1393/9/20 - 08 : 43
کد خبر: 1535
در نشست تخصصي هيات جودو مطرح شد/
آذربايجان شرقي پتانسيل هاي بالايي در رشته جودو دارد
احرارنيوز:مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي گفت : اين استان در رشته جودو داراي پتانسيل هاي بالايي است که بايد از اين ظرفيت ها به خوبي بهره مند شويم.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، سيد محمد شروين اسبقيان ظهر پنج شنبه در نشست تخصصي هيات جودوي استان اظهار داشت: يکي از مهمترين ارکان و بخش مهم و اصلي سند راهبردي جودوي استان در پنج سال آينده بر اين محور استوار است که تفکر و انديشه اسلامي و انقلابي در بين ورزشکاران، مربيان، داوران و خصوصا قهرمانان توسعه و تقويت يابد.

وي ادامه داد: روند حرکتي جودوي آذربايجان شرقي روبه سمت المچيک برزيل است و جودوي استان با اين روند رو به رشد صاحب سهميه در اين ميدان بزرگ ورزشي خواهد بود. 

اسبقيان در اين نشست تصريح کرد: تقويت تفکر و انديشه اسلامي و انقلابي و خودکفايي مالي بايستي در هيات هاي ورزشي استان اجرايي شود

وي افزود : مهمترين شاخصه هياتهاي ورزشي استان بر مبناي توسعه توجه به مسائل فرهنگ اسلامي، ديني، انقلابي و اقتصادي در سال 93 خواهد بود زيرا سخنان و رهنودهاي مقام معظم رهبري فصل الخطاب و تکليف ديني و شرعي بوده و هياتهاي وزرشي بايستي در تمامي برنامه ها، رويدادها و تفکرات خود اين انديشه را جاري کنند. 

مدير کل ورزش و جوانان استان با اشاره به نقطه قوت اين هيات گفت: يکي ديگر از نقاط قوت هيات جودوي آذربايجانشرقي خودکفايي مالي است که اين هيات با توجه به بخش خصوصي توانسته در بخش زير ساخت ها و تيم داري در ليگ هاي مختلف موفق عمل کرده و به يکي از الگوهاي اين بخش در استان و کشور تبديل شود. 

سيد محمد شروين اسبقيان تصريح کرد: افق روشن و دستاوردهاي خوبي براي ورزش جودو استان در چند سال اينده ترسيم شده تا جودوي استان به عنوان محوريت اين رشته در شمالغرب کشور تبديل شود و برگزاري رقابت ها و رويدادهاي مهم کشوري و منطقه اي در تحقق اين ايده موثر خواهد بود.

جلسه اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي

مدير کل ورزش و جوانان آذربايجانشرقي در اين نشست با تاکيد بر ظرفيت هاي جودوي کشورهاي همسايه گفت : بايستي از ظرفيت هاي کشورهاي همچون ترکيه، گرجستان و جمهوري آذربايجان که صاحب سبک و مدال و قهرمان در المپيک در اين رشته هستند استفاده کرد و با امضاء تفاهم نامه با اين کشورها ، استان آذربايجانشرقي با توجه به زير ساختهاي مناسب به مرکز جودوي کشور تبديل شود

وي همچنين در اين نشست دستور خريد يک دستگاه تشک جودو از سوي اداره کل ورزش و جوانان استان را صادر کرد.

رشته جودو بايد در شهرستانها توسعه يابد

حسن روستايي رييس هيات جودوي آذربايجانشرقي نيز در اين نشست گفت : سند راهبردي پنج ساله جودوي آذربايجانشرقي بر پايه فرهنگ مداري ديني ، استعداديابي و توجه به نونهالان و نوجوانان است و در حال حاضر جودوي آذربايجانشرقي با افقي پنج ساله به اين رشته نگاه اميدوارانه اي دارد.

وي افزود : سند راهبردي جودوي استان بر توسعه اين رشته و توجه بر نوجوانان و جوانان و استعداديابي و ورزش جودو در شهرستانها تنظيم شده و تمام برنامه ها و اهداف هيات بر اساس اين سند اجرايي شده و مي شود .

 وي توسعه رشته جودو در شهرستانها را خواستار شد و گفت: در سند راهبردي جودوي استان مهمترين بخش به ورزش شهرستانها اختصاص داده شده چون هم توانايي و پتانسيل وجود دارد و هم زير ساخت ها و سالنهاي ورزشي خوبي در آن موجود است.

روستايي ادامه داد: پس براي تحقق اين امر بايستي شهرستان ها در ايجاد بسترهاي لازم تلاش کنند و هيات جودوي استان نيز در اين راه تمامي امکانات مالي و علمي و تجربي خويش را به کار خواهد گرفت.

رييس هيات جودوي استان در بخش ديگري تصريح کرد: جودوي آذربايجان شرقي در سه سال  گذشته ارتقاي مناسبي يافته است که اين حرکت مناسب و خوبي در جودوي استان به شمار ميرود.

وي ادامه داد: جودوي استان به مدال اوري و کسب مدال در رقابتهاي کشوري، آسيايي و حتي جهاني چشم دوخته است و چون تبريز و استان در نگاه منطقه اي دروازه آسياي ميانه و فققاز به اروپا محسوب مي شود پس بايد همين تفکر را در امور ورزشي نيز داشته باشيم.

روستايي افزود: اگر تفکر مناسبي در ورزش جودو داشته باشيم جودوي آذربايجان شرقي روزي با قدرتهاي آسياي ميانه و ترکيه همطراز خواهد بود.

وي در بخش ديگري از سخنان گفت: توسعه ارتباطات ورزشي خصوصا جودو در بين استان هاي کشورهاي همجوار زمينه ساز پيشرفت اين ورزش مي شود و در سند راهبردي ورش استان در پنج سال اينده توجه و نگاه ويژه اي به توريسم ورزشي و توسعه روابط ورزشي در بين کشورهاي همسايه و آسيايي ميانه داريم و براي توسعه توريسم ورزشي نيز برنامه هاي ويژه اي در نظر گرفته ايم.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.