1393/9/20 - 08 : 19
کد خبر: 1531
در تجليل از پژوهشگران برتر استان عنوان شد:
تبريز به منطقه ويژه فناوري تبديل مي شود
احرارنيوز: رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس گفت: شهر تبريز به منطقه ويژه فناوري تبديل مي شود که عملي شدن آن گام اساسي در توسعه پژوهش استان است.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، ميرهادي قره سيد رومياني ظهر پنج شنبه در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر استان اظهار داشت: در سال هاي نه چندان دور از دولت انتظار داشتيم که به توليد علم بپردازد در حالي که اين خواسته کاملا نادرست بود و امروزه به اين نتيجه رسيده ايم که بسياري از امور بايد به بخش خصوصي واگذار شود.

وي ادامه داد: کار زياد نمي تواند جوامع را به توسعه برساند بلکه بايد در اين راه برنامه و تفکر مناسبي داشته باشيم و اگر همراه با مباني صحيح حرکت کنيم بايد در مسير پيشرفت به پيش برويم.

قره سيد با اشاره به ضرورت گذر از اقتصاد حاکميتي به اقتصاد خصوصي گفت: بايد تصدي گري را از امور حاکميتي جدا کنيم و در اين زمينه سپردن بخش پژوهش به بخش خصوصي از اهميت بيشتري برخوردار است.

وي ادامه داد: در کشورهاي پيشرفته پژوهش هاي مربوط به توليد در خود بخش خصوصي انجام مي شود که در اين زمينه دولت ايران نيز بايد اين مسائل را از يکديگر جدا کند.

نماينده مردم تبريز در مجلس افزود: دولت بايد حامي و ياور سرمايه گذاران باشد و اين امر تنها در صورت باور صحيح سرمايه گذاران محقق مي شود.

وي با بيان اينکه بلوغ و توانايي لازم براي واگذاري امور به بخش خصوصي ايجاد شده است، گفت: در کشورهاي پيشرفته ?? درصد از بودجه دولت ها به مباحث علمي و پژوهشي اختصاص مي يابد اما با توجه به وضعيت بد اقتصادي و آثار تحريم ها در ايران اين مبلغ حتي به ?? درصد هم نمي رسد که اين امر يکي نکته ضعف است.

ميرهادي قره سيد رومياني

قره سيد ادامه داد: اين استان يکي از استان هاي صنعتي کشور بوده و قابليت هايي بالايي در اين زمينه دارد که در اين راستا با هم فکري که در بين مسئولان وجود دارد تصميم به تبديل شهر تبريز به منطقه ويژه فناوري داريم که اين امر گام بزرگي در راستاي توسعه پژوهش است.

سيل خروج منابع از استان افزايش داشته است

يونس ژائله، نخبه اقتصادي جهان اسلام نيز در اين جلسه اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون کشور ايران جايگاه خود را در ميان کشورهاي اسلامي از دست داده است که اين امر به خوبي از فضاي کسب و کار مشخص مي شود.

وي با اشاره به اهميت سخت کار کردن و داشتن نوآوري در امور گفت: کشورهايي داراي جايگاه مناسبي هستند که نواوري هاي لازم را داشته باشند اما بايد هم اکنون اين سوال را از خودمان بپرسيم که سرمايه هايي که صرف آموزش نيروهاي انساني در دانشگاه هاي مي شود، چه کارآيي خواهد داشت و تا چه حدي توانسته ايم از اين نيروهاي علمي براي خلق نوآوري استفاده کنيم.

ژائله ادامه داد: در گذشته برخي آمارهاي دروغين در کشور داده مي شود که با توجه به اينکه صورت بسيار خوبي داشتند اما واقعيت نداشتند که هم اکنون داريم نتيجه آن ها را به خوبي مي بينيم.

وي با اشاره به ضرورت ايجاد هماهنگي لازم مابين بخش خصوصي، دولتي و دانشگاه ها گفت: اگر ما در زمينه توليد به درستي حرکت نکنيم کشورهاي همسايه ضربه هاي بزرگي به بازار ما خواهند زد چون تمامي کشورهاي جهان هم اکنون در پي ايجاد وضعيت مناسب اقتصادي هستند.

نخبه اقتصادي جهان اسلام ادامه داد: بايد ساعات کاري را افزايش بدهيم زيرا کارکردن از ساعت هشت تا دو بعداز ظهر ما را از کشورهاي بزرگ، عقب مي اندازد و نمي توان که با کار نکردن به پيشرفت رسيد.

وي با اشاره به اينکه بايد جسارت را به مديران برگردانيم، گفت: انگيزه بخش خصوصي را از آن ها گرفته ايم و هم اکنون کسي حاضر به توليد نيست.

يونس ژائله نخبه اقتصادي جهان اسلام

ژائله ادامه داد: اگر برنامه ريزي مناسبي ميان دانشگاه، دولت و بخش خصوصي انجام شود به طور يقين ظرف مدت سه ماه اثرات آن ها را خواهيم ديد.

وي افزود: در سند چشم انداز خواستار رسيدن به کشور اول منطقه بوديم اما با توجه به اينکه به توليد آسيب بزرگي زده ايم دست يابي به اين امر امکان پذير نخواهد بود.

نخبه اقتصادي جهان اسلام با اشاره به رواج قاچاق در کشور گفت: در برخي از مغازه ها به خوبي شاهد محصولات قاچاق هستيم و اين امر سبب کم انگيزگي توليد کنندگان شده است که بايد جلوي آن گرفته شود.

وي با بيان اينکه به عنوان يک آذربايجاني از وضع پيش آمده احساس نگراني مي کنم، گفت: بخش خصوصي در کنار دولت و ملت است اما بايد انگيزه لازم را نيز به اين افراد بدهيم.

ژائله در پايان خاطر نشان شد: طرح پايش واحدهاي صنعتي طرح خوبي بود و واقعيت هاي بسياري را رونمايي کرد زيرا در صورتي که آمار اشتباه از توليداتمان بدهيم به طور يقين دچار ورشکستگي خواهيم شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.