1397/09/12 - 10 : 55
کد خبر: 18238
اگر اعصاب نداريد اين غذا‌ها را مصرف کنيد+ اينفوگرافي
احرار: آهن يکي از مواد معدني موثر در سلامت جسمي و روحي است، کم‌خوني ناشي از فقر آهن، اکسيژن رساني به بافت‌ها از جمله مغز و اعصاب را مختل مي‌کند.

تغذيه تأثيري چشمگير بر خلقيات و احساسات انسان مي‌گذارد، براي مثال هنگامي که مقداري زياد شکر تصفيه‌شده (شکر سفيد) مصرف مي‌کنيد، تا چند ساعت بعد احساس افسردگي و بي‌حوصلگي مي‌کنيد، اين افزايش سطح قند‌خون بر روي تمرکز فرد تأثير مي‌گذارد و کار و روابط او را با اختلال روبرو مي‌کند.

 

کمبود ويتامين B بيشترين دليل بي اعصابي‌

ويتامين‌هاي گروه B B1، B2، نياسين يا B3 و... از قديمي‌ترين ويتامين‌هاي دانش تغذيه است؛ ويتامين‌هايي که در حال حاضر فرم‌هاي شيميايي مختلفي ازآنها شناسايي شده‌اند.

 

براي مثال فرم اسيدي نياسين، اسيد نيکوتينيک و فرم آميدي آن اسيد نيکوتين آميد يا ويتامين‌هاي ديگر مثل B12 و فوليک است که کمبودشان مي‌تواند بر عملکرد‌هاي مغزي موثر باشد و ممکن است به افسردگي‌هاي شديد منجر شود.

 

با امگا 3به سراغ آرامش اعصاب برويد

مستندات علمي موجود نشان‌دهنده بروز مشکلات مربوط به کمبود اسيد‌هاي چرب امگا ? در افراد است که از اين ميان مي‌توان به اختلال‌هاي دوقطبي، بيماري‌هاي اوتيسم و همين طور افسردگي‌هاي شديد يا افسردگي‌هاي دوران بارداري اشاره کرد. پس به مقدار کافي گردو، ماهي و ميگو، تخم کدو و تخم کتان مصرف کنيد.

 

منبع امگا ? در ماهي‌هايي مانند ماهي آزاد، قزل آلا، تن و شاه ماهي تعريف مي‌شود، در گياهان نيز روغن‌هاي سويا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد حاوي امگا ? هستند، علاوه بر اين، مواد غذايي غني شده با امگا ? مانند برخي از نان‌ها، آبميوه‌، روغن‌ و تخم‌مرغ مورد توصيه متخصصان تغذيه است.

 

تاثير آجيل‌ها در آرامش اعصاب

اين خوردني‌هاي خوشمزه با داشتن مقدار قابل توجهي زينک، ويتامين B، سلنيوم و آنتي اکسيدان‌ها براي مقابله با استرس قدرتمند عمل مي‌کنند.

 

مصرف فلفل سياه براي حفظ آرامش اعصاب

فلفل سياه با افزايش متابوليسم بدن و تقويت اعصاب مرکزي و بهبود عملکرد سيستم عصبي بدن سدي محکم در برابر استرس است.

 

مزايا تخم مرغ در آرامش اعصاب

تخم مرغ سرشار از پروتئين و آنتي اکسيدان سلنيوم و... است که با کاهش انسولين، استرس را کاهش مي‌دهد.

 

فوايد کلم بروکلي براي آرامش اعصاب

اين کلم سبز رنگ ضد سرطان و چاقي است و مواد معدني موجود در آن ضد استرس هستند.

 

تاثير آلو در آرامش اعصاب

آلو ميوه‌اي خوش مزه براي زيبايي و آرامش اعصاب است.

 

براي درمان از گياهان کمک بگيريد

ريحان منبعي خوب از منيزيم است که باعث آرامش اعصاب، شل شدن عضلات و راحتي رگ‌هاي خوني مي‌شود، همچنين در ريحان خواص ضدباکتريايي و ضدالتهابي ديده شده که براي بهبود افراد مبتلا به ورم مفاصل (آرتريت روماتوئيد) يا التهاب روده مفيد مي‌باشد. با مصرف مُشتي برگ ريحان به همراه غذا، علاوه بر مزه‌اي دلپذير، مقدار زيادي آهن، کلسيم، پتاسيم و ويتامين C نيز دريافت خواهيد کرد.

 

براي اين که طعم و عطر ريحان از بين نرود، مي‌توان آن را در انتهاي پخت به غذا اضافه کرد.

 

گفتني است که بادرنجبويه و بابونه نيز از سبزي‌هاي معروف در رفع استرس و کاهش اضطراب است.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 2 + 9

  آخرین اخبار
گردنه طرزم در آذربايجان شرقي بازگشايي شد
26آذر استفاده از مترو تبريز رايگان است
بازيکنان جديد طبق نظر و تشخيص کادر فني جذب مي‌شوند
چرا پيشنهاد يارانه 900 هزار توماني مردود است؟
سيب آذربايجان غربي روي دست باغداران ماند/ کاهش شديد صادرات
يارانه نقدي آذرماه دوشنبه شب واريز مي‌شود
قيمت آجيل شب يلدا اعلام شد
قيمت انواع گوشي موبايل امروز 1397/09/25
قيمت طلا، سکه و ارز امروز 1397/09/25
گزارشي از کتک‌کاري در مناطق دريافت نکرده‌ايم
  پربازدیدترین اخبار
چرا پيشنهاد يارانه 900 هزار توماني مردود است؟
يارانه نقدي آذرماه دوشنبه شب واريز مي‌شود
گزارشي از کتک‌کاري در مناطق دريافت نکرده‌ايم
قيمت انواع گوشي موبايل امروز 1397/09/25
قيمت طلا، سکه و ارز امروز 1397/09/25
سيب آذربايجان غربي روي دست باغداران ماند/ کاهش شديد صادرات
گردنه طرزم در آذربايجان شرقي بازگشايي شد
26آذر استفاده از مترو تبريز رايگان است
بازيکنان جديد طبق نظر و تشخيص کادر فني جذب مي‌شوند
قيمت آجيل شب يلدا اعلام شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.