1396/03/01 - 19 : 10
کد خبر: 15332
منتظريم دولت جديد آمريکا از نظر فکري به استقرار برسد/ همه بخش‌ها از رکود خارج شده به‌ غير از مسکن
احرارخبر: روحاني با اشاره به اينکه آمريکا هيچ وقت با تروريسم مبارزه نکرده، گفت: فکر نمي‌کنم مردم آمريکا خوني را که در 11سپتامبر دادند با پول‌هاي ميلياردي براي خريد سلاح معاوضه کنند.

حجت‌الاسلام حسن روحاني منتخب مردم در انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري در نشست‌خبري که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: بسيار خوشحالم که امروز از طريق رسانه‌هاي جمعي مي‌توانم با ملت بزرگ ايران صحبت کنم.

وي ادامه داد: ملت بزرگي که بزرگ‌ترين حضور خود را در انتخابات به نمايش گذاشتند و 42 ميليون جمعيت در پاي صندوق‌هاي راي حضور يافتند که اگر آنهايي که در صف بودند مي‌توانستند راي خود را به صندوق بياندازند، انتخابات ما با حضور 45 ميليون نفر برگزار مي‌شد که اين مي‌توانست يک حضور بي‌نظير در تاريخ ايران باشد.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: مردم با اين حضور و انتخاب خواستند بگويند که تکثر در کشور ما به رسميت شناخته شده است و هيچ گروه، جناح، تفکري و ايده‌اي قابل حذف نيست و همه حضور دارند که بايد براي ساختن ايران پرآوازه از اين ظرفيت بهره بگيريم.

روحاني با بيان اينکه در اين انتخابات مردم در تراز بالاترين دموکراسي‌هاي جهان حضور پيدا کردند، گفت: مردمي که داراي مشکلات اقتصادي هستند و در روستاها با مشکلات زندگي مي‌کنند، به پول نه گفتند و به خوبي اعلام کردند که ما مي‌فهميم که آب شور عطش را کم نمي‌کند.

وي با تاکيد بر اينکه مردم به درآمد 2.5 برابري تخيلي نه گفتند، اضافه کرد: نه مردم به فريبکاران مهمترين بخش آن بود، تلاش کردند به مردم بگويند دين مردم در خطر است. تلاش کردند به مردم بگويند سند 2030 که اين سند ريشه‌اش مربوط به سال 1990 مي‌شود، بگويند عليه دين مردم است. سندي که نه ما و هيچ کشوري امضاء نکرده است. سندي که به عنوان اقدام عمل و يک توصيه است. سندي که دولت يازدهم به صراحت نوشته که با قانون، دين، اخلاق و فرهنگ ما سازگار نيست، ما نمي‌پذيريم و کان لم يکن است.

وي ادامه داد: مردم ما متدين هستند، به دين و فرهنگ‌شان بسيار حساس هستند، اما اين دروغ‌ها کارگر نيفتاد. مردم به تخريب، به سخنان غيردقيق نه گفتند و مردم  به وحدت، به اتحاد، به تعادل، به تعامل، به اعتدال و به عقلانيت آري گفتند.

روحاني با بيان اينکه بسيار مهم بود که مردم ما در اين انتخابات به همه نهادها و ارگان‌ها گفتند هر فردي به جاي خود، هر کسي به کار خود، تصريح کرد: مردم به نيروهاي مسلح  از عمق جان عشق مي‌ورزند و  به رسانه‌ها هم علاقمند هستند و به قواي ديگر هم علاقمند هستند، اما نمي‌پذيرند يک نهاد ملي يا حتي به يک معنا فراملي تبديل به فروملي شود و تبديل به يک جناح شود، مردم گفتند ما احترام نهادهاي خودمان را حفظ خواهيم کرد و اجازه نخواهيم داد يک گروه اندک بخواهند از يک نهادي که متعلق به کل مردم است، استفاده نامناسب داشته باشند. ولايت فقيه و مقام معظم رهبري متعلق به کل ملت ايران است و تعلق به گروه خاص و جناح خاص ندارد.

وي با تاکيد بر اينکه مردم به پايين آوردن مقام رهبري، سپاه، بسيج، ارتش و نيروهاي مسلح  نه گفتند، عنوان کرد: سپاه و بسيج  و نيروهاي مسلح  تعلق به کل ملت ايران دارد، مردم خواستند اعلام کنند که ما يک ملت هستيم و صداي ما بايد شنيده شود. همه مردم ترانه‌شان و صداي موسيقي وحدت‌شان يکسان بود. همه اقوام، مذاهب، روستايي و شهري،‌ همه مثل هم راي دادند، همه گفتند ما يک مسير را انتخاب کرده‌ايم، چرا وحدت؟ چرا اعتدال؟ چرا عقلانيت؟ براي پيشرفت کشورمان، براي اقتصاد کشورمان، مردم ما مي‌دانند اقتصاد ما بدون وحدت و اتحاد پيشرفت نخواهد کرد. مردم مي‌دانند اقتصاد ما بدون رقابت معقول اقتصادي که رقابت بر مبناي کيفيت محصول باشد نه بر مبناي قدرت سياسي يا امنيتي، آن گاه است که اقتصاد ما پيشرفت مي‌کند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه مردم  به برنامه راي دادند و مي‌دانستند که اقتصاد و اشتغال در سايه سرمايه‌گذاري امکان‌پذير است و سرمايه‌گذاري در سايه امنيت،‌ آزادي، تعامل سازنده با جهان امکانپذير است، گفت: مردم ما خواستند بگويند هيچ کسي حق ندارد سليقه خود را به ديگران تحميل کند. همه بايد تابع قانون باشيم و هيچ فرد يا  نهاد فراي قانون را  نمي‌شناسيم. سليقه‌ها به جاي خودش محترم است، اما تحميل سليقه معنا و مفهومي ندارد.

منتخب مردم در انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم با تاکيد بر اينکه مردم ما مي‌خواهند طبق دين، فرهنگ و انقلاب‌شان زندگي کنند، افزود: مردم بودند که انقلاب کردند، مردم ما بهتر از همه معناي انقلاب را مي‌فهمند، اين مردم ما بودند که در انقلاب همه در کنار هم در خيابان‌ها گفتند استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي و انقلاب غير از اين سه کلمه نيست.

روحاني با بيان اينکه همه ملت ما انقلابي هستند و هيچ کسي حق ندارد انقلاب را به درون خيمه خود بکشاند، تصريح کرد: انقلاب، دين و اعتقادات آسماني بر سر همه ماست. همه ملت ما نسبت به دين‌شان، اعتقادات‌شان و فرهنگ ملي‌شان حساس هستند.

منتخب مردم در انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم با بيان اينکه انتخابات ما يک پيام داشت، افزود: مردم ما خواستند بگويند اي همه مسئولان، مردم را باور کنيد. مردم قدرت ملي هستند، مردم يعني فرهنگ ايرانيت و اسلاميت، مردم يعني انقلاب اسلامي، مردم يعني دموکراسي، جوان‌ها را باور کنيم، زنان‌مان را باور کنيم، اقوام‌مان را باور کنيم، مرزنشينان‌مان را باور کنيم، راي مرزنشينان را ببينيد، راي روستائيان را ببينيد، راي حاشيه‌نشين‌هاي کلانشهرها را ببينيد، با آنکه در فشار و زحمت هستند، اما براي آينده و سرنوشت خودشان پاي صندوق آراء آمدند. 

روحاني با بيان اينکه مردم خواستند بگويند پيشاپيش 40 سالگي انقلاب را جشن گرفتند و خود را  براي قرن آينده يعني سال 1400 خود را آماده کردند، اظهار داشت: مردم خواستند به ملت‌هاي منطقه بگويند ما، دولت دوازدهم، ملت ايران در کنار شماست، تروريسم را به حول و قوه الهي ريشه‌کن خواهيم کرد. ما به حول و قوه الهي در طول 4 سال آينده ثبات را به منطقه بر مي‌گردانيم. ما خواستيم به جهانيان بگوييم، ما با احترام متقابل با منافع مشترک حاضريم با هم تعامل و همکاري کنيم. ما خواستيم به دنيا بگوييم که پيشرفت منطقه و جهان بدون وحدت و اتحاد و هماهنگي و همزيستي مسالمت‌آميز امکان‌پذير نيست و خلاصه پيام انتخابات ما همبستگي ملي و گفت‌وگوي بين‌المللي است.

رئيس‌جمهور در ادامه اين نشست‌خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه شما خود را حقوقدان ناميديد و از تعبير "وکيل ملت" درباره خود ياد کرديد. منظورتان از اين عبارت چيست؟ آيا به دنبال احقاق کامل حقوق مُصرح براي مردم هستيد؟ گفت: يکي از اهداف ما در گذشته و امروز احقاق حقوق مردم در همه زمينه‌ها بوده است.

روحاني با بيان اينکه معتقديم اين احقاق حق را بايد در سايه اجماع ملي و انسجام ملي به دست آوريم، يادآور شد: اگر توانستيم در زمينه هسته‌اي موفق شويم، براي اين بود که همه ما پشت رهبري جمع شديم و يک انسجام ملي ايجاد شد و دولت توانست از قدرت ملي استفاده کند و از تحريم هسته‌اي عبور کنيم.

روحاني افزود: براي اينکه ساير حقوق ملت را پاس بداريم، تنها راهش حفظ انسجام ملي و اجماع همه قواي داخل کشور پشت سر رهبري است که انشاءالله در مسائل ديگر تحقق خواهد يافت.

وي در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي درباره نشست سران عربي با ترامپ در عربستان سعودي و اينکه در بيانيه پاياني اين نشست تاکيد شده که بازگشت ايران به جامعه جهاني در گرو دست برداشتن از جبهه مقاومت و حزب‌الله است. آيا ايران چنين اقدامي را صورت خواهد داد؟ گفت: اجتماع در عربستان يک اجتماع نمايشي بود و ارزشي سياسي و عملي نداشت و نخواهد داشت. عربستان از اين نمايش‌ها قبلا نيز درست کرده بود.

روحاني خاطرنشان کرد:‌ مبارزه با تروريسم با جلسه و اينکه پول ملتي را به ابرقدرتي بدهيم، حل نمي‌شود. کسي که درست مقابل تروريسم در منطقه ايستاد، ملت عراق، سوريه و لبنان بود، همچنين ملت ايران از طريق ديپلمات‌هايش و مستشاران نظامي‌اش به اين دو ملت بزرگ و ساير ملل کمک کرده و خواهد کرد.

رئيس‌جمهور با طرح اين سوال که چه کسي باعث شد داعش در شهرهاي بزرگ عراق مستقر نباشد، جز ملت عراق، تاکيد کرد: چه کسي باعث شد که امروز داعش در دمشق نباشد، جز ملت سوريه، ملت‌هاي منطقه در برابر تروريسم ايستادگي کردند و البته ايران در کنار آنها بوده و خواهد بود.

روحاني تاکيد کرد: چه کسي مي‌تواند در اين منطقه ادعا کند که بدون ايران ثبات منطقه حفظ خواهد شد و بدون ايران امنيت کامل در منطقه مستقر خواهد شد؟ چه کسي با تروريسم جنگيد؟ سوري‌ها، عراقي‌ها، ايراني‌ها و آنهايي که لازم بود مستشاري کنند، مانند حزب‌الله و در کنار اينها روسيه، اما بقيه چه کردند؟ چه کساني به تروريست‌ها پول دادند و مي‌دهند و از آنها حمايت کرده و مي‌کنند؟

وي تاکيد کرد: آنهايي که از تروريست‌ها حمايت کردند، نمي‌توانند ادعاي مبارزه با تروريسم داشته باشند، البته فکر هم نمي‌کنم مردم آمريکا حاضر باشند خوني که در 11 سپتامبر دادند با پول‌هاي ميلياردي که از خريد اسلحه هست، از بين برود. حتما مردم آمريکا با تروريسم مخالفند و به دنبال اين هستند که تروريسم نباشد.

رئيس‌جمهور با اشاره به جايگاه حزب‌الله در لبنان يادآور شد: حزب‌الله يک گروه قابل قبول و مورد اعتماد مردم لبنان است که در مجلس و دولت با راي مردم حضور دارد و مورد احترام همه مردم لبنان حتي مسيحيان و غيرمسلمان‌هاست، بنابراين با اتهام زدن کاري درست نمي‌شود و بايد صادقانه با تروريسم مبارزه کرد.

روحاني در پاسخ به سوالي درباره اظهاراتي که از سوي کابينه ترامپ درباره فعاليت‌هاي ايران در سوريه، يمن و همچنين بحث‌هايي درباره موشک‌هاي بالستيک ايران مطرح مي‌شود و اينکه آيا احتمال گفت‌وگوي مستقيم ايران با آمريکا در دوره دوم رياست وي وجود دارد، گفت:‌ ايران و آمريکا در طول 40 سال گذشته مسير پرپيچ و خمي را با هم طي کردند. آمريکايي‌ها از انواع شيوه‌ها عليه ايران استفاده کردند و همواره شکست خوردند و در اين مسير موفق نبودند. از داستان طبس گرفته تا مداخلات آمريکا در جنگ هشت ساله و فشارهاي‌شان بر ايران از طريق تحريم از اين دست رفتارها بود.

وي گفت: شايد يک جا موفقيت نسبي به دست آوردند و آن هم جايي بود که در برابر ملت ايران سر فرود آوردند و مذاکرات هسته‌اي را پاي ميز مذاکره با احترام با نمايندگان ملت ايران حرف زدند. در آنجا به نتيجه رسيدند و ما به نتيجه برد بردي رسيديم که به اعتقاد من به نفع ايران، آمريکا، 5+1 و به نفع جهان بود.

روحاني خاطرنشان کرد: آمريکا اگر راه ديگري را انتخاب کند، دوباره شکست خواهد خورد و هيچ ترديدي در اين زمينه وجود ندارد. ما منتظريم اين دولت (دولت آمريکا) استقراري از نظر فکري و موضع فکري و برنامه‌هاي آينده‌اش پيدا کند و اميدواريم به يک استقراري دست يابد تا بتوانيم دقيق‌تر نسبت به گروه حاکم در واشنگتن قضاوت داشته باشيم.

وي با بيان اينکه آمريکايي‌ها همواره درباره  ما اشتباه کرده‌اند، گفت: حمله به عراق، افغانستان،‌ تحريم ايران، رفتارهاي‌شان در سوريه و يمن از اشتباهات آنهاست. اگر در يک موردي درست عمل کردند، همان مسئله مذاکرات بود.

رئيس‌جمهور گفت: آمريکايي‌ها منطقه ما را نمي‌شناسند و آنهايي که به آمريکا مشورت مي‌دهند، حاکماني هستند که آمريکا را منحرف مي‌کنند و يا با پول آنها را مي‌خرند. اميدواريم دولت آمريکا به فکر منافع مردم آمريکا باشد و اگر به فکر منافع ديگر کشورها باشد، همچنان دچار اشتباه در منطقه خواهد شد.

روحاني در پاسخ به سوال ديگري درباره برنامه‌هاي دولت دوازدهم براي خروج از رکود، اينکه دولت چه برنامه‌هاي جدي براي اين موضوع خواهد داشت و آيا تغييراتي در اين باره در کابينه خود ايجاد خواهد کرد؟ گفت: بنده در يکي از مصاحبه‌هاي تلويزيوني قبل از انتخابات گفتم که در حال حاضر به کار بردن واژه رکود درست نيست. به کار بردن اين واژه براي کشوري که دو فصل پشت سر هم رشد مثبت  اقتصادي را تجربه مي‌کند، معنا ندارد.

وي با اشاره به اينکه در سال گذشته در همه فصل‌ها شاهد رشد مثبت اقتصادي بوديم، يادآور شد: براي اولين بار پس از چشم‌انداز که مربوط به سال 84 يعني 12 سال قبل است، براي اولين بار به همان رشدي رسيديم که چشم‌انداز مي‌گويد، يعني رشدي 8 درصدي را تجربه کرده‌ايم.

روحاني خاطرنشان کرد: در اين شرايط ما در همه بخش‌ها از رکود خارج شده‌ايم، البته يک بخش باقي مانده که آن هم بخش مسکن است که با مشکلاتي روبرو هستيم و بايد از رکود خارج شويم. بنده براي رکود در کتاب برنامه دولت يازدهم نکاتي را ذکر کرده‌ام و دو برنامه مهم براي اين منظور در باب توسعه و حمايت در نظر گرفته‌ايم.

وي گفت: در بخش توسعه مي‌خواهيم اقتصاد کشور را بزرگ‌تر کنيم و در اين زمينه نياز به سرمايه، مديريت، تکنولوژي، روابط با جهان و صادرات غيرنفتي داريم که در همه اين زمينه‌ها دولت به برنامه‌هايش ادامه خواهد داد. به همان ترتيبي که دولت توانست در سال 93 رکود را براي اولين بار بشکند بعد از دو سال رکودي که در سال 91 و 92 داشتيم، توانستيم رشد اقتصادي را تا امروز ادامه دهيم، حتما با برنامه‌هاي مورد نظر نيز موفق خواهيم شد تا به سمت رونق اقتصادي حرکت کنيم.

روحاني با بيان اينکه پيش از اين نيز گفته‌ام اضافه درآمدهايي که در سايه برجام به دست مي‌آورد را تقسيم مي‌کنيم، ادامه داد: بخشي از آن را براي بخش حمايتي و بخشي را براي بخش توسعه به کار خواهيم گرفت. از نظر ما راه‌حل در اين زمينه استفاده از صندوق توسعه، بانک‌ها، بودجه و استفاده از سرمايه خارجي در کنار هم است تا بتوانيم تحولي بزرگ در زمينه سرمايه‌گذاري و رشد به وجود بياوريم.

وي خاطرنشان کرد: بخش دانش‌بنيان ما کار خوبي را تا به حال انجام داده که آن را هم تقويت خواهيم کرد. در زمينه حمايتي نيز تلاش ما اين است که فقر مطلق را تا پايان دولت دوازدهم از بين ببريم و اجازه ندهيم حقوق‌بگيران و مستمري‌بگيران حقوق‌شان کمتر از تورم سالانه باشد، بلکه مي‌کوشيم بيشتر از تورم سالانه باشد.

منتخب دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در پاسخ به سوالي درباره مشکلات جوانان، اظهار داشت: مسئله جوانان بسيار مهم است و در اين انتخابات شور انتخابات را جوانان آفريدند. هر چند در کنار جوانان آن پيرمرد قد خميده، آنکه با ويلچر آمد و آنها که ساعت‌ها در صف ماندند در اين مسئله سهيم هستند و ما هر چه به اين مردم خدمت کنيم کم است. اميدواريم ما بتوانيم پيرو راه مردم باشيم.

وي افزود: اشتغال جوانان از مهمترين مسائل است و همان‌طور که قول دادم در زمينه کارورزي حتما اقدام مي‌کنم و همه آنها را يا قبل از 100 روز و يا بعد از 100 روز شروع مي‌کنم و اميدوارم حرکت خوبي در زمينه اشتغال جوانان به وجود بياوريم. خيلي مهم است که بر اشتغال بيافزاييم و آنچه در برنامه 5 ساله تحت عنوان 995 هزار شغل آمده محقق کنيم.

رئيس دولت يازدهم خاطرنشان کرد: علاوه بر اشتغال، مسکن‌، ازدواج و آزادي‌هاي اجتماعي نيز از ديگر مشکلات جوانان است که اميدوارم در اين زمينه اقدام کنيم.

روحاني درباره اينکه مکانيزم وي براي عوض کردن چهره ايران از آنچه به عنوان هسته تروريسم معرفي شده چيست، گفت: از ابتداي دولت يازدهم که کار را شروع کرديم، اعلام کرديم جهاني عاري از خشونت مي‌خواهيم و مورد پذيرش قرار گرفت و گفتيم خشونت و افراط از آفات منطقه و جهان است و راهي جز اعتدال وجود ندارد.

وي با بيان اينکه دوران دخالت در امور داخلي کشورها عوض شده و زمان جنگ و پول دادن به تروريست پايان يافته، گفت: ديديم که در چند سال گذشته تروريسم در مسير اضمحلال قرار گرفته و همه متوجه شدند راه اصلي راه وحدت در برابر تروريسم است و چهره ايران در جهان نمايان است. ما گفتيم دنبال سلاح کشتار جمعي نيستيم و آژانس هم اين را تاييد کرد. چهره جمهوري اسلامي ايران چهره مبارزه با تروريسم است و اين را با همکاري کشورهاي منطقه و علاقمند به مبارزه با تروريسم ادامه خواهيم داد.

رئيس‌جمهور درباره فروش چند ده ميلياردي اسلحه توسط ترامپ به عربستان سعودي و اقدام متقابل ايران، اظهار داشت: آمريکا قبلا هم صد ميليارد در دوران جنگ به عربستان سلاح داده بود و 97 ميليارد به صدام کمک کرده بود و از اين تجربه‌ها زياد دارد و نتيجه آن دوران را ديد. الان هم از پول ملت عربستان به جيب آمريکايي‌ها مي‌ريزد.

روحاني افزود: ما سلاح نمي‌خريم، بلکه مي‌سازيم و قدرت ساخت سلاح را هم داريم، بنابراين مشکلي در اين زمينه نداريم. عربستان از اين سلاح‌ها نمي‌تواند استفاده کند و دوباره به سراغ مستشاران آمريکايي خواهد رفت. من خطابم به کشورهاي منطقه و عربستان اين است که مردم عربستان دوست و همسايه ما هستند و اميدواريم دولت عربستان هم راه صحيح را انتخاب کند.

وي با بيان اينکه راه قدرت در سلاح نيست، گفت: قدرت با حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي به دست مي‌آيد. ترامپ زماني به منطقه ما آمد که حضور 45 ميليوني مردم ايران را ديد، اما به کشوري رفته که هيچ مفهومي از انتخابات ندارند و هيچ‌گاه صندوق آراء را نديده‌اند. اميدوارم اقتدار حاکمان موروثي نباشد.

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال که جواب شما به اين جمله ترامپ که گفته برنامه موشکي ايران بايد جمع شود، چيست؟ گفت: قرار ما با آنها اين نيست که دنبال روياهاي‌شان باشند. مردم ايران براي دفاع از خودشان از کسي سوال نمي‌پرسند و اجازه نمي‌گيرند. سلاح‌هاي ما براي صلح است. اگر ايران سلاح و موشک نداشته باشد، ممکن است برخي دچار اشتباه محاسباتي شوند و منطقه را به جنگ بکشانند. موشک براي صلح است، نه تهاجم، مقامات آمريکايي بدانند هر زمان نياز به تست موشک باشد، ما تست مي‌کنيم و منتظر اجازه آنها نخواهيم بود.

وي با اشاره به سند برجام و 2231 اظهار داشت: ما 2231 را پذيرفتيم تا قدرت دفاعي‌مان را افزايش دهيم و من ترامپ را ارجاع مي‌دهم تا 2231 را بخواند.

روحاني درباره شعار تعامل سازنده با جهان، خاطرنشان داد: در دولت يازدهم وعده دادم همه تلاشم را مي‌کنم تا ديوار تحريم بريزد، اما دولت‌هايي که طرف تعهد ما هستند برخي خوب و برخي حداقلي عمل کردند. نسبت به مابقي تحريم‌ها اگر خواست ملت ايران چنين باشد، امکان قدرت اين کار خواهد بود. اين کار سخت است، اما شدني است.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه تحريم کاري غلط و ظالمانه و خلاف اصول زندگي جوامع بشري است، گفت: ما تحريم را نادرست مي‌دانيم و در برابر عمل غلط و نادرست ايستاده‌ايم. دولت دوازدهم آمادگي دارد و اميدواريم شرايط براي برداشتن ساير تحريم‌ها آماده شود.

وي درباره شعارهايش درباره آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي و مخالفت برخي با شعارهاي وي، گفت: مخالفان بايد باشند، ما به آنها نياز داريم، در جامعه ما افکار واحد نيست، ما 80 ميليون جمعيت هستيم، برخي مسائل جزو فرهنگ، دين و قانون اساسي است، اما يک سري نظرات واحد نيست.

وي افزود: انتخابات براي اين است که در 4 سال آينده چه راهي را قبول کرديم، بحث 24 ميليون که به من راي دادند نيست، بلکه بحث اکثريت قاطع ايران است، همان‌طور که من امروز رئيس‌جمهور همه مردم هستم، اما بايد مبنا راي اکثريت جامعه باشد و به منافع اقليت هم توجه شود، ولي اداره کشور بر مبناي نظر اکثريتي است که راي داده‌اند.

تسنيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.