1397/03/29 - 12 : 18
کد خبر: 17854
مردم آذربايجان شرقي 50 ليتر بيشتر از سرانه‌ي کشوري، آب مصرف مي‌کنند
احرار خبر: مدير عامل شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي با بيان اين‌که مصرف آب به صورت استاندارد در کشور 150 ليتر براي هر فرد در شبانه روز است، گفت: مصرف آب در استان ما 200 ليتر در شبانه روز براي هر نفر برآورد شده است، يعني هر فرد 50 ليتر آب اضافي از استاندارد کشوري مصرف مي کند. 

به گزارش احرار خبر به نقل از ايسنا، عليرضا ايمانلو  با بيان اين‌که امروزه مردم بايد راهکارهاي کاهش مصرف آب در منازل را جدي بگيرند، اظهار کرد: آب سرمايه ي با ارزش ملي و حياتي است که با قيمت ناچيزي به مردم ارائه مي شود، هر فرد بايد آن را به صورت اصولي و استاندارد مصرف کند. 

  وي بيان کرد: 50 ليتر آب مصرفي مردم استان به صورت هدر رفت بوده، يعني هر فرد براي شستن ظرف، حياط خانه، دست و صورت و آب خوري و ... مقداري از آن را به صورت هدر رفت از دست مي دهد. 

  وي تاکيد کرد: اگر مردم استان با راهکارهاي ساده در مصرف آب، حداقل 10 درصد صرفه جويي کنند با بحران آب مواجه نخواهيم شد. 

  مديرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي با اشاره به اين‌که با فرا رسيدن فصل تابستان همه شهروندان بايد راهکارهاي کاهش ميزان مصرف آب را به کار گرفته و از هدر رفت آب در موارد غير ضروري جلوگيري کنند، افزود: طبيعتا در فصل گرما ميزان مصرف آب بالا مي رود به همين دليل از مردم خواستار مصرف اصولي و استاندارد آب در اين فصل هستيم. 

  وي افزود: متاسفانه قسمت اعظمي از آب در مصارف خانگي مربوط به استحمام، شست و شوي لباس، دست و صورت و ... به هدر مي رود، افراد زماني که دوش مي گيرند، آب زيادي مصرف مي کنند که براي رفع اين مشکل بايد از دوش‌هاي کم‌مصرف يا نصب محدودکننده‌هاي جريان روي خط ورودي استفاده کنند. 

  وي از توزيع شيرهاي کاهنده ي مصرف آب در استان، خبر داد و گفت: شايد اثربخش‌ترين و کم‌هزينه‌ترين کار در راستاي کاهش مصرف آب، مجهز کردن شيرآلات به درفشان‌هاي کاهنده مصرف آب است، هزينه ي شيرهاي کاهنده ها نيز بر روي قبض هاي مردم اعمال مي شود. 

  ايمانلو با بيان اين‌که امروزه آب به عنوان سرمايه ي ملي به راحتي در اختيار ما قرار مي گيرد، گفت: بايد سعي کنيم در زندگي روزمره ي خود و در هر زمينه آن را به صورت استاندارد، مديريت شده و اصولي مصرف کنيم.

وي افزود: برخي از افراد در حين آب خوردن، ساعت‌ها شير آب را براي خنک شدن آب، باز مي‌گذارند در حالي که با ساده ترين روش ها مانند استفاده از يخ کوچکي مي توانند آب را خنک کنند، يا آبياري درختان باغچه بايد به صورت اصولي و در ساعات شب انجام شود. 

  وي با اشاره به اقدامات فرهنگي شرکت آب و فاضلاب در راستاي کاهش مصرف آب، خاطرنشان کرد: ساخت کليپ‌هاي کوتاه و پخش آن در صدا و سيما و اقداماتي مانند برنامه ي فرهنگي خانه تکاني براي عيد با هدف حفظ اين سرمايه ي ملي انجام شده است. معتقدم برنامه هاي فرهنگي در راستاي کاهش صرف آب در بين مردم بايد در سطح کلان کشور به صورت نمادين اجرايي شود. 

  وي در بخش ديگر سخنان با بيان اين‌که تمامي تصفيه خانه هاي شهري استان در اختيار شرکت آب و فاضلاب استان بوده و تنها راهبري آن به شرکت هاي خصوصي واگذار شده است، افزود: افراد زير نظر شرکت هاي خصوصي در تصفيه خانه ها حقوق و مزاياي خود را دريافت مي کنند و کارگران نيز با شرکت خصوصي سرو کار دارند. 

 مديرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي با بيان اين‌که فرآيند بهداشتي تصفيه ي آب در تصفيه خانه ها توسط وزات نيرو و بهداشت کنترل مي شود، يادآور شد: آب هاي تصفيه شده ي استان در مقايسه با آب اقصي نقاط کشور از کيفيت خوبي برخوردار است و اگر کوچک‌ترين مورد غير بهداشتي در تصفيه خانه ها مشاهده شود، بهداشت و شرکت آب و فاضلاب قطعا با آن برخورد مي‌کنند البته ما به هيچ وجه اجازه نمي دهيم کسي در چنين کار حساسي سلامتي مردم را به خطر بياندازد. 

  وي با بيان اين‌که تعداد تصفيه خانه هاي کوچک و بزرگ در استان ما زياد است، افزود: از جمله تصفيه خانه‌هاي بزرگ استان دو تصفيه خانه نهند و زرينه رود براي تامين آب شرب تبريز و تصفيه خانه‌ي مراغه، هشترود، اهر و مرند براي تامين شرب آب استان فعاليت مي کنند. 

 وي يادآور شد: خوشبختانه وضعيت بارندگي در استان ما نسبت به سال هاي گذشته تقريبا مطلوب بوده ولي هنوز هم با کمبود بارندگي مواجه هستيم، اگر مردم در مصرف آب دقت کافي نداشته باشند ممکن است استان ما نيز در آينده اي نه چندان دور دچار بحران آب شود. 

  ايمانلو ادامه داد: در فصل تابستان، زماني که درجه ي هوا به 40 درجه سانتي گراد مي رسد اگر در مصرف آب صرفه جويي نکنيم طبيعتا شبکه و تصفيه خانه‌ها با کشش محدود خود دچار مشکل مي شوند. 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.