1396/11/11 - 17 : 1
کد خبر: 17723
استاندار آذربايجان شرقي در نشست فرمانداران استان:
فرمانداران براي پروژه‌هاي حياتي وقت بگذارند
احرارخبر: استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين‌که ايجاد اشتغال و رفع فقر مطلق دو محور اصلي سياست‌هاي اقتصادي دولت گفت: شعار دولت، اميدافزايي است و بايد در عمل به مردم اميدواري بدهيم که فرمانداران مسئوليت سنگيني در اين رابطه بر عهده دارند.

مجيد خدابخش در نشست فرمانداران استان، با بيان اينکه فرماندار بايد شخصيتي همه‌جانبه داشته باشد، اظهار کرد: اداره شهرستان در حوزه‌هاي مختلف و متنوع، يک هنر است و فرمانداران بايد با سعه صدر بتوانند مشکلات و نابساماني‌ها را مديريت کرده و از انتقال نااميدي به جامعه پرهيز کنند. 

 

  

وي با تأکيد بر اينکه فرمانداران بايد حامي سرمايه‌گذاران و کارآفرينان باشند، گفت: موفقيت سرمايه‌گذاري‌هاي موجود، مشوق سرمايه‌گذاران بعدي است و ما بايد نشان دهيم که در آذربايجان شرقي، از سرمايه‌گذاران حمايت مي‌شود. 

 

  

خدابخش با اشاره به اعطاي تسهيلات اشتغال روستايي از سوي دولت، گفت: طبق اعلام مسئولان، براي استفاده از اين تسهيلات بايد 25 فرايند طي شود که بسياري از جوانان روستايي با اين فرايندها و قوانين مربوط به کار و توليد آشنا نيستند، بنابراين وظيفه فرمانداران است که به‌طور مستمر در کنار آنان باشند و براي موفقيت آنها تلاش کنند. 

 

  

استاندار آذربايجان شرقي بر اجرايي شدن سند تدبير توسعه استان تأکيد کرد و گفت: اين سند، نقشه راه توسعه استان و همه شهرستان‌هاست و بايد نحوه عملياتي شدن آن توسط فرمانداران بررسي و اجرايي شود. 

 

  

وي با اشاره به اينکه سرمايه‌گذاري بهترين راه توسعه است، گفت: کارهاي بزرگ و موفقي که سرمايه‌گذاران انجام مي‌دهند ناشي از ذهنيت خلاق آنان است و لازم است که در اجراي سند تدبير توسعه نيز از کمک‌ها و مشورت‌هاي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي استفاده شود. 

  

خدابخش با اشاره به برخي از نمونه‌هاي موفق سرمايه‌گذاري در استان، از فرمانداران خواست تا از واحدهاي بزرگ و موفق توليدي و سرمايه‌گذاري براي استفاده از تجارب آنان بازديد کنند. 

 

  

وي همچنين فرمانداران استان را به اجراي روش‌هاي کم‌هزينه براي ايجاد اشتغال و استفاده از مجوزها و مشوق‌هاي قانوني در اين راستا توصيه کرد. 

 

  

استاندار آذربايجان شرقي در عين حال بر حضور فرمانداران در جلسات کاري روزانه نيز تأکيد کرد و گفت: يکي از کارهايي که فرمانداران نبايد از آن غافل شوند ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران است که علاوه بر وظيفه اداري و اعتقادي، مايه خير و برکت در کارها و افزايش روحيه است. 

 

  

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تخصيص 50 درصد از بودجه عمراني استان در سال جاري، اظهار کرد: حدود 20 پروژه بسيار مهم و حياتي در استان داريم که فرمانداران بايد براي حل مشکلات اين پروژه‌ها وقت و انرژي صرف کنند، چراکه هر پروژه نسخه مخصوص به خود دارد و براي همه آنها نمي‌توان نسخه واحدي به کار برد. 

 

  

خدابخش با اشاره به اينکه اکثر اين پروژه‌ها توسط بخش غيردولتي اجرا مي‌شود و بار مالي بر دولت ندارد، گفت: اتمام اين پروژه‌ها فوق‌العاده در توسعه استان و ايجاد اشتغال مؤثر است و بر اين اساس فرمانداران بايد تمام توان خود را براي حل موانع پيش روي اين پروژه‌ها با ايجاد هماهنگي بين دستگاه‌ها به کار گيرند. 

 

  

وي افزود: اگر اين پروژه‌ها با موفقيت اجرا شوند و مردم تأثير آنها را در زندگي خود احساس کنند سرمايه‌گذاران بيشتري جذب خواهند شد و همين امر باعث اميدافزايي مي‌شود. 

 

  

استاندار آذربايجان شرقي در خصوص مسائل جاري کشور نيز گفت: جرياني که اخيراً در برخي از نقاط کشور به راه افتاد در ابتدا به بهانه گراني و عليه دولت بود، اما به تدريج از کنترل خارج و تبديل به رفتارهاي ساختارشکنانه شد که در ادامه نيز منافقان و سلطنت‌طلب‌ها و سرويس‌هاي جاسوسي بر موج آن سوار شدند. 

  

وي افزود: خوشبختانه اين اتفاقات به خوبي مديريت شد و در استان آذربايجان شرقي هم علي‌رغم تحريک‌هاي مختلف، اتفاق خاصي نيفتاد. 

 

  

دکتر خدابخش با بيان اينکه لازم است از درايت حجت‌الاسلام آل‌هاشم که فوق‌العاده در مديريت اين شرايط مؤثر بود قدرداني کنيم، افزود: حرکت‌هاي مردمي و حضور ايشان در بين مردم در تلطيف فضا مؤثر بود و برخي از اقدامات ايشان مانند جمع‌آوري نرده‌هاي نماز جمعه نيز به ساير شهرها تعميم يافت و نشان داد که حرکت‌هاي ايشان مثبت و مؤثر بوده است. 

  

 

وي تصريح کرد: خوشبختانه امروز به لحاظ سياسي و امنيتي، مشکل خاصي وجود ندارد و لازم است مباحث اقتصادي را به‌ويژه در آستانه سال نو مديريت کنيم که فرمانداران در اين زمينه مسئوليت سنگيني بر عهده دارند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.