1397/09/24 - 11 : 21
کد خبر: 18286
شب يلدا تاثيري در قيمت سکه و طلا ندارد
احرار: رئيس اتحاديه طلا و جواهر گفت: اطلاع رساني اتحاديه يا فضاي مجازي براي روشن شدن قيمت ها و شفاف شدن داد و ستدهاست نه خريد و فروش.

ابراهيم محمدولي رئيس اتحاديه طلا و جواهر گفت: قيمت طلا از روز گذشته در اين پايگاه اطلاع رساني اتحاديه طلا و جواهر اعلام مي شود و قصد داريم اطلاع رساني لحظه اي شود تا مردم راحت تر بتوانند تصميم گيري کنند و اطلاعات اوليه اي از قيمت طلا و سکه داشته با شند.

 

او افزود: صنعت طلا و جواهر داراي پايگاه اطلاع رساني رسمي نبود که هدف از ايجاد اين پايگاه اطلاع مردم از قيمت هاي روزانه و کاهش بارترافيک است تا اصناف نيز براي اطلاع از پرونده هاي صنفي به اين پايگاه ورود کنند و تعامل بهتري با بازار انجام شود.

 

رئيس اتحاديه طلا و جواهر درباره اشکالات سايت قبلي طلا و جواهر گفت: پايگاه قبلي منتسب و زير مجموعه به اتحاديه نبود، 5 سال پيش اين پايگاه تهيه شد که قرار شده بود اطلاعات صنفي به مجموعه صنعت طلا و جواهر ارائه شود اما اطلاعات اين پايگاه تبليغاتي از يک شرکت بود که اکنون تعطيل شده است.

 

محمد ولي در ادامه گفت: پايگاه اطلاع رساني اتحاديه فقط قيمت ها و اطلاعات صنفي را اعلام مي کند و هيچ خريد و فروشي در اين پايگاه انجام نخواهد شد.

 

او افزود: راهکارها و پيشنهاداتي داده شده تا از خريد و فروش طلا در فضاي مجازي جلوگيري شود.

 

محمدولي در ادامه گفت: خريد و فروش در فضاي مجازي و پايگاه هاي اطلاع رساني به نفع مردم و مجموعه اتحاديه طلا و جواهر نيست.

 

او افزود: از مسئولين تقاضا داريم فضاهاي مجازي که خريد و فروش طلا را انجام مي دهند ببندند، مردم نيز فعلا در فضاي مجازي خريد و فروش طلا انجام ندهند.

 

رئيس اتحاديه طلا و جواهر در ادامه گفت: ارز و طلا در قيمت گذاري مکمل هم هستند و ما هم مستثني از بقيه کشورها نيستيم و اگر بتوانيم به آرامش برسيم به قيمت جهاني برخواهيم گشت، مناسبت ها قيمت طلا را تعيين نمي کند بلکه قيمت طلا فقط متاثر از انس جهاني و ارز است.

 

او افزود: وضعيتي که در سال 97 اتفاق افتاد در قيمت طلا تاثير گذار بود اما براي اتحاديه طلا و جواهر و صنف طلا فقط گردش کاري و داد وستد مهم است و به دنبال ثبات در بازار و خريد و فروش بر اساس قدرت خريد مردم است. بنابراين از مردم تقاضا مي شود که در خريد طلا فقط به سمت خريد مصنوعات طلا حرکت کنند و فقط طلا را از واحدهاي صنفي داراي پروانه کسب خريداري کنند.

 

محمد کشتي‌آراي رئيس کميسيون تخصصي طلا و جواهر هم گفت: اطلاع رساني از طريق اتحاديه يا فضاي مجازي براي روشن شدن قيمت ها و شفاف شدن داد و ستدهاست که فضاي مجازي به کمک رسانه ها آمده است.

 

او گفت: نکته حائز اهميت اين است که بارها درباره خريد و فروش طلا در فضاي مجاز هشدار داده ايم و اين کار تخلف صنفي محسوب مي شود. در فضاي مجازي مي توان تبليغ کرد اما خريد و فروش به دليل کنترل هاي تعيين عيار و قيمت مجاز نيست و نبايد انجام شود.

 

اتحاديه بارها از رسانه ها و تريبون صدا و سيما اعلام کرده که خريد و فروش طلا در فضاي مجازي مجاز نيست و براي هيچ شرکت و موسسه اي مجوز خريد و فروش در فضاي مجازي و پايگاه اطلاع رساني طلا و جواهر صادر نشده است.

 

او افزود: در خريد و فروش طلا داشتن فاکتور و سند خريد الزامي است بنابراين در فضاي مجازي به دليل نداشتن فاکتور طلا تبعات قانوني وجود دارد.

 

کشتي آراي در ادامه درباره سير نزولي قيمت طلا گفت: آخرين قيمت سکه در روز پنج شنبه 3 ميليون و 620 هزار تومان بود که با کاهش 240 هزار توماني در يک هفته 5 و 2 دهم درصد کاهش قيمت را نشان داد. هر گرم طلاي 18 عيار نيز به رقم 317 هزار و 400 تومان رسيد که با کاهش 31 هزار تومان در يک هفته، نشان دهنده 8/5 درصد کاهش قيمت بوده است اما اختلاف کاهش قيمتي سکه و گرم طلا بازهم حباب دارد که بانک مرکزي و مقامات انتظامي همچنان در جمع آوري واسطه ها همکاري دارند تا در قيمت طلا نيز به ثبات قيمت برسيم.

 

او درباره تاثير شب يلدا بر قيمت طلا گفت: مناسبت ها در سال تاثيري در کاهش و افزايش قيمت طلا ندارد بلکه قيمت طلا متاثر از قيمت جهاني طلا و ارز است. قيمت طلا به بازارهاي جهاني متصل است اما توزيع و عرضه سکه در اختيار بانک مرکزي است ممکن است در مقطعي به دليل برابري عرضه و تقاضا تحت تاثير قرار بگيرد

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.