1396/09/20 - 14 : 24
کد خبر: 16669
دکتر محسني خبر داد
ايجاد بيمارستان تخصصي «درمان ناباروري و مرکز تحقيقات ژنتيکي توليد مثل» توسط سازمان جهاددانشگاهي آذربايجان شرقي
رئيس سازمان جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي گفت: جهاد دانشگاهي بيمارستان تخصصي «درمان ناباروري و مرکز تحقيقات ژنتيکي توليد مثل» را در راستاي برنامه ششم توسعه اين سازمان، احداث مي‌کند.

، دکتر جعفر محسني در ديدار "رئيس و معاونان سازمان جهاد دانشگاهي استان با استاندار آذربايجان شرقي" با بيان اين‌که فعاليت‌هاي پژوهشي جهاد دانشگاهي به سه بخش پزشکي، فني مهندسي و علوم انساني تقسيم مي‌شود، اظهار کرد: مرکز خدمات پزشکي از جمله بخش‌هاي درماني جهاد دانشگاهي استان است که خدماتي نظير آزمايشگاه تشخيص طبي ، پاتولوژي و طب کار را ارايه مي‌دهد. اين مرکز به‌ تازگي مجوز کلينيک طب پيشگيري جهت پيشگيري و ارتقاي سلامت جامعه را هم اخذ کرده که بعد از دانشگاه علوم پزشکي، دومين مجموعه براي خدمات‌رساني در جهت پيشگيري از بيماري‌ها است. 

  

وي با بيان اين‌که مرکز درمان ناباروري دومين مجموعه‌ي بخش درمان جهاد دانشگاهي استان است، بيان کرد: اين مرکز، خدمات درمان ناباروري همسطح با استانداردهاي کشوري و جهاني براي مردم استان و منطقه ارايه مي‌دهد. 

  

محسني با اشاره به برنامه‌هاي توسعه‌اي مرکز درمان ناباروري، اظهار کرد: به دنبال احداث بيمارستان تخصصي درمان ناباروري و مرکز تحقيقات ژنتيک توليد مثل هستيم و با داشتن قطعه زمين با کاربري درماني و همچنين  توجيه علمي و اقتصادي نيازهاي منطقه و قرارداد با وزارت بهداشت جمهوري آذربايجان اقدام به اين کار مي‌کنيم. 

  

وي ادامه داد: احداث بيمارستان تخصصي ضروري است، چرا که نزديک به 22درصد از زوجين جهت رفع مشکل ناباروري نيازمند درمان هستند که آمار قابل توجهي است. 

  

وي خواستار حمايت‌هاي دولتي از جمله اعطاي وام کم بهره براي تامين برخي از تجهيزاتي شد که در تشخيص ناهنجاري‌هاي ژنتيکي جنين قبل از انتقال به رحم مادر کمک کننده‌اند و گفت: يکي از معضلات مراکز درمان ناباروري سقط جنين به دليل اختلالات ژنتيکي  است. 

  

رئيس سازمان جهاد دانشگاهي استان با اشاره به رويداد «تبريز 2018»، ادامه داد: سازمان جهاد دانشگاهي استان به دنبال ايفاي نقش در اين رويداد است و به اين منظور هماهنگي‌هاي لازم با پژوهشگاه رويان براي برگزاري کنگره‌ي بين المللي  ژنتيک توليد مثل در تبريز در راستاي شناساندن تبريز به جامعه علمي و پزشکي انجام شده است.  

  

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين‌که جهاد دانشگاهي مي‌تواند در توسعه‌ي استان ايفاي نقش کند، گفت: جهاد دانشگاهي در حوزه‌ي فرهنگي با خبرگزاري ايسنا، خبرگزاري ايکنا، مرکز افکار سنجي دانشجويان (ايسپا) و مرکز گردشگري دانشجويان (ايستا) فعال است که اخيراً مرکز ايسپا دو روز مانده به برگزاري انتخابات، نتايج آن را تنها با يک دهم درصد خطا به مسئولان مربوطه اعلام کرد و براي خيلي‌ها اين نتيجه‌ي علمي و دقيق، قابل باور نبود. 

  

وي افزود: مرکز ايسپا در حوزه‌هاي سياسي، امنيتي و اجتماعي نيز طرح هايي را اجرايي مي‌کند و باتوجه بر گفته‌ي دکتر شهرتي‌فر به دنبال اين هستيم که نتايج افکار سنجي ايسپا مبناي تصميم‌گيري در بخش‌هاي مختلف مثل  آسيب هاي اجتماعي  باشد . 

  

به گفته‌ي محسني، مسابقات مناظره دانشجويان، طرح دانشجو معلم قرآن، اردوهاي ايران مرز پرگهر و دوره‌هاي آموزش خبرنگاري قرآني نيز توسط معاونت فرهنگي سازمان جهاد دانشگاهي استان برگزار شده‌ است. 

  

وي با بيان اين‌که جهاد دانشگاهي مجموعه‌ي پژوهشي است، گفت:  در سال 65 دانشجويان و برخي از مسئولان جهاد دانشگاهي که کار طراحي و توليد مهمات  نظامي در جهت حمايت از رزمنگان اسلام و خودکفائي را انجام ميدادند در بمباران دانشگاه تبريز به شهادت رسيدند و امروز در استمرار فعاليتهاي پژوهشي، اين سازمان در زمينه‌ي انرژي‌هاي تجديد پذيرفعال است و اضافه کرد که جهاد دانشگاهي در اين مرکز براي تأمين برق چادرهاي عشاير سيستم پرتابل اوليه  خورشيدي طراحي و توليد کرد که پاسخگوي روشنائي چادر، شارژ گوشي موبايل و برق تلويزيون است و محصولات جديد اين مرکز نيروگاه خورشيدي پرتابل‌هاي دو کيلو واتي قابل ارتقا به پنج کيلو وات و قابل حمل براي مواقع بحراني است. 

  

وي اظهار کرد: مرکز فناوري انرژي‌هاي نو اين سازمان مشغول  طراحي و نصب  نيروگاه هاي  خورشيدي پنج کيلو واتي در پشت بام خانه‌هاي مددجويان  در  جهت خود اتکايي خانواد ها توسط کميته امداد در قم  و ديگر استانهاست . 

  

محسني با بيان اين‌که نيروگاه خورشيدي 100 کيلو واتي توسط جهاددانشگاهي استان در اهواز در حال احداث است، اظهار کرد: تفاهمنامه احداث نيروگاه 100 مگاواتي در استان در نمايشگاه ربع رشيدي به امضاء رسيده و در شهرستان مرند مکان احداث اين نيروگاه با سرمايه‌گذاري خارجي به صورت فاينانس مشخص شده که توسعه و اشتغال‌زايي  در استان را به دنبال خواهد داشت. 

  

وي با بيان اين‌که پژوهشکده‌ي توسعه و برنامه‌ريزي جهاد دانشگاهي تنها پژوهشکد‌ه‌ي فعال منطقه در بخش علوم انساني است، عنوان کرد: اين پژوهشکده در سه گروه مديريت توسعه، جامعه شناسي توسعه و برنامه‌ريزي منطقه‌اي فعاليت مي‌کند. 

  

محسني با اشاره به فعاليت مراکز آموزشي جهاد دانشگاهي، گفت: علاوه بر دوره‌هاي زبان، اين مراکز آموزش‌هاي مهارت محور نيز در حوزه‌هايي نظير هنر، کشاورزي و علوم پزشکي ارايه مي‌دهند؛ در کنار اين مراکز، دانشگاه جامع علمي کاربردي جهاد دانشگاهي با 520 دانشجو در رشته‌هاي مختلف به صورت مهارت محور فعاليت مي‌کند. 

  

وي با اشاره به راه‌اندازي شعبه‌ي سازمان تجاري‌سازي، فناوري و اشتغال فارغ التحصيلان تحت عنوان «ستفا» توسط  جهاد دانشگاهي استان، گفت: اين مرکز در راستاي توانمندسازي فارغ التحصيلان دانشگاهي و تجاري‌سازي ايده‌ها فعاليت مي‌کند. 

  

 وي در پايان سخنانش با اشاره به افزايش 30 درصدي بودجه‌هاي غير قابل برش استاني در سال 97، گفت: جهاد دانشگاهي  با بهره‌گيري از اين بودجه اقدامات زيرساختي خود را در استان  انجام خواهد داد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 5 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.