در اين شهرک که قدم مي‌زنم کوچه پس کوچه‌هايي را مي‌بينم که پر از کارگاه‌هاي کوچک و بزرگ است و عطر چوبي که هوش از سر آدمي مي‌پراند. کارگاهي بزرگ توجه‌ام را به خود جلب مي‌کند با يک سلام و خدا قوت وارد کارگاه شدم؛ کارگاه پر از ام دي اف رنگارنگ و دستگاه‌هاي عجيب و غريب است؛ گويا فقط دستان اين صنعتگر آشنا به فن آنهاست تا کار را به جلو ببرد بي دليل نيست که مي‌گويند ظرفيت اشتغال‌زايي دارد چرا که هر کارگاه، براي چند نفر جوان، روزي مي‌شود. اين صنعتگر از سال 1390در زمينه توليد کابينت فعاليت دارد.

اومي‌گويد: ما هر نوع مشکلي داريم از جمله نبود گاز، آب، خطوط ارتباطي و برق هم که در حدي است که بتوانيم امرار معاش کنيم، راه‌ها را هم که خودتان مي‌بينيد خاکي است در قبال پرداخت عوارض مشاغل و خلافي هيچ‌گونه امکاناتي نداريم و نبود گاز در فصل زمستان، ما را مجبور به استفاده از گازوئيل و چوب مي‌کند تا کارگاه گرم شود.

 

سهم ما در آلودگي هواي شهر

حق لاله از صنعتگران اين شهرک در توليد کابينت است برايم اين جالب بود که صنعتگران اين شهرک، از آلودگي هوا به دليل سوخت‌هايي که از سر ناچاري انجام مي‌دهند در رنج هستند حق لاله مي‌گويد: اين شهرک تأثير بسزايي در آلودگي هوا در فصل زمستان دارد چرا که مشرف به شهر است اما وجود گاز مي‌تواند مشکلات بسياري را حل کند.

وي 18سال است که در اين شهرک فعاليت دارد و بزرگ‌ترين مشکل را نبود جدول کشي، آسفالت ريزي مناسب و نبود آب مي‌داند و معتقد است که بايد تمام کارگاه‌ها در اين شهرک با مديريت خاصي حرکت کنند. اين شهرک قدمتي 36ساله دارد که مي‌توان به راحتي تخمين زد که اين شهرک داراي 3هزار و 500کارگاه فعال هست.

از نامش پيداست شهرک صنعتي مدني، جايي که توليد ايراني بيشتر به چشم مي‌خورد اما حيف که وجود پاره‌اي ازمشکلات همچون نبود گاز در اين شهرک که در فصل زمستان اهالي را مجبور به استفاده از سوزاندن پارچه و چوب مي‌کند طاقت فرساست اما با اين حال کسب و کار ادامه دارد اما در سالي که با نام رونق توليد همراه گشته بايد شرايطي در اين شهرک فراهم گردد تا صنعتگران با خيالي آسوده دل به کار دهند نه اينکه از مشکلات ناله کنند.

آناهيتا رحيمي

منبع: خبرگزاري مهر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 8

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.