1396/05/21 - 18 : 42
کد خبر: 16449
استاندار آذربايجان شرقي:
بخش خصوصي آذربايجان شرقي علاقمند همکاري باکشورهاي طرازاول اروپاست
احرارخبر: استاندار آذربايجان شرقي گفت: بخش خصوصي استان علاقه مند همکاري با کشورهاي طراز اول اروپا بوده و در اين زمينه از هر گونه توسعه روابط استقبال مي کنيم.

اسماعيل جبارزاده قبل از ظهر شنبه در ديدار با نيکولاس هاپتون سفير انگلستان در تهران گفت: بازار تبريز مرکز تبادلات تجاري محسوب مي شود که از ساليان گذشته جذابيت بسيار بالايي براي کشورهاي همسايه و علي الخصوص عثماني ها داشته است و براي تصاحب اين بازار چندين بار جنگ هاي رخ داده و هم اکنون نيز تجار استان نقش ويژه اي در فعاليت هاي تجاري کشور دارند.

وي ادامه داد: تجار اين استان شهرت خاصي داشته و هم اکنون بازار تهران نيز در دست تجار و بازرگانان تبريزي بوده و اغلب مراودات با کشورهاي اروپايي از طريق تجار آذري انجام مي شود.

جبارزاده با اشاره اي به صنعت استان نيز گفت: استان از قديم الايام جز استان هاي صنعتي کشور بوده، هرچند بسياري از تجهيزات صنايع ما قديمي شده و به دنبال نوسازي آن ها هستيم که در سال جديد دولت بودجه خوبي براي اين امر اختصاص داده است.

نوسازي صنايع يکي از محورهاي همکاري تبريز با کشورهاي اروپايي

استاندار آذربايجان شرقي ادامه داد: نوسازي صنايع مي تواند يکي از محورهاي همکاري ما و کشور شما باشد و بخش عمده اي از اين ماشين آلات و تجهيزات را مي توانيم از طريق شرکت هاي انگلستان تامين کنيم.

وي با اشاره اي به پتانسيل ويژه استان در زمينه آي تي و آي سي تي گفت:  دانشگاه هاي تبريز بيش از سه هزار و 400عضو هيات علمي دارد که تعدادي از اين افراد در انگلستان تحصيل کرده اند و در هر دانشگاه، فارغ التحصيلان متعددي از کشور انگليس داريم که اين افراد مي تواند رابط هاي خوبي بين شرکت هاي استان ما و شرکت هاي انگليسي باشند.

جبارزاده ادامه داد: متاسفانه تشکيلاتي که بتواند اين کارها را ساماندهي کند، نداريم در صورتي که فارغ التحصيلان ديگر کشورها بعد از فارغ التحصيلي، رابط کشور ما و کشور خود شده اند.

استاندار آذربايجان شرقي افزود: علاقه مند به توسعه مناسبات در زمينه آي تي و آي سي تي از طريق اين افراد هستيم.

وي همچنين اشاره اي به پتانسيل هاي ويژه استان در زمينه محصولات دامي و زراعي داشته و اين حوزه را يکي از زمينه هاي همکاري بين کشور ها دانست.

ضرورت بازتعريف روابط موسسات تحقيقاتي استان و مراکز پژوهشي انگلستان

جبارزاده ادامه داد: از گذشته ارتباط خوبي بين موسسات تحقيقاتي استان و مراکز پژوهشي انگلستان وجود داشته است که علاقه مند به بازتعريف اين موضوع هستيم.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه توسعه روابط با کشورهاي اروپايي يکي از از اولويت هاي دولت دوازدهم است، گفت: طبيعي است که در توسعه روابط، کشورهايي که از زمان هاي قديم با آن ها ارتباطات فرهنگي، اقتصادي و غيره داشتيم در اولويت توسعه مناسبات و همکاري ها قرار دارند.

وي صنايع غذايي را از مهم ترين صنايع استان دانسته و گفت: اين صنعت مي تواند يکي از محورهاي همکاري بين کشورها باشد، از سوي ديگر صنايع قطعه سازي خودرو نيز ديگر صنعت مهم استان است که در اين زمينه نيازمند به روز رساني تجهيزات اين حوزه هستيم تا هم کفاف توليد داخل و هم صادرات را بدهد.

جبارزاده ادامه داد: در چندين روز گذشته قراردادي با کشور اتريش براي به روز کردن خطوط توليد خود در زمينه قطعه سازي منعقد کرديم.

صنايع پتروشيمي و نفت از محورهاي همکاري تبريز و ديگر کشورها

استاندار آذربايجان شرقي محور سوم را صنايع پتروشيمي و نفت دانسته و ادامه داد: در حال اجراي خط اتيلن غرب به تبريز هستيم که اجراي آن ظرفيت پتروشيمي تبريز را پنج برابر خواهد کرد که به علت موقعيت جغرافيايي تبريز، دوست داريم مواد پتروشيمي را به ديگر نقاط هم صادر کنيم.

وي ادامه داد: هم اکنون بحث اصلاح خطوط پالايشگاه تبريز را داريم که هفته گذشته قراردادي را در اين راستا با کره جنوبي منعقد کرديم اما در بحث پتروشيمي هنوز با جايي وارد مذاکره نشديم که مي تواند يکي از محورهاي همکاري ما باشد.

جبارزاده افزود: چندين دانشگاه در اين زمينه پيشرو هستند که دانشگاه هاي تبريز، شهيد مدني و سهند جزو اين دانشگاه ها محسوب مي شوند.

محدوديتي در جذب سرمايه گذار خارجي نداريم

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه توسعه ويژه آذربايجان يکي از اولويت هاي رييس جمهور است، گفت: در زمينه جذب اعتبار محدوديتي نداشته و به هر ميزاني که بتوانيم اعتبار جذب کنيم، دستمان باز است.

وي ادامه داد: سال گذشته در بحث جذب سرمايه گذار خارجي، استان دوم کشور شديم و امسال تلاش مي کنيم که در اين زمينه استان اول شويم.

علاقه بخش خصوصي استان به همکاري با کشورهاي طراز اول اروپا

جبارزاده افزود: مردم و بخش خصوصي ما هميشه تلاش مي کنند با شاگرد اول ها همکاري کنند و علاقه بخش خصوصي ما هميشه به همکاري با کشورهاي طراز اول اروپا است و اگر بتوانيم سطح روابط را روند صعودي ببخشيم، اطميناني براي بخش خصوصي به منظور افزايش ارتباط با کشورهاي اروپايي ايجاد مي شود.

وي ادامه داد: اجازه بدهيم کار سياسي را تهران انجام دهد و بحث هاي کاري را ما انجام دهيم، هرجا کارهاي سنگين باشد، مشتاقانه به دوش مي گيريم که بحث توسعه روابط با انگليس از جمله اين هاست.

استاندار آذربايجان شرقي همچنين با اشاره اي به در پيش بودن تبريز 2018گفت: علاقه مند به ميزباني از توريست هاي انگلستان در سال 2018در تبريز هستيم، همچنين از سفارت انگليس مي خواهيم سفر سرمايه گذاران انگليسي به اين استان تسهيل شود.

مهر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.