1396/12/23 - 17 : 5
کد خبر: 17774
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي:
روحانيون بايد دل هاي جوانان را به سوي خدا جذب کنند
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با تاکيد بر اين‌که ائمه ي جماعت وظيفه ي سنگيني در امر نماز بر عهده دارند، گفت: امروزه جوانان مخاطبان اصلي روحانيون هستند، کار اصلي طلبه‌ها تبليغ دين است، روحانيون بايد دل هاي جوانان را به سوي خدا جذب کنند به طوري که نسل سوم با ديدن روحانيون ياد خدا در دل هايشان زنده شود.

حجت الاسلام سيد محمدعلي آل هاشم در همايش ياوران نماز و ياوران معروف دانشگاه علوم پزشکي تبريز اظهار کرد: هيچ عبادتي در اسلام به اندازه ي نماز حائز اهميت نيست.

 

 وي با تاکيد بر اين‌که دانشجو با عمل و رفتار و کردار روحانيون به اسلام جذب مي شود، اظهار کرد: عملکرد روحانيون حائز اهميت است، روحاني بايد پدر جامعه و تمامي نمازگذاران باشد، ائمه جماعت بايد نسبت به همه با يک چشم نگاه کنند.

 

 وي نماز جماعت را مکاني براي برقراري ارتباط ائمه ي جماعت با دانشجويان و جوانان عنوان کرد و گفت: ائمه ي جماعت نبايد در محل برگزاري نماز تنها به قرائت آن اکتفا کنند بلکه بايد با دانشجويان ارتباط برقرار کرده و حرف دل آن‌ها را بشنوند، ائمه ي جماعت بايد در خوابگاه هاي دانشجويان حضور يابند. 

 

 نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به بازديد‌هاي خود از خوابگاه هاي دانشجويان، گفت: احساس مي کنم اثر گذاري نيم ساعت هم نشيني با دانشجويان بيشتر از سخنراني هاست. 

 

وي با بيان اين‌که اکنون عده اي آرمان هاي اسلام را مورد هجمه قرار مي دهند، گفت: امروزه در بغداد، عراق و لندن به پرچم ايران اسلامي توهين مي کنند با نام تشيع به عنوان مروج تشيع لندني به نسل هاي جوان تبليغات نادرستي از جمله قمه زني را انجام مي دهد، اين‌ها به اسلام خيانت مي کنند. 

 

وي با اشاره به  ويژگي هاي نسل هاي چهارگانه ي انقلاب اسلامي، گفت: امروزه وظيفه ي سنگيني در مقابل اين نسل ها بر عهده داريم؛ نسل اول از سال ?? بخشي از عمر خود را صرف مبارزه با رژيم پهلوي و پيروزي انقلاب اسلامي کردند که مي توان اين نسل ها را فداکار و  وفادار به آرمان هاي انقلاب عنوان کرد.

 

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: نسل دوم دست پرورده ي نسل اول انقلاب اسلامي هستند، کساني که حرکت انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي را اداره کردند و با کم ترين امکانات توانستند بر صداميان پيروز شوند، نسل دوم حماسه هاي جاودان از خود به يادگار گذاشته و در واقع نسل انقلاب و جنگ ناميده مي شوند، کساني که تجربه ي پيروزي انقلاب را در سال ?? به دست آورده  و بعد از تجربه ي جنگ نيز وارد عرصه ي سازندگي شدند . 

ايسنا

 

 وي افزود: نسل سوم، فرزندان نسل دوم انقلاب هستند و تجربه ي قبل از انقلاب و دوران جنگ را ندارند، اما تا حدودي با مفاهيم جنگ و دوران دفاع مقدس آشنا هستند. 

 

وي با بيان اين‌که نسل چهارم در آينده تبديل به نسلي تاثير گذار و صاحب نقش خواهند شد، گفت: تربيت نسل چهارم منوط به نقش نسل سوم انقلاب است اگر نسل سوم يک نسل اميد بخش و مسوليت پذير باشد، مي توانيم به نسل چهارم نيز اميدوار شويم، بنابراين روحانيون بايد روي نسل سوم تمرکز کنند. 

 

 نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي ادامه داد: نسل سومي ها بيشتر واقع گرا هستند و برنامه‌هاي فردي و اجتماعي را بيشتر از نسل گذشته با ملاک هاي عملي و راهگشايي مي سنجند، نسل سومي ها بر خلاف برداشت هاي جامعه شناسي و سياسي براساس تجربه هاي تاريخي به جدايي دين و سياست تمايل نشان نمي دهند بلکه بر خلاف اين تصور همواره مطالبات ديني را دنبال مي کنند.

 

وي با بيان اين‌که نسل سومي ها از سياست زدگي گريزان هستند، تصريح کرد: نسل سومي بدون وابستگي به جناح و افراد سياسي، خود جوش در جهت تداوم انقلاب اسلامي قدم بر مي دارند و بدون درگيري در مجادلات سياسي همواره به رشد و توسعه ي کشور مي انديشند.

 

وي عنوان کرد: نسل سومي ها به صورت صميمي با ديگران تعامل دارند با روحيه ي پويايي در مقابل انحرافات احتمالي و گج روي به سرعت از خود واکنش نشان مي‌دهند، اين نسل به فرهنگ و سنت هاي ايراني علاقه‌مند بوده و به دين خود پايبند هستند. 

 

حجت الاسلام آل هاشم با بيان بر اين‌که مدافعان حرم همين نسل سومي ها هستند، افزود: مدافعان حرم همين حامد جواني ها بودند که عاشقانه از جان خود براي اسلام گذشتند، در همين ايام اعتکاف، نماز جمعه ها و شب هاي قدر ماه مبارک رمضان مسجدي از نسل سومي ها خالي نشده است.

 

وي با اشاره به اين‌که جوانان نسل سوم از لحاظ شخصيتي و هويتي شکل يافته و مستقل تر هستند، بيان کرد: نسل سوم در توجه به مظاهر ديني گزينش گر هستند، به جوهر و گوهر ديني تکيه دارند و بيشتر ترجيح مي دهند آن گونه که هستند ديده شوند و کم تر به پنهان کاري در رفتارهاي خود تمايل دارند به همين دليل کار روحانيون در برخورد با نسل سومي ها سخت تر است.

 

وي ادامه داد: اميد و آينده ي کشور نسل سوم و چهارمي ها هستند  که در عرصه هاي مختلف از جمله صنعت، توليد و موفقيت‌هاي هسته اي، علمي و ورزشي نقش آفرين هستند، برهمين اساس کار روحانيت خيلي دشوار است، روحانيون بايد بدانند که با اين تيپ نسل سرو کار دارند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 5

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.