1396/08/29 - 18 : 28
کد خبر: 16628
رهبر معظم انقلاب اسلامي در جلسه رسيدگي به مشکلات زلزله زدگان:
لزوم سرعت عمل در ساخت خانه‌هاي مردم آسيب‌ديده و تامين وسايل گرمايشي/ براي اين مسئوليت سنگين مديريت متمرکز لازم است
احرارخبر: رهبر معظم انقلاب اسلامي، سرعت عمل در ساخت خانه‌هاي مردم آسيب‌ديده و همچنين تأمين وسايل گرمايشي را ضروري برشمردند و خاطرنشان کردند: براي انجام اين مسئوليت سنگين، مديريت متمرکز لازم است.

به گزارش احرار به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بعد از بازديد از مناطق زلزله‌زده در جلسه رسيدگي به مشکلات زلزله زدگان در جمع مسئولان استاني و محلي و جمعي از فرماندهان نظامي و انتظامي، وظايف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسيار سنگين خواندند و تاکيد کردند: مهمترين اولويت کنوني، مسئله تامين مسکن زلزله‌زدگان و بازسازي مناطق تخريب‌شده و آسيب‌ديده است که بايد با پشتيباني دستگاه‌هاي مختلف نظامي و غيرنظامي و با مديريت متمرکز و کار جهادي و با سرعت عمل لازم، انجام گيرد.

ايشان با تاکيد بر اينکه مردم آسيب‌ديده بايد پيشرفت کار را حس کنند، گفتند: در اين زمين‌لرزه، وسعت مناطق آسيب‌ديده زياد است و اگرچه شهر سرپل ذهاب و برخي شهرهاي ديگر خسارات سنگيني ديده‌اند اما برخي روستاها به کلي ويران شده‌اند که حادثه مهمي است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مصائب و سختي‌ها و گرفتاري هاي زلزله‌زدگان افزودند: ما چون خودمان به حادثه زلزله مبتلا نشده‌ايم، شايد متوجه مصيبت زلزله‌زدگان نشويم. کساني که تا ديروز در کنار خانواده خود در يک مسکن، با آرامش زندگي مي‌کردند، به يکباره هم زندگي خود را از دست داده‌اند و اکنون در فصل سرما همه زندگي آنان در يک چادر خلاصه شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاکيد بر اينکه بايد اهميت اين حادثه را متوجه شد تا بتوانيم به اهميت وظايف خود پي ببريم، خاطرنشان کردند: در حوادثي همچون زلزله، يکي از موارد مورد نياز در همان ساعات اوليه، موضوع نجات است که در اين منطقه به دليل حضور بموقع ارتش، سپاه و نيروي انتظامي، مسئله نجات تقريباً به شکل قابل قبولي انجام شد.

ايشان خاطر نشان کردند: با توجه به بازديدي که از برخي مناطق زلزله‌زده داشتم و با توجه به گستردگي منطقه آسيب‌ديده، اگر موضوع نجات در همان ساعات اوليه به سرعت انجام نمي‌گرفت، تلفات قطعاً چندين برابر ميزان فعلي بود.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد خود با مسئولان دولتي در زمان زلزله بم، گفتند: در پي آن جلسات، ستاد مديريت بحران شکل گرفت تا در همان لحظات اوليه حوادث طبيعي، اين ستاد وارد عمل شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، موضوع «امداد» را بعد از موضوع «نجات» يکي ديگر از مسائل مهم در حوادث و بلاياي طبيعي برشمردند و افزودند: اگرچه در امداد نيز سرعت مورد نياز است اما امداد، فوري و تمام‌شدني نيست زيرا در هر برهه از زمان، بخش‌هاي مخصوص به خود را دارد.

ايشان تاکيد کردند: در حادثه‌اي همچون زلزله، در مراحل اوليه امداد، تامين نيازهاي فوري همچون غذا، آب، امکانات زندگي و لباس مورد توجه است اما بعد از اين مراحل، مهمترين مرحله جمع‌آوري نخاله‌ها در شهرها و روستاها و سپس تامين مسکن است که کار  عظيم و دشواري است و بايد حتماً انجام گيرد.

رهبر انقلاب اسلامي، سرعت عمل در ساخت خانه‌هاي مردم آسيب‌ديده و همچنين تامين وسايل گرمايشي را ضروري برشمردند و خاطرنشان کردند: براي انجام اين مسئوليت سنگين، مديريت متمرکز لازم است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با قدرداني از زحمات مسئولان بويژه دستگاه‌ها و نهادهايي که کمر همت بستند و از همان ابتداي حادثه بطور جدي وارد عمل شدند، گفتند: علاوه بر تمرکز مديريت، کار جهادي و پيگيري مستمر کارها و سرعت عمل بايد در دستور کار مسئولان قرار گيرد.

انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.