1396/05/18 - 15 : 46
کد خبر: 16444
مديرکل بيمه سلامت آذربايجان‌شرقي:
هيچ بيمه نشده‌‌ي درماني در سطح آذربايجان‌شرقي نداريم
مديرکل بيمه سلامت آذربايجان‌شرقي گفت: به جرأت مي‌توانم بگويم که هيچ بيمه نشده‌‌ي درماني در سطح استان نداريم و هر فرد مي‌تواند با پرداخت فقط 1000 تومن خود را بيمه کند.

وحيد مجيدي در نشست مطبوعاتي به مناسبت سالروز تاسيس سازمان بيمه سلامت و گراميداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: بيمه سلامت در سال 73 با عنوان سازمان بيمه خدمات درماني شروع به کار کرد که در سال 91 با تغيير ماهيت و افزايش اختيارات، با عنوان بيمه سلامت فعاليت خود را ادامه داد؛ اين مجموعه، از سال 91 تا 95 و تا پايان برنامه پنجم توسعه، تحت عنوان سازمان بيمه سلامت فعاليت مي‌کرد و از سال 96 و با توجه به مصوبه مجلس و برنامه ششم توسعه، اين سازمان از وزارت رفاه منفک و به وزارت بهداشت ملحق شده است.
 
وي با بيان اين‌که بيمه سلامت همگاني، يکي از افتخارات بزرگ دولت تدبير و اميد است، افزود: سازمان بيمه سلامت، بزرگترين سازمان بيمه‌اي کشور است که در کل کشور، نزديک به 42 ميليون بيمه شده دارد که از اين بين، حدود 23 ميليون، مربوط به بيمه‌شدگان روستايي و شهرهاي زير 20 هزار نفر است؛ 10 ميليون نفر نيز مربوط به بيمه سلامت همگاني است و مابقي، بيمه‌شدگان کارمندي و ساير اقشار شامل مددجويان بهزيستي، خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران، دانشجويان و طلاب هستند.
 
مديرکل بيمه سلامت استان خاطرنشان کرد: در آذربايجان‌شرقي نيز، نزديک به دو ميليون 300 هزار نفر بيمه شده در سطح استان داريم که حدود يک ميليون و 300 هزار نفر آن، مربوط به بيمه‌شدگان روستايي بوده و حدوداً نزديک به 600 هزار نفر آن‌ها، مربوط به بيمه سلامت همگاني هستند و 260 هزار نفر آن‌ها را نيز بيمه‌شدگان کارمندي تشکيل مي‌دهند و نزديک به 70 هزار نفر نيز از ساير اقشار بيمه شده‌اند.
 
وي گفت: در کل استان، 270 موسسه طرف قرارداد داريم و مي‌توانم بگويم که بالاي 95 درصد موسسات، طرف قرارداد ما هستند و هيچ محدوديتي براي عقد قرارداد با آن‌ها داريم.
 
مجيدي با بيان اين‌که در طول سال 95، حدود 10 ميليون بار مراجعه داشتيم، اظهار کرد: تعداد کل پرسنل ما، نزديک به 220 نفر است و مي‌توان گفت که به ازاي هر 10 هزار بيمه‌شده، يک پرسنل داريم؛ همچنين تعداد دفاتر پيشخوان، در سال 92، 41 دفتر بود که اکنون به 65 دفتر افزايش يافته و اين دفاتر را در مکان‌هايي در نظر گرفته‌ايم که دسترسي مردم به آن‌ها راحت باشد و مشکلي بابت رفت‌وآمد نداشته باشند.
 
وي بيان کرد: در ابتداي سال 92، 2736 نفر بيمار خاص تحت شامل بيماري‌هاي ام.اس، هموفيلي، دياليزي، تالاسمي و پيوند کليوي تحت پوشش داشتيم که اکنون به 3228 نفر افزايش يافته است.
 
وي با بيان ايم‌که دولت تدبير و اميد عنايت ويژه‌اي به موضوع سلامت داشته و کل هزينه‌هايي که براي بيمه‌شدگان پرداخت شده بود، در طول سه سال گذشته، بيش از 3.5 برابر شده است، گفت: بخش بزرگي از بيمه شدگان ما، مربوط به روستاها و شهرهايي با کمتر از 20 هزار نفر جمعيت هستند که پرداختي‌هاي ما براي آن‌ها، در سال 92، 20 ميليارد تومان بوده و در سال 95، 125 ميليارد شده است که اين، رقم بسيار بزرگي است و مي‌توان گفت در 217 مرکز بهداشتي که در روستاها ايجاد کرده‌ايم، نزديک به 1000 نفر پرسنل در آن‌ها مشغول به کار هستند و يک دستاورد بزرگي به حساب مي‌آيد.
 
مجيدي در خصوص معوقه پرداختي‌هاي اين اداره کل، خاطرنشان کرد: پرداختي‌هاي ما به داروخانه‌ها، در دي ماه سال گذشته انجام شده و حدود هفت ماه در پرداختي‌هايمان عقب افتاده‌ايم؛ اما در مورد بيمارستان‌ها، وضعيت‌مان بد نيست و 10 ماه معوقه در پرداخت‌هايمان داريم و اين روند خوبي نيست که يکي از دلايل اين تأخير، حدود سه برابر شدن هزينه‌هايمان نسبت به سه سال گذشته است.
 
وي افزود: همچنين تعرفه‌هاي درماني بالا رفته است و با وضع موجود، اگر منابع ثابتي را در نظر نگيريم، به مشکل خواهيم خورد و اين موضوع، مي‌تواند به يکي از چالش‌هاي بزرگ پيش روي دولت تبديل شود و اين روند بايد تغيير يابد.
 
مديرکل بيمه سلامت استان در خصوص هزينه چاپ دفترچه‌هاي بيمه سلامت نيز گفت: سياست سازمان بيمه سلامت، در راستاي حذف دفترچه است و سعي مي‌کنيم پس از پايان مدت اعتبار دفترچه‌ها، چاپ مجدد را در روند کاري‌مان حذف کنيم.
 
مجيدي همچنين با بيان اينکه اکثر بيماران در حوزه سلامت و درمان سردرگم بوده و نمي دانند بايد به کدام پزشک مراجعه کنند، تاکيد کرد: بايد يک پزشک بيمار را هدايت کند و پزشکان از نوشتن دارو و تصويربرداري هاي غير ضروري اجتناب کنند.
 
وي از رشد سه برابري هزينه‌هاي سازمان به دليل تخلف پزشکان و نيز نوشتن غيرضروري داروي IVIG (هموگلوبين داخل وريدي) براي افراد غيرنيازمند خبر داد و گفت: در سال گذشته 25 ميليارد ريال براي اين دارو پرداخت کرديم که با کنترل هوشمند و مداخله، مصرف آن را از 1450 واحد در سه ماهه آخر سال گذشته به 380 واحد در سه ماهه اول امسال کاهش داديم و با نظارتي که انجام داده‌ايم، مقابل بسياري از قاچاق‌ها را گرفته‌ايم تا نيازمندهاي واقعي، دچار مشکل نشوند

. ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 9 + 1

  آخرین اخبار
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
جدايي رسمي خمس از تراکتور
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
اطلاعيه سپاه درباره حمله به اسرائيل
هشدار جاري شدن رواناب و آبگرفتگي معابر در آذربايجان شرقي
سپاه، مسلمانان جهان را خوشحال کرد
تحقق 110 درصدي برنامه و بودجه شهرداري تبريز در سال 1402
  پربازدیدترین اخبار
اطلاعيه سپاه درباره حمله به اسرائيل
هشدار جاري شدن رواناب و آبگرفتگي معابر در آذربايجان شرقي
سپاه، مسلمانان جهان را خوشحال کرد
تحقق 110 درصدي برنامه و بودجه شهرداري تبريز در سال 1402
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
افتتاح دو شهرداري جديد در شهرستان تبريز
جايگزين‌هايي خمس در تراکتور؛ گل‌محمدي، مجيدي و چند مربي ديگر
52 درصد مساکن روستايي آذربايجان شرقي مقاوم سازي شده اند
واگذاري يا خريد و فروش امتياز نهضت ملي مسکن غيرقانوني است
جدايي رسمي خمس از تراکتور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.