1396/02/07 - 18 : 42
کد خبر: 15272
جبارزاده: هيچ کارگري در شب عيد دست‌خالي به خانه خود نرفت
استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه در سه سال گذشته ثابت کرديم که در کنار کارگران هستيم، افزود: خوشحاليم که امروز وضعيت بحراني جامعه کارگري به آرامش و ثبات رسيده و فضاي وحدت، صميميت و برادري بين کارفرمايان و کارگران در استان حاکم است.

اسماعيل جبارزاده در نشست نمايندگان تشکل‌هاي کارگري و کارفرمايي استان، با تبريک روز جهاني کار و کارگر، گفت: هرآن‌چه مسئولان استان در سه سال گذشته در جهت حل مشکلات بخش توليد انجام داده‌اند بر حسب وظيفه بوده و ابراز محبت کارگران و کارفرمايان نسبت به خادمان خود، برگرفته از روحيه قدرشناسي مردم آذربايجان است. 

  

وي با اشاره به مشکلاتي که در حوزه کارگري استان در ابتداي دولت تدبير و اميد وجود داشت، گفت: زماني که به استان آمديم تشکل‌هاي کارگري گزارش دادند که در برخي واحدهاي توليدي، ده‌ها ماه حقوق کارگران پرداخت نشده و هر هفته دو يا سه گروه کارگري براي تظلم‌خواهي در مقابل استانداري تجمع مي‌کردند. 

  

جبارزاده افزود: در همان روزها قرار گذاشتيم که با کمک اين تشکل‌ها، حق و حقوق کارگران را از کارفرمايان بي‌دردي که بر اساس اصل خصوصي‌سازي، به ناحق صاحب واحدهاي توليدي شده بودند و مطلقاً به فکر توليد نيستند بگيريم. 

  

استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: در روزهاي پاياني سال گذشته، بنده و مديران استان تمام تلاش خود را براي پرداخت حقوق کارگران به کار بستيم و خوشحاليم که هيچ کارگري در شب عيد دست‌خالي به خانه خود نرفت. 

  

وي با بيان اينکه در سه سال گذشته ثابت کرديم که در کنار کارگران هستيم، افزود: خوشحاليم که امروز وضعيت بحراني جامعه کارگري به آرامش و ثبات رسيده و واحدهاي بحراني استان به تعداد انگشت‌شمار رسيده است. 

  

جبارزاده ادامه داد: مشکل اين واحدها نيز مشکل اقتصادي نيست، بلکه کارفرمايان اين واحدها که البته در اصل کارفرما نيستند و صلاحيت اداره واحد توليدي را ندارند، در پرداخت حقوق کارگران نامصمم هستند و برخورد قضايي و قانوني با آنان در دستور کار دستگاه قضايي است. 

  

استاندار آذربايجان‌شرقي در ادامه با بيان اينکه امروز فضاي وحدت، صميميت و برادري بين کارفرمايان و کارگران در استان حاکم است، افزود: خوشحاليم که در ارزيابي استان‌ها، آذربايجان شرقي به عنوان استاني شناخته مي‌شود که کمترين تنش کارگري در آن وجود دارد، چراکه کارفرمايان ما همان کارگران ديروز هستند که امروز علاوه بر خود، ده‌ها خانواده را نيز بر سر سفره نعمت الهي جمع کرده‌اند. 

  

وي افزود: بنده به عنوان خادم کوچک مردم آذربايجان شرقي، دست يکايک کارفرمايان و کارگران استان را مي‌بوسم و اعلام مي‌کنم که بر سر عهد و پيمان خود مبني بر دفاع از حقوق کارگران و کارفرمايان ثابت‌قدم ايستاده‌ام. 

  

جبارزاده با اشاره به اينکه آذربايجان شرقي از استان‌هاي پيشرو در اقتصاد مقاومتي است، گفت: ما از دوران دفاع مقدس ياد گرفته‌ايم که زمان رهبري دستور دادند در لبيک‌گويي به ايشان پيش‌قدم باشيم و در عرصه اقتصاد مقاومتي هم اولين استاني بوديم که به همه اهداف تعيين‌شده دست يافتيم. 

  

وي با اشاره به اينکه در سال گذشته به 724 واحد توليدي در استان تسهيلات پرداخت شد، گفت: اين در حالي است که سهميه استان، حدود 500 واحد بود و ما نتيجه اين تلاش‌ها را در عرصه توليد و صادرات به‌عينه مشاهده کرديم. 

  

جبارزاده با بيان اينکه تمام موانع و مشکلات بخش توليد که در حيطه اختيارات استاني بود حل شده است، گفت: در سال گذشته، 212 مجوز توسعه واحدهاي توليدي در استان صادر شد که بهترين راه براي افزايش توليد و اشتغال است و اين سياست را در سال جاري هم ادامه خواهيم داد. 

  

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه در سال جاري نيز به فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر توليد و اشتغال لبيک مي‌گوييم، افزود: وظيفه ما برداشتن موانع از پيش پاي بخش توليد است و بايد دست به دست هم دهيم و افق‌هاي خوبي در زمينه ايجاد اشتغال باز کنيم. 

  

وي با تاکيد بر اينکه هدف ما در سال جاري افزايش اشتغال در استان است، گفت: تشکل‌هاي کارگري و کارفرمايي به عنوان اتاق فکر توليد و اشتغال بايد در اين زمينه راهکار ارائه کنند. 

  

جبارزاده همچنين با بيان اينکه ميزان توليد با ميزان دريافتي کارگران رابطه مستقيم دارد، گفت: اگرچه دولت با وجود مشکلات شديد مالي، حقوق کارگران را در سه سال گذشته به‌نحو قابل توجهي افزايش داده، اما مي‌توانيم علاوه بر آن از محل افزايش توليد نيز دريافتي کارگران را افزايش دهيم.

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 7

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.