1397/03/24 - 11 : 56
کد خبر: 17842
معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي:
استفاده از اينترنت در دستگاه‌ها بايد به صورت محدود و کنترل شده باشد/ جزئيات حمله سايبري به فرودگاه تبريز
احرار خبر: معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي دستگاه‌هاي اجرايي استان را ملزم به رعايت دستورالعمل‌هاي امنيتي دانست و گفت: استفاده از اينترنت در دستگاه‌ها بايد به صورت محدود و کنترل شده باشد و شبکه‌هاي اينترنت بايد از سوي کانال‌هاي مختلف نظارت شود.

به گزارش احرار خبر،رحيم شهرتي‌فر در جلسه قرارگاه پدافند سايبري استان با بيان اينکه اقداماتي انجام شده در پدافند غيرعامل بايد به‌گونه‌اي باشد تا صدمات حوادث طبيعي و غيرطبيعي را به حداقل برسانيم، اظهار داشت: اقدام‌هاي پيشگيري مي‌تواند هزينه‌هاي انساني و مادي را کاهش دهد.

وي تصريح کرد: ايران از لحاظ طبيعي و موقعيت جغرافيايي در معرض حوادث است، بنابراين پدافند غيرعامل در اين زمينه بسيار حائز اهميت است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي ادامه داد: در حال حاضر دو قرارگاه زيستي و سايبري در استان زير نظر پدافند غيرعامل فعال هستند که ساير قرارگاه‌ها نيز به مرور با هدايت مرکز فعال خواهند شد.

شهرتي‌فر گفت: اقدام‌هايي که قرارگاه سايبري در فضاي عمومي استان و به ويژه در دستگاه‌هاي مسوول، خدمت‌رسان، دستگاه‌هاي دولتي و واحدهاي توليدي، صنايع بزرگ و کوچک امنيت سايبري اقدام‌هايي که نياز است انجام مي‌دهد بايد مانع آسيب‌هايي مانند نفوذ از طريق حفره‌هاي امنيتي و هک اطلاعات شود.

وي تاکيد کرد: اگر در اين حوزه دقت نشود امکان از کار انداختن برخي از شبکه‌ها وجود دارد که در اين زمينه خسارت‌هاي جبران ناپذيري به وجود خواهد آمد.

شهرتي‌فر با اشاره به حمله سايبري اخير در فرودگاه تبريز اظهار کرد: با توجه به اينکه مرکز سرور اين اداره‌کل در تهران قرار دارد ولي با اين وجود بررسي‌هاي لازم انجام مي‌شود، اگر قصوري در اين زمينه شده باشد حتما بايد پيگيري شود.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي به گزارش ارائه شده از دستگاه‌هاي استان اشاره کرد و افزود: مرکز افتاي استان که امنيت فضاي الکترونيکي شبکه‌هاي داخلي را کنترل مي‌کنند، گزارشي از دستگاه‌هاي استان ارائه کرد که متاسفانه معلوم شد سازمان‌هاي مسوول، شرکت‌هاي بزرگ توليدي، دستگاه‌هاي آموزشي و دانشگاه‌ها، به استفاده از اينترنت و تکنولوژي روز دنيا نگاهي دموکراتيک داشته و هيچ‌گونه احساس خطري ندارند که در اين زمينه مي‌تواند آسيبي وجود داشته باشد.

شهرتي‌فر با بيان اينکه بايد تربيتي داده شود تا شبکه داخلي سازمان‌ها به اينترنت وصل نباشد، تاکيد کرد: در سازمان‌ها بايد از اينترانت ويژه استفاده شود ولي در صورت استفاده از اينترنت بايد به صورت محدود و کنترل شده باشد. 

وي ادامه داد: بايد با شوراي فضاي مجازي کشور هماهنگ شويم تا جلسات اين شورا در استان نيز به صورت مرتب تشکيل شود.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي دستگاه‌هاي اجرايي استان را ملزم به رعايت دستورالعمل‌هاي امنيتي دانست و تاکيد کرد: در صورت استفاده از شبکه‌هاي اينترنت بايد از سوي کانال‌هاي مختلف نظارت شود.

شهرتي‌فر اظهار کرد: مسووليت مستقيم گزارش هر رخداد سايبري با رئيس و حراست دستگاه‌ها است، بنابراين بايد با حساسيت اين موارد گزارش شود.

وي با اشاره به اهميت ارتقاي سطح آموزش کارکنان دستگاه‌ها تصريح کرد: نسبت به مخاطراتي که متوجه امنيت سازمان و حفظ اطلاعات ضروري وجود دارد همچنين دخالتي که مي‌تواند از سوي بيگانگان در شبکه‌هاي ما اتفاق بيافتد، حتما بايد آموزش در سطوح مختلف به ويژه افرادي که به صورت مستقيم با اين موارد در ارتباط هستند، انجام شود.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي ادامه داد: دستگاه‌هاي مختلف در قراردادهايي که براي راه‌اندازي شبکه‌ها تنظيم مي‌کند بايد دانش فني خود را افزايش دهند ولي اگر دانش فني لازم را ندشته باشند، بايد از ظرفيت مشاوران و يا با مديريت افتا هماهنگ شوند.

شهرتي‌فر با بيان اينکه خوشبختانه پليس فتا در زمينه جرايم سايبري فعاليت خوبي دارد و تا حدودي در جامعه شناخته شده است، گفت: الزام‌هايي که در زمينه دستورالعمل‌هاي امنيتي نياز است اگر در بازديدها مورد سهل‌انگار شده‌اي ديده شود مطمئنا پيگرد قانوني خواهد داشت.

وي ادامه داد: مقرر شده هياتي متشکل از سازمان پدافند غيرعامل، پليس فتا و مرکز افتا از دستگاه‌هاي مختلف استان بازرسي کنند تا موارد مورد نظر کنترل شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 9

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.