1397/09/20 - 12 : 21
کد خبر: 18265
نرخ بيکاري 11درصدي آذربايجان شرقي به مدد مهاجرت نيروي کار
احرار: رئيس سازمان مديريت و برنامه‎ريزي آذربايجان‌شرقي گفت: نرخ بيکاري ما 11درصد و ميانگين نرخ بيکاري کشور 13درصد است؛ همواره نرخ بيکاري ما پايين بوده؛ چرا که جمعيت ما تحمل بيکاري نداشته و اگر در استان کار پيدا نشود به ساير استان‌ها مهاجرت مي‎کنند.

به گرارش احرار به  نقل از روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه‎ريزي آذربايجان‎شرقي، داود بهبودي اظهار داشت: اگر بخواهيم در خصوص بودجه عمراني صحبت‎ کنيم بايد آيتم‎هاي مختلفي مثل بودجه استاني، بودجه پروژه‌هاي ملي استاني شده، پروژه‌هاي ملي، اعتبارات رديف‎هاي متفرقه در خصوص حوادث و ... را مد نظر داشته باشيم.

وي افزود: در سال 96 رقم بودجه‌اي که از طريق استان مديريت شده (بودجه پروژه‏هاي استاني و ملي استاني شده)، يک هزار و 150 ميليارد تومان بوده؛ اما عدد پروژه‌هاي ملي فراتر از اين رقم‎ها است؛ به طوري که براي هريک از پروژه‎هاي سد خداآفرين، راه‎آهن ميانه- تبريز و متروي تبريز  700 ميليارد تومان در سال گذشته اختصاص يافت.

بهبودي با بيان اينکه از اعتبار يک هزار و 150 ميليارد توماني سال گذشته 50 درصد تحقق يافت، افزود: در سال 97 نيز سهم استاني معادل سهم سال‌هاي گذشته بوده، البته بودجه استاني و ملي‌هاي استاني شده و رديف‌هاي متفرقه اعتبارات متوازن تخصيص‌هاي متفاوتي داشته‌اند و ميانگين تخصيص 49 درصد است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‎ريزي آذربايجان‌شرقي ابراز داشت: بودجه جاري استان امسال 420 ميليارد تومان بوده که مربوط به 24 اداره کل است و اين علاوه بر بودجه جاري تعدادي از ادارات مثل آموزش و پرورش، ثبت اسناد، دانشگاه‌ها، نيروهاي مسلح و ... که از بودجه متمرکز برخوردارند، است.

وي با بيان اينکه رتبه‌ استان‎ها در تخصيص اعتبارات تحت تاثير يک سري از واقعيت‌ها مثل وسعت، جمعيت و تعداد شهرستان‌هاي استان است، توضيح داد: در چند سال گذشته رتبه آذربايجان‎شرقي در بين استان‌ها از لحاظ عمراني و جاري بين 6 تا 8 متغير بوده و در سال 97 رتبه ما در بودجه جاري 9 و در عمراني 8 است.

بهبودي تصريح کرد: 86 درصد بودجه کشور هزينه‌اي و سرويس‎دهي جاري و 24 درصد بودجه عمراني است، در اين بين کل سهم استان‌ها از بودجه هزينه‌اي 4.2 درصد کشور است.

اين اقتصاددان با بيان اينکه در سال‏هاي 90 تا 96 بطور ميانگين بودجه هزينه‌اي استان در سال 15.2 درصد رشد داشته در حالي که اين ميانگين رشد در مورد استان تهران 12.4 درصد بوده است، افزود: در بودجه عمراني استاني سهم‎ها 4.25 درصد و متوسط رشد کشور 12.2 درصد است که استان ما در اين شاخص 12.3 درصد رشد داشته است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‎ريزي آذربايجان‌شرقي در عين حال خاطرنشان ساخت: با توجه به سياست‌هاي تعادل و توازني که دولت و مجلس دنبال مي‌کنند جهت‌گيري اعتبارات به سمت استان‌هاي محروم تمايل يافته و در دو سه دهه گذشته سهم استان‎هاي محروم افزايش نشان مي‎دهد.

وي ابراز داشت: سهم استان از توليد ناخالص ملي حدود 4 درصد و سهم جمعيتي ما 5 درصد است؛ در واقع در چند دهه گذشته سهم اقتصادي استان نسبت به سرانه جمعيت کاهش يافته، يعني سرانه توليد پايين است که بخشي از اين موضوع به ترکيب مشاغل باز مي‎گردد.

بهبودي در عين حال خاطرنشان ساخت: نرخ بيکاري ما 11 درصد و ميانگين نرخ بيکاري کشور 13 درصد است؛ همواره نرخ بيکاري ما پايين بوده؛ چرا که جمعيت ما تحمل بيکاري نداشته و اگر در استان کار پيدا نشود به ساير استان‌ها مهاجرت مي‎کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 2

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.