1396/03/28 - 18 : 16
کد خبر: 15377
تاکيد فرماندار هريس بر افزايش فعاليت هاي اجتماعي جوانان
احرارخبر: فرماندار هريس فردگرايي و غرق شدن در دنياي مجازي را عامل دور شدن جوانان از فعاليت هاي اجتماعي دانست و تاکيد کرد: بايد جوانان را به سمت فعاليت هاي اجتماعي سوق دهيم.

صابرتقويمي روز يکشنبه در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان هريس با بيان اينکه پرداختن به مسائل جوانان سهل و ممتنع است، افزود: در تاريخ 150 ساله ايران همه اتفاقات مهم در سايه مشارکت اجتماعي مردم به ويژه جوانان رخ داده است.
وي با يادآوري اينکه در دوران دفاع مقدس شاهد مشارکت هدفمند جوانان براي يک هدف واحد بوديم، گفت: بخش زيادي از توسعه پايدار کشور متکي بر مشارکت سازمان يافته جوانان است.
وي اضافه کرد: امروز جوانان از ما مي پرسند که براي مشکلاتشان چه برنامه اي داريم و اگر واقع بينانه به آمار آسيب هاي اجتماعي نگاه کنيم ريشه اصلي اين مسائل همچون طلاق و خشونت، اجتماع گريزي جوانان است.
تقويمي افزود: حل مسئله جوانان نياز به يک برنامه راهبردي مشخص دارد و بايد در کنار برنامه هاي بلندمدت، برنامه هاي ميان مدت در دستور کار قرار گيرد.
فرماندارهريس در بخش ديگري از سخنان خود به بيان برخي از مهمترين مطالبات جوانان که در جلسات مطرح شده اشاره کرد و گفت: جوان گرايي و استفاده از استعداد و توان جوانان در پست ها و مناصب مديريتي، ايجاد فضا و بستر مورد نياز براي کارآفريني و فعاليت جوانان در عرصه هاي مختلف، حمايت واقعي و نه صوري و شعاري از جوانان و ايجاد فضا براي نقش آفريني جوانان در عرصه هاي تصميم سازي از جمله مهمترين درخواست ها و مطالبات جوانان در اين نشست هاست.
تقويمي اظهار کرد: جوانان بيش از آنکه گلايه از بيکاري داشته باشند، از نبود فرصت هاي شغلي و بسترهاي کار و خلاقيت و کارآفريني گلايه دارند وما در تلاش هستيم بهترين فضا و بيشترين تسهيلات براي جوانان در اين خصوص فراهم کنيم.
وي برنامه ريزي دقيق براي پرکردن اوقات فراغت جوانان شهرستان را ضروري دانست و افزود: با هماهنگي بين دستگاهي از موازي کاري در اين حوزه جلوگيري شود.
تقويمي با تاکيد بر اينکه بايد از ظرفيت دهياري‌ها و شوراهاي اسلامي نيز براي پر کردن اوقات فراغت جوانان در روستاها بهره گرفت، ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌هاي آموزشي با همکاري دستگاه‌هاي مربوطه گامي مؤثر براي ارتقاء مهارت‌هاي آموزشي، علمي، فرهنگي، فني و تخصصي جوانان روستايي خواهد بود.
وي تاکيد کرد: برگزاري اين دوره‌ها مي‌تواند ظرفيتي براي ايجاد اشتغال‌هاي خرد و خانگي براي جوانان در روستاها و راهکاري براي جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها باشد.
فرماندارهريس گفت: بايد توجه شود تا مهارت‌هاي مورد نياز و منطبق بر نياز منطقه و بازار کار ارائه شود و تنها اشتغال جوانان هدف ارائه اين آموزش‌ها قرار گيرد.
تقويمي با بيان اينکه پيشگيري از طلاق بايد از بنيان خانواده باشد، افزود: ريشه بسياري از آسيب هاي اجتماعي از خانواده ها بوده و ضروري است که مجمع خيرين ازدواج در راستاي کمک به کاهش معضل طلاق و افزايش ازدواج موفق ورود پيدا کند.
وي با تأکيد بر اينکه نگاه به مجمع خيرين نبايد صرف مسايل مادي باشد، ورود اين مرکز به شاخه هاي مختلف از فرهنگي و هنري و اجتماعي و کار براي تمامي اقشار جامعه با خروجي مؤثر و کارآمد در اين شهرستان را خواستار شد.
حجت الاسلام قهرمان احمدي امام جمعه هريس با اشاره به اهميت نقش جوانان در توسعه بر لزوم استفاده حداکثري از استعداد اين قشر از جامعه تاکيد کرد.
وي همچنين به لزوم پر کردن شکاف جامعه و دانشگاه و شکاف بين والدين و فرزندان بخصوص در روستاها و همچنين ايجاد رغبت در جوانان به منظور اقامت و فعاليت در روستاها تأکيد کرد.
عليايي رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان هريس هم با اشاره به ايجاد8 سمن ( تشکل هاي مردم نهاد ) دراين شهرستان مشارکت اقشار مختلف درجهت ساماندهي امور جوانان را خواستار شد.

ايرنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 2

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.