1398/02/22 - 19 : 58
کد خبر: 18778
مديرعامل برق تبريز: از رسانه هاي شايعه ساز شکايت مي کنيم
احرار: مديرعامل شرکت توزيع برق شهرستان تبريز اعلام کرد: به دليل هجمه هاي ناروا به اين مجموعه و مقصر دانستن شرکت برق در حادثه آتش سوزي سراي ايکي قاپيلار بازار تاريخي تبريز، از رسانه هايي که به اين شايعات دامن مي زنند، شکايت مي کنيم.

به گزارش احرار به نقل از ايرنا،عا دل کاظمي روز يکشنبه در جلسه بررسي حادثه آتش سوزي سراي «ايکي قاپيلار» در فرمانداري تبريز، افزود: متاسفانه طي روزهاي اخير مطالب خلاف واقع پيرامون علت آتش سوزي اين محل از طريق برخي رسانه ها و شبکه هاي مجازي منتشر مي شود که تماما' تکذيب مي کنيم.
وي اظهار داشت: بر اساس بررسي هاي انجام شده که بلافاصله پس از آتش سوزي در سراي «ايکي قاپيلار» توسط کارشناسان اداره برق تبريز به انجام رسيد، هيچ يک از تاسيسات اين مجموعه دليل آتش سوزي نبوده و انتشار اخبار مبني بر مقصر بودن برق تبريز کذب محض است.
کاظمي ادامه داد: به دليل اينکه انتشار چنين مطالبي که خلاف واقع است، منجر به جايگاه شرکت توزيع برق صدمه زده و منجر به آثار منفي در جامعه مي شود، از رسانه هاي مربوطه شکايت خواهيم کرد.
وي تاکيد کرد: با قوت و مستند اعلام مي کنيم که هيچ يک از تاسيسات برق در آتش سوزي اخير بازار تبريز نقشي نداشته است و همه اين تاسيسات بلافاصله پس از وقوع آتش سوزي پلمپ شده است و اين پلمپ تا زمان اعلام علت آتش سوزي همچنان باقي خواهند ماند.
کاظمي اضافه کرد: حتي اگر آتش نشاني نيز اداره برق تبريز را در اين حادثه مقصر اعلام کند، از طريق مراجع قضايي موضوع را با جديت تمام پيگيري مي کنيم.
وي با اشاره به استقرار ترانس برق در محوطه سراي «ايکي قاپيلار»، گفت: کسبه اين سراي از مدت هاي قبل به دنبال برداشته شدن اين ترانس بودند، اما به جهت ايمني بالاي آن که نمونه هاي مربوطه را در برج هاي مسکوني نصب مي کنيم، با اين درخواست موافقت نکرديم چون اين ترانس ها از نوع خشک بوده و روغني که قابل اشتعال باشد درون آن وجود ندارد.
کاظمي بدنه ترانس نصب شده در محوطه سراي «ايکي قاپيلار» را از نوع ضد انفجاري اعلام و اضافه کرد: در اين حادثه نيز بدنه آن سالم باقي مانده که نشان دهنده ايمني بالاي آن در حرارت هاي بسيار زياد است.
وي سالم ماندن سرکابل هاي برق محوطه سراي «ايکي قاپيلار» را از دلايل مهم مقصر نبودن تاسيسات برق در آتش سوزي مزبور عنوان کرد.
مديرعامل شرکت توزيع برق شهرستان تبريز افزود: طبق برآوردهاي انجام شده تاسيسات برق اين مجموعه بر اثر آتش سوزي 5 ميليارد ريال خسارت ديده است که نامه آن را به استانداري ارايه کرديم.
کاظمي، خرابي 120 دستگاه کنتور برق، 2 هزار و 350 متر کابل، ذوب شدن ترانس خشک و آسيب ديدن تعداد 24 جعبه انشعاب را از ديکر خسارت هاي آتش سوزي به تاسيسات برق «ايکي قاپيلار» اعلام کرد.
به گزارش ايرنا، حوالي ساعت 22:15 دقيقه چهارشنبه 18 ارديبهشت ماه 98 آتش سوزي مهيبي در سراي «ايکي قاپيلار» بازار تاريخي و مسقف تبريز روي داد که پس از 5 ساعت خاموش شد.
بازار تاريخي تبريز با داشتن حدود 5 هزار و 500 باب حجره، مغازه و فروشگاه، 40 گونه شغل، 35 باب سرا، 25 باب تيمچه، 30 باب مسجد، 20 باب راسته و راسته‌بازار، 11 باب دالان، 5 باب حمام و 12 باب مدرسه به ‌عنوان اصلي ‌ترين مرکز داد و ستد مردم تبريز و ايران شناخته مي‌شود.
اين مجموعه با نام مجموعه بازار تبريز در 25 شهريور 1354 با شماره ثبت 1097 به‌ عنوان يکي از آثار ملي ايران ثبت شد و در سال 2010 نيز اين مجموعه با شماره ثبت 1346 به عنوان يکي از ميراث جهاني ايران در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.