1396/07/14 - 20 : 0
کد خبر: 16549
توسعه استان قرباني بگومگوهاي سياسي
اظهارات اخير عليرضابيگي، يکي از نمايندگان تبريز در مجلس و صحنه گرداني او براي دادن کارت زردِ خانه ملت به وزير کشور از سويي و امضاء نکردن صورتجلس? مربوط به انتخاب شهردار جديد تبريز از سوي ديگر، تنش هاي غيرضروري را در استان بار ديگر به اوج رسانده است و اين در حاليست که آذربايجان شرقي به شدت نيازمند همگرائي براي توسعه است.

سخنراني ديروز، سه شنب? عليرضابيگي به نمايندگي از محمدحسين فرهنگي، محمداسماعيل سعيدي و پنج امضاء کنند? ديگر سوال از وزير کشور در مجلس درباره فقدان نظارت فرمانداران بر مصوبات و عملکرد شوراهاي اسلامي شهر و روستا و طرح برخي از موضوعات ديگر مانند مساله دار بودن انتصاب هاي وزير کشور و يا بي تدبيري در مديريت سيل فروردينِ آذرشهر و عجب شير تبلور کشمکش هاي بي مورد سياسي در سطح مديران استان بود که در صحن مجلس مطرح شد.
امضاء نکردن صورتجلس? انتخاب شهردار توسط اعضاي منتسب به ليست اميد هم ديگر مصداق بگومگوهاي سياسي است که در سطحي پايين تر و در پارلمان محلي، بروز و ظهور داشته است. به دنبال رسانه اي شدن اين اختلاف هاي عميق، سوال اساسي مردم اين است که چرا اصلاح طلبان که مدعي احترام به دموکراسي و احترام به رأي اکثريت هستند، از تصميم اکثريت حمايت نمي کنند و شورا و تبريز را وارد فاز جديدي از تنش هاي سياسي کرده اند؟
البته در مروري بر اظهارنظرهاي مسئولان استان در همين چند روز اخير مي توان نمونه هاي ديگري از دامن زدن به حواشيِ بي مورد و قطبي کردن غيرضروريِ فضاي آذربايجان شرقي را پيدا کرد. احمد عليرضابيگي، در يکي از اظهار نظرهاي خود از معتبر نبودن مدرک تحصيليِ يکي از اعضاي شوراي شهر سخن به ميان آورده و جالب تر اين که به صورت تلويحي، اعضاي علي البدل شوراي شهر تبريز را به اعتراض به اين وضعيت تشويق کرده است!
بررسي چرائي حاکميت اين فضا در استان و برآورد سهم نخبگان سياسي و يا رسانه ها در شکل گيري اين فضا مجال ديگري را مي طلبد اما سوال اين است که چنين اظهارنظرهايي چه ميزان با فرآيند توسع? استان همخواني دارد؟ بديهي است که اين بگومگوهاي سياسي و حواشيِ مضّرِ قطبي کردن استان، امري ضدتوسعه بوده و فقط افکار عمومي و خود اين مسئولان را سرگرم مي سازد.
در همين فضا و در همين روزها اما مي توان اظهارنظرهايي را هم يافت که نشان از دغدغه مندي توسعه استان دارد. به تازگي مسعود پزشکيان، ديگر نماينده تبريز در نشست مشترک مجمع نمايندگان استان با استاندار آذربايجان شرقي از ضرورت اجراي پروژه هاي مربوط به حوزه راه و مشخصاً اتوبان تبريز – سهند سخن گفته بود. و يا مجيد خدابخش، استاندار جديد در يکي از نخستين اظهارنظرهاي خود از نامتوازن بودن حجم توليد و مصرف برق در استان گفته بود که هرگز از سوي رسانه ها برجسته نشد و مورد توجه قرار نگرفت.
واقعيت امر اين است که آذربايجان شرقي نيازمند عزم عموميِ مردم و مسئولان براي به سرانجام رساندن پروژه هاي عمراني مانند پروژه هاي راه، خط آهن، واحدهاي بزرگ معدني و صنعتي و تقويت زيرساخت هاي خدماتي نظير آب، برق، مخابرات و فناوري هاي نوين ارتباطي است.
اکنون که آذربايجان شرقي مقطع جديدي از تاريخ خود را با حضور استاندار تازه نفس و امام جمعه جديد آغاز کرده است، ضرورت دارد با تدبير و راهبريِ آنان، «گفتمان توسعه» به گفتمان غالب در آذربايجان شرقي تبديل شود تا در ساي?  همگرائي و ايجاد آرامش، قله هاي ترقي استان يک به يک فتح شود.

حامد عاطفي فر

منبع: نصر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 7

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.