1396/04/28 - 18 : 52
کد خبر: 16422
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي:
قرار نيست در سال 2018 معجزه‌اي در تبريز اتفاق بيفتد
احرارخبر: مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه قرار نيست در سال 2018، تبريز، زير و رو شده و معجزه‌اي در شهر اتفاق بيفتد، عنوان کرد: تبريز 2018، آغاز يک خانه تکاني اساسي است و به عنوان مثال در برنامه زمانبندي برنامه ها، تعداد تخت هتل‌ها و مراکز اقامتي استان تا امروز هشت هزار و 600 باب است که به 14 هزار باب افزايش مي‌يابد.

مرتضي آبدار در گفتگو با خبرنگاران مستقر برخي رسانه‌هاي استان در استانداري و نشست‌هاي موضوعي خبري از تبريز 2018 به عنوان يک رويداد ملي و فراملي نام برد و ادامه داد: لزوم وجود يک سخنگو و مرجع معتبر براي ارائه آخرين اخبار و مطالب تبريز 2018 به گردشگران داخلي و خارجي، خبرگزاري تبريز 2018 در روزهاي آتي آغاز بکار مي‌کند.

 

 وي با اشاره به وظيفه خطير رسانه‌ها و مطبوعات استان و کشور در ارتباط با رويداد فرهنگي تبريز 2018، اظهار کرد: اولين مطبوعات و رسانه‌هاي معتبر رسمي کشور از اين مرز و بوم فعاليت خود را آغاز کرده‌اند و از اين پس نيز انتظار داريم رسانه‌هاي استان در موضوعاتي همچون تبريز 2018 بيش از پيش نقش آفرين باشند.

 

وي با بيان اينکه در عصر کنوني همه‌ي ما به عنوان مسئولان جامعه در يک فضاي شيشه‌اي زندگي مي‌کنيم و نمي‌توانيم به نقد سازنده اصحاب رسانه و مطبوعات بي‌توجه باشيم، اظهار کرد: انتقادات سازنده اصحاب رسانه باعث مي‌شود که ما رور به روز به نقاط قوت و ضعف خود بيش از پيش پي برده و پيشرفت کنيم.

 

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در ادامه با تشکر از حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در اکثر جلسات اين اداره کل عنوان کرد: بايد در راستاي تکميل و توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري استان، با مردم روراست‌تر بوده و از توان بسيار قدرتمند مردمي در راستاي تحقق اين مهم استفاده کنيم.

 

 آبدار با اشاره به انتخاب تبريز به عنوان شهر نمونه گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018 از سوي سازمان کنفرانس اسلامي تصريح کرد: سازمان کنفرانس اسلامي به عنوان دومين سازمان بزرگ جهاني و با داشتن 57 عضو توانست با انتخاب شهر اولين ها به عنوان شهر پايتخت گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018، به بسياري از هجمه هاي ناجوانمردانه عليه ايران اسلامي مبني بر ايران هراسي پايان داد.

 

 وي با تاکيد بر لزوم استفاده هرچه بيشتر از توان بخش خصوصي در راستاي برگزاري برنامه ها و انجام پروژه هاي تبريز 2018 گفت: دولت، وظيفه تسهيل گري و اقداماتي همچون ايجاد زيرساخت و صدور مجوز فعاليت براي بخش خصوصي را بر عهده دارد بطوريکه مي توان گفت بيش از 70 درصد امور مربوط به اجراي برنامه هاي درنظر گرفته در اين حوزه بر عهده بخش خصوصي است.

 

 وي بر لزوم فرهنگسازي روانشناسي و رفتاري در بين اقشار مختلف مردم استان مبني بر داشتن رفتار مناسب با گردشگران داخلي و خارجي تاکيد کرد و افزود: انجام برخي رفتارها هچون گرانفروشي به مسافرين، اخذ کرايه بيشتر، برخورد ناشايست در هنگام خريد و ... در شان تبريز و تبريزي نيست و بايد شاهد چنين رفتارهايي نباشيم.

 

آبدار  به بخشي از مهمترين اقدامات انجام شده در شش کميته تبريز 2018 نيز اشاره کرد و افزود: در مجموع تا کنون 420 مصوبه در کميته ها تصويب شده و بيش از 22 دستگاه اجرايي نيز در اين زمينه دخيل هستند.

 

وي ميزان اعتبارات ملي درخواست شده از وزارتخانه ها و دستگاه هاي مرکزي کشور را بيش از 800 ميليارد تومان اعلام کرد و ابراز کرد: بر اساس تصميم گيري هاي مسئولان امر، بايد 10 درصد از اعتبارات متمرکز وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي به تبريز 2018 اختصاص يافته و در سال 97 نيز رديف اعتباري ويژه به تبريز 2018 اختصاص مي يابد.

 

آبدار همچنين گفت: افرادي که مي‌گويند براي تبريز 2018 هيچ کاري انجام نشده است بي‌انصافي مي کنند. به عنوان مثال، از صندوق توسعه‌ي ملي براي احداث و تکميل برخي هتل‌ها در تبريز، 200 ميليارد تومان اعتبار، درخواست کرده‌ايم.

 

 بر اساس گفته اين مقام مسئول، تقويم رويدادها و برنامه ريز زمانبدي برنامه هاي تبريز 2018 در 10 روز آتي از طريق رسانه ها اعلام مي شود.

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 3 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.