1396/03/05 - 19 : 31
کد خبر: 15341
وداع نمازگزاران تبريزي با آيت‌الله مجتهد شبستري؛
آيت الله مجتهد شبستري: وظيفه دولت دوازدهم سنگين‌تر است/مردم، حلالم کنيد
احرارخبر: نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي و امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم در انتخابات به تکليف خود عمل کردند و اکنون وظيفه دولت است تا به وظايفش عمل کند، گفت: حضور پرشور و حداکثري مردم در انتخابات وظيفه‌ي دولت دوازدهم را سنگين‌تر کرده است.

آيت الله محسن مجتهدشبستري در نماز جمعه اين هفته تبريز اظهار کرد: حضور باشکوه و بيش از 40ميليون نفري مردم در انتخابات، لبيک‌گويي به فرمايشات مقام معظم رهبري بوده که سبب ياس و نااميدي دشمن شد.

 

وي با تقدير از حضور حداکثري مردم پاي صندوق‌هاي راي، بيان کرد: از تمامي مردم و دست‌اندرکاران انتخابات همچون هيات اجرايي، هيات نظارت، بازرسان، صدا و سيما و ... کمال قدرداني را دارم.

 

آيت الله مجتهد شبستري با بيان اينکه آرزوي موفقيت دولت دوازدهم را دارم، خاطرنشان کرد: اميدوارم دولت بتواند مشکلات مردم از قبيل بيکاري، اقتصادي و فرهنگي را رفع کند؛ همچنين دولت بايد به تمامي وعده‌هاي انتخاباتي خود عمل کرده و مطالبات مردم را پيگيري کند.

 

وي با اشاره به اينکه انتخابات توسط شوراي نگهبان تاييد شده است، خاطرنشان کرد: البته گويا تخلفاتي در انتخابات به ويژه انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا رخ داده که بايد بررسي شوند. معتقدم بخشي از اين تخلفات به نقص قانون بازمي‌گردد؛ تاييد صلاحيت‌ها نبايد فله‌اي انجام شود و اصلاح قانون تاييد صلاحيت‌ها ضروري به نظر مي‌رسد.

 

امام جمعه تبريز با اشاره به جنايات رژيم بحرين عليه مردم اين کشور، گفت: شيخ عيسي قاسم، فقيه مجاهد است که مردم را رهبري کرده و به تظاهرات مسالمت‌آميز دعوت مي‌کند؛ اما دولت آل خليفه اين موضوع را برنمي‌تابد و دست به جنايت و وحشي‌گري مي‌زند.

 

وي ادامه داد: رژيم مستکبر آل خليفه از سال گذشته با سلب تابعيت، به دنبال تبعيد شيخ عيسي قاسم بود که مردم با تحصن در اطراف خانه اين عالم از اين کار ممانعت ‌مي‌کردند که متاسفانه بعد از سفر ترامپ به عربستان، رژيم آل خليفه با يورش وحشيانه به منزل شيخ عيسي قاسم، پنج نفر را شهيد، 100نفر را مجروح و اين عالم را ربودند.

 

امام جمعه تبريز تصريح کرد: ما نمازگزاران، اين حرکت رژيم آل خليفه را محکوم مي‌کنيم و از مجامع بين‌المللي که با کمال وقاحت در ظاهر دم از دموکراسي مي‌زنند، مي‌خواهيم در مقابل اين جنايات و کار رژيم بحرين سکوت نکرده و به درخواست يک و نيم ميليارد مسلمان احترام بگذارند.

 

وي با بيان ابنکه ما خواستار آزادي بي قيد و شرط شيخ عيسي قاسم هستيم، افزود: حمله به شيخ عيسي قاسم، حمله به شرافت و حيثيت مسلمانان بود که قلب شيعيان را جريحه‌دار کرد.

 

آيت الله مجتهد شبستري با اشاره به سفر رئيس جمهور آمريکا به عربستان و سرزمين‌هاي اشغالي، گفت: ترامپ در اين سفر ائتلاف غربي _ عربي عليه مقاومت اسلامي تشکيل داد و بعد از گرفتن دلارهاي عربستان به سمت سرزمين‌هاي اشغالي رفت تا رابطه‌اش را با رژيم صهيونيستي بهبود بخشد.

 

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم استان مرا حلال کنند، گفت: به واسطه مشکلات جسماني از مظهر مقام معظم رهبري، تقاضاي کناره‌گيري از مسئوليتم را کرده بودم که مورد اجابت واقع نشده بود اما با تشديد کسالت بنده، اين درخواستم مورد اجابت ايشان قرار گرفت.

 

وي تصريح کرد: موضوع رنجيدگي از مردم استان به هيچ وجه مطرح نيست، بلکه توصيه پزشکان بر اين است که روي صندلي نماز بخوانم و اين امر براي امام جمعه امکان‌پذير نيست و عذر بنده موجه است؛ اگر قصوري بوده، اگر سخنانم گاها تند بود، حلالم کنيد.

 

آيت الله مجتهدشبستري با بيان اينکه بايد پيشتر با خانواده شهدا ديدار مي‌کردم، بيان کرد: خانواده شهدا حق سنگيني بر گردن ما دارند.

 

وي تصريح کرد: بنده نماينده مردم استان در خبرگان رهبري هستم و به واسطه همين مسئوليت، بازهم به تبريز و استان بازگشته و با شما مردم دين‌دار ديدار‌ مي‌کنم. 

 

وي با بيان اينکه حجت الاسلام محمد علي آل هاشم امامت نماز جمعه تبريز را برعهده خواهد داشت، بيان کرد: ايشان پيش از اين در ارتش خدمت مي‌کردند و روحاني انقلابي هستند که اين مسئوليت خطير برعهده ايشان خواهد بود؛ از مردم تبريز مي‌خواهم بعد از اين هم به صورت پرشور در نماز جمعه حاضر شوند.

 

 

گفتني است، مراسم توديع آيت الله مجتهد شبستري بعد از پايان نماز جمعه برگزار شد و مردم با سر دادن شعارهايي نظير " مجتهد شبستري پيرو خط رهبري؛ خدا نگهدار خدانگهدار" و " اي حامي مستضعفان، اي عمار آذربايجان؛ خدا نگهدار خدانگهدار، با آيت الله مجتهد شبستري وداع کردند.

 آيت الله مجتهد شبستري 22سال امام جمعه تبريز بود که به دليل مشکلات جسماني، از اين مسئوليت کناره گيري کرد و پس از اين، حجت الاسلام محمد علي آل هاشم اين مسئوليت را برعهده خواهد داشت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.