1396/12/17 - 14 : 33
کد خبر: 17767
فرمانده انتظامي آذربايجان‌شرقي تاکيد کرد
دستگيري 400تبعه بيگانه در استان در سال‌جاري/ اجراي طرح نوروزي از 24اسفند ماه در سطح استان
فرمانده انتظامي آذربايجان‌شرقي در رابطه با دستگيري اتباع بيگانه در استان گفت: در سال‌جاري ??? نفر اتباع بيگانه غيرمجاز را (حين ورود يا خروج به استان) دستگير کرده‌ايم که شامل اتباع افغاني، پاکستاني و بنگلادشي بوده‌اند.

سردار محسن حسن‌خاني در نشستي با اصحاب رسانه‌ با تاکيد بر اين‌که با شعار "آرامش بهاري با نظم و امنيت" به استقبال بهار مي‌رويم، اظهار کرد: برنامه‌ريزي‌هايي را در جهت برقراري نظم و امنيت براي چهار شنبه آخر سال ترتيب داده‌ايم و شيوه ما همانند سال‌هاي گذشته "خانواده‌محور" است.

 

وي با اشاره به کشف چهار و نيم ميليون عدد مواد محترفه در استان در آستانه‌ي چهارشنبه‌سوري، افزود: در سال‌جاري با افزايش ?? درصدي کشفيات نسبت به سال گذشته مواجهيم؛ بيشترين کشفيات نيز در تبريز بوده که توسط پليس اماکن و آگاهي کشف شده است.

 

وي با اشاره به کشف دو کارگاه مواد محترقه‌سازي در تبريز گفت: در سال‌جاري برخلاف سال‌هاي قبل، کشفيات مواد محترقه از لحاظ حجمي کم و از لحاظ عددي بيشتر بوده است.

 

فرمانده انتظامي استان با بيان اين‌که توصيه‌هاي ما در آستانه‌ي چهارشنبه آخرسال به اين جهت است که مردم به خود و ديگران آسيب نزنند، خاطرنشان کرد: ايجاد مزاحمت خط قرمز پليس بوده و نظم و امنيت هم هدف پليس است؛ از ‌اين‌رو پليس با هرآنچه که در برقراري نظم و امنيت خدشه وارد کند، به شدت برخورد خواهد کرد.

 

وي با تاکيد بر برخورد پليس با افراد پخش کننده‌ي مواد محترقه، گفت: در اين راستا خودروي حمل مواد محترقه توقيف شده و فرد حامل به دستگاه قضايي معرفي مي‌شود و تا پايان تعطيلات نيز در نزد دستگاه قضايي خواهد بود.

 

وي خاطرنشان کرد: در هر مغازه‌اي که مبادرت به فروش مواد محترقه شود، مغازه پلمپ خواهد شد، چرا که عواقب استفاده از مواد محترقه تاسف برانگيز بوده و حتي جزو سنت‌هاي ما نيز نيست.

 

سردار حسن‌خاني با تاکيد بر اين‌که پليس با شادي مردم مخالف نبوده اما با هر کسي که امنيت مردم را به مخاطره اندازد، به شدت برخورد خواهد کرد، يادآور شد: خانواده‌ها نيز بايد فرزندان خود را کنترل کنند.

 

وي با اشاره به اين‌که طرح نوروزي از 24اسفند آغاز شده و تا 15فروردين ادامه خواهد داشت، افزود: برنامه‌ريزي مفصلي براي عيد داريم و با هماهنگي با ستاد تسهيلات نوروزي، يک‌سري ايستگاه‌هاي نوروزي ايجاد کرديم تا امنيت گردشگران خارجي و داخلي در مناطق گردشگري به طور جدي تامين کنيم.

 

وي با اشاره به اين‌که پليس استان براي عيد نوروز دو اولويت اصلي دارد، افزود: پيشگيري از تصادفات و همچنين پيشگيري از سرقت و جرايم دو اولويت اصلي ما بوده و ما در اين دو حوزه تمرکز کرده‌ايم.

 

فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر اين‌که علي‌رغم توصيه‌هاي پليس، عيد نوروز سال گذشته در استان ?? نفر کشته شدند، افزود: مهمتر از ايمني خودرو و جاده، رعايت موارد ايمني توسط خود راننده است.

 

وي با اشاره به تمهيدات پليس استان در حوزه سرقت، تاکيد کرد: در طرح نوروزي گشت‌ها و استقرارها را به نسبت روزهاي عادي افزايش داده و نيروهاي انتظامي استان در آمادگي کامل قرار دارند،  در اين راستا مردم عزيز نيز در رعايت موارد ايمني و جلوگيري از سرقت اموال خود نقش موثري دارند.

 

وي به افزايش کنترل پايانه‌هاي مسافربري در ايام نوروز اشاره کرد و گفت: افزايش اکيپ‌هاي گشت، ارائه‌ي آموزش‌هاي همگاني و اطلاع‌رساني، اجراي طرح‌هاي پاکسازي(جمع‌آوري سارقان سابقه‌دار)، عدم اعطاي مرخصي به سارقان سابقه‌دار، استفاده از ظرفيت پليس افتخاري، افزايش گشت‌هاي پليس راه و راهور و... از جمله برنامه‌هاي پليس استان در طرح نوروزي است.

 

سردار حسن‌خاني با اشاره به تلاش‌هاي پليس در راستاي مقابله با گسترش استفاده از مواد محترقه، بيان کرد: زماني بود که در چهارشنبه‌ي آخر سال، پنج الي شش هزار نفر مجروح مي‌شدند، اين آمار اکنون بسيار تقليل يافته است و براي فرهنگ‌سازي در اين راستا به کار جمعي نياز داريم.

 

وي با اشاره به ماجراي سرقت از بانک در تبريز، گفت: در حال تحقيقات در اين رابطه هستيم و در اين راستا دو نفر مرتبط که ?? ميليون پول از بانک برده بودند توسط آگاهي دستگير شده‌اند.

 

وي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در رابطه با سرقت از يک طلافروشي در تبريز از طريق حفر زمين، بيان کرد: ما در تمامي موارد بررسي‌هاي سختگيرانه‌اي را انجام مي‌دهيم و اگر قصوري از عوامل ما باشد حتما برخورد مي‌شود؛ اما در خصوص سرقت از طلافروشي  قصوري متوجه پرسنل نيروي انتظامي نبوده و دست مريزاد مي‌گوييم که در کوتاه‌ترين زمان سارقان را دستگير کردند.

 

فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر اين‌که 70درصد سارقان معتاد هستند، تشريح کرد: بايد به طور ويژه بر روي کنترل اعتياد کار کنيم.

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص جمع‌آوري ماهواره‌ها، يادآور شد: در بحث ماهواره قانون داريم و پليس بر اساس قانون عمل مي‌کند؛ طبق قانون نگهداري، استفاده و خريد و فروش ماهواره جرم بوده و پليس هم در اماکني که چنين مواردي را مشاهده مي‌کند بايد برخورد کند. بايد همواره قانون را فصل الخطاب قرار داده و نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشم.

 

وي با اشاره به مفاسد اقتصادي استان نيز گفت: در حوزه مفاسد اقتصادي نيز که يکي از مباحث آن بحث مبارزه با قاچاق کالاست، در سال‌جاري هزار و 650پرونده قاچاق تشکيل داده‌ايم که ارزش ريالي کالاي مکشوفه بيش از 80ميليارد تومان است و در اين راستا با رشد 51درصدي(در ارزش ريالي) نسبت به سال گذشته مواجهيم.

 

سردار حسن‌خاني خاطرنشان کرد: در حوزه بقيه جرايم اقتصادي(زمين‌خواري، اختلاس، ارتشاع و...) نيز 350پرونده تشکيل شده که از لحاظ ارزش ريالي نسبت به سال گذشته 35درصد افزايش داشته است؛ ارزش ريالي کل پرونده‌هاي اين حوزه نيز 219ميليارد تومان بوده است. 

 

وي بيان کرد: در حوزه جعل و کلاهبرداري نيز جزو استان‌هايي هستيم که سهم زيادي حوزه جعل و کلاهبرداري و به‌ويژه در حوزه "جعل" داريم، که در اين راستا بايد يک سري فعاليت‌هاي ويژه انجام گيرد.

 

وي با تاکيد بر اين‌که آذربايجان‌شرقي در سال‌جاري موفق به کسب عنوان "استان موفق ناجا" در سطح کشور شد، افزود: دغدغه‌ي ما اين است که در سال آتي کارمان را بهتر از سال‌هاي گذشته انجام داده و وضعيت را در حوزه‌هاي مختلف ارتقا دهيم. ما هرگز به وضع موجود راضي مي‌شويم.

 

فرمانده انتظامي استان با بيان اين‌که در سال‌جاري يک ميليون و 100هزار نفر به کلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي استان مراجعه کردند، افزود: در سال‌جاري 800هزار اوراق قضايي ارسال کرديم.

 

وي شيرين‌ترين خاطره‌ي خود را درخشش مردم تبريز در جريانات دي ماه سال‌جاري دانست و افزود: در اين جريان مردم تبريز مشت محکمي بر دهان ضدانقلاب زدند و دشمنان نيز حتي موفق به اجراي کوچکترين خواسته‌ي خود در تبريز نشدند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.