1396/03/06 - 15 : 8
کد خبر: 15345
منتخب مردم تبريز در شوراي شهر:
اعضاي منتخب شوراي شهر تبريز هنوز براي انتخاب شهردار تصميم نگرفته‌اند
احرارخبر: منتخب مردم تبريز در پنجمين دوره شوراي شهر گفت: فعلاً اعضاي منتخب شورا گزينه‌اي براي شهرداري کلان‌شهر تبريز در نظر ندارند، حتماً که از اين به بعد رايزني‌هايي صورت خواهد گرفت ولي در حال حاضر اعضاي منتخب شوراي شهر تبريز کسي را مطرح نکرده‌اند.

غلامحسين مسعودي ريحان  با اشاره به ويژگي‌هاي شهردار کلان‌شهر تبريز اظهار داشت: شهرداري در برخي حوزه‌ها مستقل عمل مي‌کند و شورا به‌عنوان پارلمان شهري و شهردار به‌عنوان مجري اين پارلمان بايستي به جايگاه کلان‌شهر تبريز به‌عنوان شهري ممتاز در سطح کشور توجه ويژه‌اي داشته باشد.

وي بابيان اينکه شهر تبريز در يک بازه زماني با شهرهاي اروپايي مقايسه مي‌شد و اين نشان‌گر جايگاه شهر تبريز در کشور است، افزود: با توجه به اينکه تبريز شهر اولين‌ها بوده و بايد جايگاه شهردار اين شهر نيز والا باشد، اولاً بايستي شهردار نسبت به مسائل شهري، معماري و شهرسازي تخصص لازم را داشته باشد و حتي از مسائل فرهنگي و اجتماعي نيز سررشته داشته باشد.

منتخب مردم تبريز در پنجمين دوره شوراي شهر دارا بودن جايگاه سياسي و اجتماعي را از مهم‌ترين شاخصه‌هاي شهردار کلان‌شهر تبريز عنوان کرد، گفت: شهردار تبريز بايد مشهور به پاک دستي باشد و سوابق وي بايد اين اصل را نشان دهد و از ديگر خصوصيات شهردار تبريز مدير، مدبر و تعامل و طرفدار کار تيمي باشد و از کار تيمي سررشته داشته باشد تا بداند که چگونه مي‌توان کار تيمي انجام داد.

مسعودي ريحان با تأکيد بر اينکه اگر شهردار به کار تيمي و خرد جمعي اعتقادي نداشته باشد نمي‌تواند کاري از پيش ببرد، بيان داشت: با توجه به اين‌که اعضاي شوراي شهر تبريز با رأي مستقيم مردم انتخاب مي‌شوند پس بنابراين بايستي شهردار بداند که اعضاي شورا وي را انتخاب کرده و بر فعاليت‌هايش نظارت مي‌کنند و هرگاه خطايي از شهردار سر بزند همان‌گونه‌اي که اعضاي شورا فرد را به سمت شهردار انتخاب کرده‌اند همان‌گونه نيز اعضاي شورا مي‌تواند وي را از سمت خود برکنار کند.

وي تأکيد کرد: شهردار کلان‌شهر تبريز بايستي به مطالبات مردم پاسخگو بوده و در مسائل مالي و انتخاب پيمانکاران شفاف‌سازي کند و به اعتقاد بنده در هنگام انتخاب پيمانکار رسانه‌ها، نماينده شورا و ساير دستگاه‌ها حضور داشته باشند تا موضوع به‌طور کامل شفاف‌سازي شود.

منتخب مردم تبريز در پنجمين دوره شوراي شهر اضافه کرد: شهردار کلان‌شهر تبريز ضمن اينکه بايد فرد پاکدست، مؤمن و سالم باشد بلکه به‌نظام مقدس جمهوري اسلامي اعتقاد داشته و پايند به قوانين نظام باشد و از طرفي ديگر نيز با مجلس و دولت مخالف نباشد و با دولت فعلي روابط کاملاً عادي داشته باشد.

مسعودي ريحان در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه آيا اعضاي منتخب شوراي اسلامي شهر تبريز گزينه‌اي براي شهرداري تبريز در نظر دارند و يا در اين زمينه با فردي رايزني کرده‌اند؟ گفت: فعلاً اعضاي منتخب شورا گزينه‌اي براي شهرداري کلان‌شهر تبريز در نظر ندارند، حتماً که از اين به بعد رايزني‌هايي صورت خواهد گرفت و در حال حاضر اعضاي منتخب شوراي شهر تبريز نه کسي را مطرح کرده‌اند و نه در اين مورد رايزني مي‌کنند و تاکنون حتي اعضاي ليست اميد شوراي شهر تبريز نيز تصميمي در اين رابطه نگرفته‌اند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي اولويت‌دار دوره پنجم شوراي اسلامي شهر تبريز افزود: به نظر بنده توزيع عادلانه اعتبارات، فعال‌سازي کميسيون نظارت بر مصوبات شورا، راه‌اندازي کميسيون محيط‌زيست و توسعه پايدار، زمينه‌سازي براي ايجاد درآمد پايدار براي شهرداري تبريز، توجه ويژه و تمرکز بر ارائه خدمات به نقاط حاشيه‌نشين و حاشيه‌نشيني، توجه بيشتر به حمل‌ونقل عمومي در حالي که توجه به اين موضوع علاوه بر روان‌سازي ترافيک از آلودگي هوا نيز مي‌کاهد.

منتخب شوراي شهر تبريز توجه به هويت و فرهنگ اصيل آذربايجان و تبريز را از ديگر اولويت‌هاي شوراي دوره پنجم شهر تبريز دانست، بيان کرد: هويت تاريخي و فرهنگي تبريز براي هيچ‌کس پوشيده نيست و بايد در المان‌هاي شهري به حفظ هويت تاريخي‌مان و فرهنگ آذربايجان بيشتر توجه شود.

مسعودي ريحان با بيان اينکه بهسازي بافت فرسوده کلان‌شهر تبريز نيازمند توجه ويژه‌اي است، گفت: افزايش سرانه فضاي سبز و محيط‌زيست عزم جدي و توجه ويژه مسئولان شهري را مي‌طلبد، در جريان توسعه‌يافتگي نخستين مسئله‌اي که بيشتر بايد به آن توجه شود حفظ محيط‌زيست است در حالي که با نگاه ويژه به مسائل زيست‌محيطي در تبريز بسياري از مشکلات مردم و شهر قابل‌حل است.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه تبريز در سال 2018 به‌عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام انتخاب‌شده بايد اعضاي منتخب شورا و شهردار تبريز به بحث گردشگري نگاه جامع و ويژه‌اي داشته باشند و هراندازه‌اي که بتوانيم گردشگران را به تبريز جذب کنيم همان اندازه‌اي مي‌توانيم در رونق اقتصادي تبريز و تحقق اقتصاد مقاومتي مؤثر باشيم به‌طوري که نبايد گردشگران را در مرکز شهر متمرکز سازيم بلکه حتي با سوق دادن گردشگران به مناطق حاشيه‌نشين مي‌توان نقش بسزايي در ايجاد درآمد براي مردم مناطق حاشيه‌نشين نيز ايفاء کنيم.

منتخب مردم تبريز در پنجمين دوره شوراي شهر در پايان به اصلي‌ترين چالش‌هاي کلان‌شهر تبريز نيز اشاره و خاطرنشان کرد: حاشيه‌نشيني، ترافيک، محيط‌زيست، آلودگي هوا، پايين بودن سرانه فضاي سبز، درآمد اندک مردم، بيکاري جوانان، مسائل اجتماعي، اعتياد و مشکلات خانواده‌ها از عمده چالش‌هاي تبريز است که به عنوان اولويت‌هاي شوراي شهر پنجم تبريز بايد قرار گيرد.

وي تصريح کرد: مسائل اجتماعي يک پارامتر نداشته و تنها مختص شهرداري و شورا نيست بلکه با همکاري دستگاه‌هاي ديگر از جمله بهزيستي، استانداري، مسکن و شهرسازي، بانک‌ها و ساير دستگاه‌هاي خدماتي مي‌توان از مسائل حاد اجتماعي و ناهنجاري‌هاي اجتماعي جلوگيري کرد به‌طوري که رفع مسائل و مشکلات اجتماعي تنها وظيفه شهرداري و شورا نيست بلکه حتي دولت نيز به‌تنهايي قادر به حل آن‌ها نيست بلکه در اين زمينه نياز به همکاري ساير دستگاه‌ها داريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.