1397/04/16 - 14 : 29
کد خبر: 17949
ورود هواپيماهاي آمريکايي به مهرآباد‌ و سکوت سازمان هواپيمايي
احرار خبر: چندين فروند هواپيما با رجيستر آمريکا طي چند ماه اخير وارد مهرآباد شده است، پيگيري‌ درباره علت ورود اين هواپيماها به کشور و دليل فرود آن در مهر آباد و نه فرودگاه امام خميني(ره)، به نتيجه نرسيد و مسئولان سازمان هواپيمايي موضوع را بي‌توضيح گذاشتند.

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس حدود چند هفته پيش بود که يک فروند هواپيماي‌ جت «بمباردير» با رجيستر آمريکايي (رجيستر آن با حرف N آغاز شده است) در فرودگاه مهرآباد فرود آمد و يک روز بعد از مهرآباد به مقصد خود پرواز کرد.

اين هواپيماي بمباردير به علامت ثبت N28ZD وارد مهرآباد شده بود.

به تازگي نيز هواپيما‌ى بوئينگ 737 با علامت ثبت N30ISR (امريکا) وارد فرودگاه ايران شده است‌.

در مورد سرنشينان اين پروازها، دليل حضور آن در ايران و اينکه به چه دليل يک پرواز بين‌المللي در فرودگاه مهرآباد به زمين نشسته است، ابهاماتي رخ داد و پيگيري‌ها در اين چند هفته از مسئولان صنعت حمل و نقل هوايي بي‌جواب ماند و همگي به اتفاق مايل نبودند در اين‌باره اظهار نظر کنند.

‌مديرکل فرودگاه مهرآباد پاسخگويي در اين‌باره را در حيطه اختيارات سازمان هواپيمايي کشوري ‌دانست و در سازمان هواپيمايي کشوري هم در اين‌باره شخص پاسخگويي وجود نداشت و اطلاعى از هواپيماي مذکور با علامت ثبت کشور آمريکا در فرودگاه مهرآباد در دست نبود.

اما پس از آنکه هواپيماي مذکور به‌تازگي و براي بار دوم وارد مهرآباد شد‌، مجدداً پيگيري‌ها از مسئولان هواپيمايي کشوري ادامه يافت.

پيگيري خبرنگار فارس از معاون هوانوردي سازمان هواپيمايي کشوري به نتيجه نرسيد و به ناچار سراغ مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري که خود را «سخنگوي سازمان هواپيمايي» مي‌داند، رفتيم، البته ‌طبق اطلاعات پورتال سازمان هواپيمايي کشوري، وي فقط 2 پست «مشاور رسانه‌اي رئيس سازمان هواپيمايي» و «مدير روابط عمومي سازمان» را بر عهده دارد.

‌رضا جعفرزاده از صبح امروز تماس‌هاي خبرنگار فارس را بي‌جواب گذاشت تا بالاخره در تماس با شماره موبايل دوم وي و آن هم با شماره تلفني ناشناس، بارها پاسخ خبرنگار فارس درباره علت ورود هواپيماي آمريکايي به‌ فرودگاه مهرآباد را موکول به دقايقي ديگر کرد تا آنکه بالاخره اعلام کرد: «درباره اين هواپيماي آمريکايي و ورود آن به مهرآباد هيچ توضيحي نداريم».

به گزارش فارس‌ متأسفانه سازمان هواپيمايي کشوري به عنوان حاکميت صنعت حمل و نقل هوايي‌ در حوزه اطلاع‌رساني و خبررساني به‌موقع، ضعف مفرطي دارد و البته اين غيررسانه‌اي بودن، چندان هم ناخوشايند مسئولان غيررسانه‌اي اين سازمان ‌نيست، کما اينکه در چند سال اخير سازمان هواپيمايي کشوري نشست خبري مختص‌ فعاليت‌ها، دستاوردها و خدمات خود نداشته است و به نظر مي‌رسد، اعتقاد چنداني به اطلاع‌رساني به مردم ندارد.

به هر حال متأسفانه اطلاع‌رساني در سازمان هواپيمايي فقط محدود به يک فرد شده است که وي نيز با رفتار‌هاي سليقه‌اي و انتخاب اخبار گزينشي، پاسخگويي به افکار عمومي را به صورت کامل در دستور کار ندارد.

بنابراين گزارش پيگيري‌ها در اين‌باره ادامه داشت، شنيده‌ها حاکي از آن است‌ که اين هواپيماها متعلق به يک شرکت آمريکايى اما در اجاره‌ سرمايه‌گذار هندى و حامل تاجر هندى و همراهانش بوده است که براى تجارت، سرمايه‌گذارى و مذاکرات اقتصادى به ايران (تهران و تبريز) سفر کرده است.

اين هواپيما و بوئينگ 737 که با علامت ثبت امريکايى به تهران آمده‌اند، توسط‌ تاجر هندى، از بانک امريکايى اجاره شده است؛ اين بانک در زمينه اجاره هواپيما به افراد و کشورهاى مختلف فعاليت مي‌کند و بيش از 1500 فروند هواپيما را در مالکيت خود داشته و به افراد و شرکت‌ها اجاره مى‌دهد.

طبق اعلام سايت‌هاي هوانوردي، دليل اينکه اين هواپيماى خارجى، در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است و مانند هواپيماهاى خارجى و غيرنظامى ديگر در فرودگاه امام خميني (ره) به زمين ننشسته است،‌ (VIP) بودن آن است؛ هر هواپيماى VIP مي‌تواند به هر فرودگاهى درخواست فرود داده و هزينه آن را بپردازد.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.